Bölüm 14

509 29 3
                                    

Not: hikayede ki kişiler ve olaylar sizi merak ettiren yada kızdıran hiç bir şey yok mu? Bilmiyorum ben mesela kaleme almama rağmen Parlas'tan nefret ediyorum. Özellikle kendi karısına çocuğuna el kaldırmış bir adam olduğu için. ( Eheheh ben öle yazdım onu biliyorum.) Bu hikaye Didar ve Parlas aşkı değil yalnız onu hatırlatayım. Hikayede baş rol Didar'ın yaşamı ve seçimleri yer alacak.

Oğlumun gözleri babasının gözlerini almıştı. Ama daha sıcak daha samimiydi. Bir kere sevecen bir şekilde parlardı. Atmak isteyip de atamadığı kahkahalar gözlerine yerleşirdi oradan göz kırpardı annesine. Babasının soğuk gözleri kurşunları andırırdı can alan türden soğuk ve hissiz.
Benim oğlum esen yel gibi adı gibi Poyrazdı. Öfkesi aniden gelir aniden kaybolurdu. Anasının tek göz yaşına dayanamaz sarılırdı.
Bir kere melek gibi kokardı oğlu acılarını alıp götürürdü.
Arkasında ağaca kollarını dayamış ağaçla arasına hapseden beden gibi kirli kokmazdı.
Katildi Parlas adam bile öldürmüştü.
"Afrodizyak" dedi Didar alayla sırıtarak.
Çatık kaşlar şaşkınlıkla kalktı hemen ardından tekrar çatıldı.
"Sen nereden biliyorsun?"
Didar kimin yaptığını sormaktansa onun nereden bildiğini soran adama ofladı.
"Sessiz ol yakalatacaksın bizi"
Parlas'ın ağızını eliyle kapatıp adım seslerinin geldiği yöne baktı.
Bervan gelmişti. Etrafına bakıp hızla girdi saman deposuna.
Yılan işte baktı fırsat kaçıyor duramadı yerinde.
Bazı şeyler değişmezdi tıpkı Bervan gibi sessizce bekleyen adamın garipliğine baktı.
Parlas gibi...
Parlas Bervan'ın içeri girmesinden sonra birşeyler fark etmiş gibi hareketlendi. Onu tutan Didar'ın eli oldu.
"Bekle görelim kimin için bu hazırlık sende merak etmiyor musun?"
Parlas ikilem içinde maviliklere baktı.
Aklında bir tahmin vardı.
Gerçekleşmesini hiç istemiyordu.
Didar'ın onu engellemesiyle Zafer göründü. Parlas gibi Didar da şaşkındı.
"Yok artık" diye fısıldadı Didar aklına gelen Nermin'in yüzüyle. Nermin acımasız bir kadındı böylelikle onu kızdırmamayı da aklına not etti Didar.
Sanki dedikodu yaptığı kız arkaşıymışçasına heyecanla Parlas'ı dürttü.
"İnanabiliyor musun ben, sen yada serkan sanmıştım"
Sabahtan beri düşen modu bir anda zirveye çıktı.
Kıkırtısını tutmak için Parlas'ın ağızını kapattığı elini kendi ağızına çekti.
Kısılmış gözleri heyecanla olacakları merak ederken samanlık deposuna baktı. ses çıkmadı.
Belinin iki yanından ahtapot gibi sarılan kollar sırtının adamın sert göğüsüne bastırması ile son buldu merakı.
Çenesini Didar'ın basının üstüne koydu.
"Serkan değil Serkan abi"
Fısıltı ile çıkan boğuk sese karşılık vermedi Didar.
Başının üstünde hissettiği yumuşak öpücük tüm eğlencesi düşüncesi iğrenmesi herşeyi götürmüştü.
Şefkatli gelmişti sanki ona. Parlas'a asla uymayacak bir şefkat. Yabancı ancak bir o kadar tanıdık.
Poyraz gibi öpmüştü onu.
