Rá kellett döbbenjek, hogy még nem írtam könyvkritikát ebbe a blogba, úgyhogy már nagyon is itt az ideje.
Tegnap belém hasított, hogy "na, olvasni kéne valamit", így leemeltem a polcról Carrie Fisher könyvét.
Jó ideje őrizgettem már, mióta a hugom kölcsön adta, és hát az van, hogy egy nap alatt "kivégeztem".
Nem kérdés, hogy miért... 😏Carrie Fishert talán mindenki ismeri e Földön, de aki esetleg mégsem, annak megsúgom, hogy ő játszotta mindenki Leia hercegnőjét a Star Wars filmekben.
A könyv pedig nem másról szól, mint az ő élményeiről a forgatások alatt, előtt és után.
Pontosabban a naplójába olvashatunk bele.Én személy szerint mindig is imádtam Leiat. Kislánykoromban inkább csak a haja miatt 😁, aztán ahogy kicsit megkomolyodtam (khmm...), szóval később már inkább azért, mert a filmek olyan erős személyisége volt, hogy az ember nem tudott szó nélkül átsiklani felette. Kitartó volt, elkötelezett, tekintélyt parancsoló, ám mégis barátságos, és nem mellesleg okos is.
Érdekes karakter volt, hozzátartozott a gyerekkoromhoz (ahogy a Star Wars világa úgy általában).
Ha valaki azt kérné tőlem, mondjam el Leia szövegeit a filmekből, valószínűleg sokat fel tudnék idézni.
Rengetegszer láttam azokat az űgynevezett "eredeti filmeket", és még ma is ugyan olyan lelkesedéssel kuporodok le a tévé elé, hogy megnézzem őket.
Na, erre mondják, hogy örökzöld. 😃Carrie Fisher könyve megmutja ezt a világot a valóságosabb oldaláról is. Vagyis, hogy pontos legyek, Leiat mutatja be, és azt hogy milyen érzés volt belecsöppenni ebbe a szerepbe, aztán menthetetlenül egyé válni vele.
Ő maga úgy fogalmazott, hogy azóta sem tudta elengedni Leiat, és nem is akarja, hisz akkor valamivel kevesebb lenne.Ám a könyv nem csupán ezt a témát boncolgatja...
Megtudhatjuk milyen érzés volt egy tizenéves lány számára egy ekkora szerep eljátszása és az azt követő híressé válás, és hogy hogyan keveredett viszonyba a nála tizennégy évvel idősebb Harrison Forddal. Olvashatunk a dedikálásokról, arról, hogy negyven évvel a filmek után milyen érzések kavarogtak a színésznőben, és persze bepillantást nyerhetünk a forgatás alatt íródott naplóbejegyzésekbe is.Nem fogok kertelni, nekem nagyon tetszett. ❤
Bár egy kicsit meglepődtem (jó értelemben) Carrie Fisher szóhasználatán. Nem köntörfazal és cukrozza fel a dolgokat. Nyíltan leírja, amit gondol és ezt imádtam.
Nálam az is jó pontnak számított, hogy a könyvben nem csak azt mesélte el, hogy milyen jó buli egy ilyen forgatás, hanem a - mondjuk úgy - árnyoldalát is. Ő is emberből van, ő sem cselekedett mindig mintapéldaként, de ezt be is ismeri.
Szóval nekem minden szempontból átment a vizsgán. 👌Star Wars (és persze Leia) rajongóknak kifejezetten ajánlott olvasmány, de persze nem feltétel, hogy szeresd a filmeket.
Én mindenesetre meg vagyok vele elégedve. 😊Köszönöm, hogy elolvastátok. Az Erő legyen veletek! xD
Sziasztok! 😘
ESTÁS LEYENDO
Kritikák, vélemények, meg ilyesmi... 😊
De TodoItt olyan írásokat találhattok, amikben a saját élményeimet osztom meg fimről, könyvről, egy bizonyos eseményről, stb. A "kritika" szót kéretik nem komolyan venni! Mindez csak egy egyszerű lány véleménye, aki szereti megosztani azt másokkal. (Meg...