Wattpad könyvkritika - Haláleset Biburyben

50 2 2
                                    

Üdv mindenki! 🤗

Nemrég kaptam egy kedves felkérést. Rutac610 kért meg, hogy mondjak vélemény a címben említett novellájáról, és én örömmel teljesítettem is a kérést. 

Mindenekelőtt most is leszögezném ,hogy nem vagyok egy nyelvész és nem vagyok kritikus sem, így csupán laikus szemmel, egyszerű olvasóként tudok véleményt alkotni és nem áll módomban senkit sem kioktatni, ez csupán egy egyszerű vélemény. 

Vágjunk is bele!

Először is beillesztem ide a fülszöveget, hogy láthassátok miről is van szó. 

"Nyugodtan élik mindennapjukat a jómódú angliai családok Biburyben, míg egy nap minden megváltozik... 
Brutális módon meggyilkolják a sikeres vállalkozót, Tobias Brownt. A gyanusítottak köre 4 főre szűkül, mindenki gyanakszik. A rendőrség nem tud mit kezdeni az üggyel, de vajon a tehetséges és elszánt ügynök, Daniel Brown jut valamire?"

Ez tehát a történet röviden és tömören, de akkor nézzük alaposabban!

Kezdjük talán a karakterekkel:

Alapból általában szeretjük, ha a történetek hősei kidolgozottak, rendelkeznek egy bizonyos történettel, háttérrel, stb. Ebben az esetben nem volt túl nagy háttértörténet, de szerintem ez nem is kifejezetten volt baj, mivel maga a történet eléggé rövidke volt, ilyen esetben nem hiszem, hogy szükséges lenne túlbonyolítani a szereplők leírását. A kérésben, amit kaptam a történet novellaként szerepelt, és ha ebből indulunk ki, szerintem nagyjából elég is volt annyit tudnunk a szereplőkről, mint ami a sztoriban le van írva. 

Nézzük a helyesírást:

Mondhatjuk, hogy ez egy elég kritikus pontja egy történetnek. Részemről legalább is az. Bár bevallom én sem vagyok sokszor a helyzet magaslatán, de igyekszem. Nem mondom, hogy könnyű dolog hibátlanul kivitelezni egy adott szöveget, de ha az ember szán rá időt, akkor az bizony meg tud térülni az olvasók számában is. Én például hajlamos vagyok abbahagyni egy rossz helyesírású történetet, hiába van jól kitalálva a sztori. Manapság azért már segítségünkre vannak a szövegszerkesztők helyesírás ellenőrző beállításai, ami azért meg tudja könnyíteni a dolgot. 

Ezzel a történettel ilyen szempontból nem volt probléma szerintem, vagy ha volt is, akkor apróság, mert nem tűnt fel. Csak így tovább!

Cselekmény:

Nekem személy szerint tetszett a sztori, mert egyébként is szeretem a krimit. Maga a cselekmény jó volt szerintem, bár nekem egy kicsit gyors volt, én egy picikét nyújtottam volna a nyomozás hosszán, hogy reálisabb legyen, de amúgy tényleg tetszett. A kihallgatás volt a személyes kedvencem, szerintem jól lett megírva, bár ott is elég hamar letudtunk egy-egy embert, de összességében nem volt rossz.

Megfogalmazás:

Szerintem nagyon jól bánsz a szavakkal, változatos volt, semmi szóismétlés, ami szintén nagyon zavaró tud lenni egy történetben. Nem tudok belekötni igazából. 

Ennyi lett volna tehát az én személyes véleményem erről a kis történetről. Szerintem jó volt, élveztem az olvasását. 🙂

Végezetül szeretném megköszönni a felkérést és további sok sikert kívánok az íráshoz. 😊

Kritikák, vélemények, meg ilyesmi... 😊Donde viven las historias. Descúbrelo ahora