Dolan gözlerinde ki yaşı engellemek için gök yüzüne bakmaya çalıştı.
"Depo da ki olaya bakıyorum"
Omuzlarında ki yükün bir kısmı gitmiş gibi rahatladı Didar.
"Mhm.."
Sessiz bir onay mırıldanması çıkardı.
"Hediyeyi beğendim"
Karşılığında cevabını verdi Didar'da.
Sabah sormuştu mesajda. O ona yardım edecekse Didar da istediğini alana kadar onun gönlünü hoş tutabilirdi.
Sonuçta bu adamla evlenmesi gerekiyordu.
Poyrazı için.
Kısa bir çığlık sesini duyduktan sonra sırıtarak ayrıldı Parlas'ın kollarından.
Asıl eğlence şimdi başlıyordu.
Yaramaz gülüşünü yakalamıştı Parlas'ta.
Bu kadın düşündüğünden daha da oyuncuydu.
Kırmızı gözlerinin nedenini soramadan kaymıştı kollarından.
Didar eğlenerek ilerledi.
Kahkahasını gözlerine sakladı. Eski kumasının neler yaptığını merak ediyordu. Onun düşüşü Nermin tarafından ayarlanmıştı.
Çığlık Atan çalışan bile Nermin'in düzenlemesiydi.
Nermin yanına düz ifade ile yaklaşan Didar'a baktı.
"Neredeydin kız?"
Düşmanının düşmanı kendisinin dostudur Nerminde bu felsefeyi edinmişti Didar için. Belli ki bu kız sevmemişti Bervan'ı.
Gözlerinde eğlenen ifadeye rağmen somurttu.
"Çığlığı duyunca koştum ne oldu?"
Ardından Ezo hanım Eşe hanım koşmuştu.
Bervan'ın annesi gelmemiş onu abisi ile yollamıştı.
Yasin'i bu hayatta görmenin garipliği ile uzun uzun baktı Didar. Hemen sırtında hissettiği yakıcı bakışlarla gözleri diğer yöne kaydı.
Parlas'ın kurşun gözleri üzerinde bir Yasin'e bir ona bakıyordu.
Didar aklına gelen munzurlukla Parlas'ı umursamadan daha bir yoğun baktı Yasin'e.
Oğluna vurmuştu. Ona hakaret etmişti. Geçmiş hayatında iftira bile atmıştı. Odasında onu sıkıştırırken Parlas yakalamış onu koridorda çekip odasına aldığını söylemişti Yasin.
Ah Yasin ah.. kardeşinden de beter edeceğim seni.
O gün depoda dövülüp aç bırakılmıştı. Oğlu bile dayak yemişti babasından.
"Sen benim oğlum musun o bile şüpheli" demişti kendisine eş gri gözlere bakarken.
İçinde ki intikamla Nermin'e döndü ilgileniyormuş gibi Yasin'i gösterdi.
"Bu kim?"
Nermin iğrenerek baktı.
"O da kardeşi gibi zampara"
Didar kıkırdayıp kader arkadaşının koluna girdi.
"Biraz dan eğlence daha da büyüyecek" diye fısıldadı.
Yelda Hazan'ın kolunu tutmuş "bakma kız ahlakın bozulur" diyordu. Miraç kardeşinin yaptığına iç çekerken gözleri Serkan'a kaydı. Serkan kaşlarını çatmış yumruklarını sıkmıştı.
"Bu işte bir iş var" diye fısıldadı. Aynı düşünce bir kişinin daha aklından geçiyordu. Parlas (!)
Nermin merak dolu gözlerini yeni yeni samimi olduğu kızın oyuncu ifadesine baktı.
Zaferle Bervan depodan Yasin'in sürüklemesiyle çıkarıldı.
"O o bana saldırdı." Diye ağladı Bervan masum lotus gibi.
"Aaa bunun için mi bağırıyordun" diye araya girdi Didar çığlık atan hizmetçiye.
