Filmkritika – Öngyilkosok szobájaMire nem jó, ha az ember benne van néhány (na jó, elég sok) facebook-csoportban. Hát, például jó kis ötleteket lehet kapni filmnézéshez. Én is így jártam. Szembejött velem egy GIF a filmből és valahogy megtetszett – mellesleg a hozzászólásokat olvasva nem én voltam az egyetlen – és végül a sok „én annyira imádom ezt a filmet" kinézetű komment után úgy döntöttem, igen, nekem ezt meg kell néznem. Meg is történt a dolog és én is csak csatlakozni tudok a dicséretet zengők táborához. IMÁDTAM!
Előtte azért tájékozódtam, hogy konkrétan miről is szól a film, mivel egy GIF-re azért mégse lehet alapozni, na. (Dehogyis nem. Xd)
Nézzük hát tömören:
TÖRTÉNET:
Dominik hétköznapi kölyök. Népszerű, az ő barátnője a legszebb lány a suliban, a szülei gazdagok, és bőven van pénze ruhákra és a bulizásra. Egy nap azonban egyetlen csók mindent megváltoztat. A csupa ármány és veszély lánnyal az Interneten ismerkedik meg. Vele lép be az öngyilkosok szobájába ahonnan nincs visszaút. Saját érzelmei csapdájába kerülve, halálos intrikák szövevényébe gabalyodva Dominik elveszíti mindazt, ami a legértékesebb számára.
(forrás: Port.hu)
Először is, kicsit hiányosnak találom a leírást, úgyhogy néhány dologgal kiegészíteném.
Dominik leírása stimmel, inkább arra térnék ki, hogy hogyan is keveredik ő bele ebbe a játékba.
Na már most... Ugye mindenkinek rémlik, hogy hogy zajlik egy átlag középiskolai buli? Zene, pia, tánc és... az elmaradhatatlan „játékok". Olyasmikre gondolok, mint a felelsz vagy mersz és társai. Hát, itt is hasonló dolog történik, ugyanis szó esik arról, hogy kinek volt már szexuális, vagy valamiféle intim jellegű tapasztalata a saját nemével. Egy lány kezd el erről mesélni és rávesznek két másik lányt, hogy ők is ismerkedjenek meg a témával egy csók erejéig. A lányok bevállalják a dolgot, de csak azzal a feltétellel, ha két fiú is (Dominik és Alex) megteszik ugyanezt. Ők is belemennek a dologba, majd az egész eseményt videóra veszik.
Ezek után még nincs semmi gond. A videók felkerülnek a netre, ahol aztán az osztály tagjai jót szórakoznak magukon. Igen ám, csakhogy Dominiknál itt nincs vége a történetnek. Ez a része konkrétan nincs megfogalmazva és elmagyarázva a filmnek, de a nézőnek az jön le, hogy Dominiknek valahogy bejött a dolog és az egyik edzésén (karate vagy judo; nem vagyok szakértő szóval passz, hogy melyik Xd) Alex-szel osztják párba. Miközben nagyban küzdenek egymással a földön összegabajodva, Dominik kicsit jobban élvezi a dolgokat a kelleténél (remélem értitek) és hát innen indulunk kérem szépen. Ez a kellemetlen szitu eredméynezi azt, hogy Dominikból nevetség tárgya lesz, amit az osztálytársai nem is próbálnak orvosolni, sőt, kigúnyolják őt az interneten a kommentjeikben. Ezt követően Dominik nem hajlandó bemenni az iskolába és bezárkózik a szobájába (őszintén szólva nem is csodálom). Csakhogy napok múlva sem hajlandó kijönni onnan és ez idő alatt megismerkedik az interneten Sylwiával, aki bevezeti őt az Öngyilkosok szobájába (vagyis a film címéül szolgáló internetes játékba).
Sylwia elmondja Dominiknek, hogy öngyilkos akar lenni, csakis ez a célja az életben és rá akarja venni a fiút is, hogy tartson vele. Ám Dominik közli, hogy ő soha nem tudna öngyilkos lenni. (Ez a téma a film alatt jó párszor előkerül.) Végül is az egész történet e köré a téma köré épül.
A befejezést direkt nem írom le. Akit érdekel az nézze meg. Érdemes.
SZEREPLŐK:
Dominik:
Én sosem szerettem azt a stílust, amit a srác képvisel (sem öltözködésben, sem frizurában), de ez... A film végére durván beleszerelmesültem (Xd). DOMINIK ESZMÉLETLENÜL CUKI! *-*
Nyáladzás befejezve (Xd).
Tehát... A lényeg már a történet leírásában szerepelt, szóval nézzük a maradékot:
Dominik egy átlagos középiskolás diák (mint már korábban leírtam). Az alakításra nincs panaszom, a színész (Jakub Gierszal) tökéletesen festi elénk egy kamasz fiú problémáit (sajnos hasonló dolgok a valóságban is megtörténnek). Teljesen beleélhetjük magunkat a történetbe, mivel jóformán minden pillanatban Dominikkel vagyunk és ez csak még megrázóbbá teszi az eseményeket.
Sylwia:
Az antiszociális ember mintapéldája. Hosszú ideje nem mozdult már ki a szobájából, állítja, hogy a világ gonosz (ebben azért néha-néha egyetérthetünk vele) és hogy senkire nincs szüksége az embernek csak saját magára. Nincs szükség tanulásra, szülőkre stb.
Az életét teljes egészében a játékon belül éli és Dominikkel is csak ott találkozik. Pink színű haja van és mindig maszkot visel az arcán. Legfőbb célja az életben, hogy öngyilkos legyen.
Nem igazán szimpatizáltam a karakterrel (azt hiszem ez érthető).
ÖSSZEGZÉS:
Nekem nagyon tetszett, még annak ellenére is, hogy nem igazán szoktam ilyen depis, öngyilkos témájú filmeket nézni. Teljesen reális volt, bármikor el tudom képzelni, hogy mindez a valóságban is megtörténik, ami sajnos előfordulhat. A világ valóban beteg kissé, és ha az ember egy kicsit is más, mint a többiek, vagy cikis helyzetbe keveredik, nem hogy segíteni próbálnánk neki, inkább fennhangon kigúnyoljuk és ujjal mutogatunk rá. Ez esetben tényleg nem csoda, hogy az öngyilkosságok száma nem igazán akar csökkenni.
Ajánlom ezt a filmet mindenkinek, aki egy kicsit mögé akar látni ennek a témának és még annak is, aki nem annyira. Igenis történnek ilyen dolgok és igen, ez borzalmas dolog. De nem lenne szabad elfordítani a fejünket és továbbmenni szó nélkül. Tudomásul kell vennünk és tennünk kell ellene. Ha máshogy nem, hát a viselkedésünk megváltoztatásával.
Szóval... ajtók nyílnak, irány az „Öngyilkosok szobája"!
Jó filmnézést mindenkinek!
ESTÁS LEYENDO
Kritikák, vélemények, meg ilyesmi... 😊
De TodoItt olyan írásokat találhattok, amikben a saját élményeimet osztom meg fimről, könyvről, egy bizonyos eseményről, stb. A "kritika" szót kéretik nem komolyan venni! Mindez csak egy egyszerű lány véleménye, aki szereti megosztani azt másokkal. (Meg...