"Canım sevgilisiyle depoda buluşuyor sandım ben"
Didar'ın sözleriyle Halim ağa dahil Asım ağa öfkeli gözlerini ona dikti.
"Sen gördün mü bunları?"
Didar başıyla onayladı.
"Büyütecek ne var ben telefonla konuşuyordum ikisi kaş göz yapıp sırayla bu odaya girdiler aşıklar kavuşturmuyorlar belli ki diye karışmadım."
Bervan iri iri açtığı ıslak gözlerle Didar'a baktı. Neden kuyusunu kazıyordu bu kız.
Halim ağa elinde ki bastonu toprağa vururken bağırdı.
"Ne diyorsun kızım sen !"
Didar korkuyormuş gibi bir kaç adım geri çekildi.
"Neden kızıyorsun ki Halim amca Bervan bekar bir kadın eee zafer abi de bekâr. Evli olup ta eşlerini aldatıyor değiller ya. Korktukları için söylememişlerdir."
Halim öfkesini kaybederken Yasin araya girdi.
"Nasıl benim kardeşime dokunursun şerefsiz!"
Zafere saldırıp yumruklarını indirirken kimse Didar'ın zaferin adını nereden bildiğini düşünmemişti. Tek bir kişi hariç.
"İşte bak böyle olacağından korktular. Öldür onu kardeşinde sevdiğine kavuşamasın!"
Öfkeyle parladı Didar.
Asım ağa kızına ters ters baktı.
"Sen karışma Didar!"
Didar babasından sonra tekrar sesini çıkaramadı. Nermin'e göz kırpıp Yelda'nın yanına gitti.
Nermin iki dakika da Didar'ın namus olayını birbirine sevdalılar olayına nasıl çevirdiğini anlayamadı. Bu kızdan korkulurdu.
Aynı amaçta olduğuna içten içe sevindi.
Halim ağa bastonu tekrar vurdu.
"Sen seviyor musun Zafer Berivan'ı? " Ne demeliydi zafer ilk yakalandıkları an yazgısı belliydi ölecekti(!).
Ona bu çıkış yolunu veren kıza baktı Teşekkür ederek. Kızın mavilikleri yaptığı şeyden habersiz bakınıyordu. Bilmesede iyiliğini unutmayacaktı zafer.
"Seviyorum ağam"
Halim ağa Bervan'a baktı ağlayan kızdan rahatsız olarak kararını duyurdu.
"Yarın tez vakit ikisinin nikahı kıyılacak!"
Yasin tekrar Zaferin üzerine atlarken Bervan yüksek sesle ağlamaya devam etti.
Nerede planı yanlış gitmişti? Her şeyi ayarlanmıştı Yasinle birlikte. Ne olmuşta bu duruma düşmüştü Bervan.
Bervan'ın göz yaşları başka birinin eğlencesiydi şuan. Gülümsemesini durdurmakta her geçen saniye zorlanıyordu.
Yasini zapdeten korumalar arasında gördü. Daha dikkatli baktı.
"Az kaldı sıra ona da gelecekti elbet." İçten içe bir yemin verdi Yasin'in yaşamı en zor olanı olacaktı.
Parlas yumruklarını sıkmış Didar'ın şovunu izliyordu. Yasin'e yiyecek gibi bakması ve Bervan olayını sevda olayına döndürmesi hepsini ... Bugün ki küçük olayda aslında bilmediği şeyler olduğunu fark etti. Küçük kedi onu parmağına takıp oynuyor muydu? Öyle olsun.
Bu oyunu kendisi bozardı.
Yasinde bir süre oyalanan kurşun gözleri sağ yanında duran adamına döndü.
"Hediye paketi olarak istiyorum.
Koruma başıyla onaylayarak sordu.
"Büyük paket mi küçük paket mi olsun ağam"
Parlas'ın gözleri tekrar Didar'ı bulurken dudakları hafifçe kıvrıldı.
"önce küçük paketle başlayalım"

Nermin'in bebek müjdesi Bervan'ın evliliği ile son bulmuştu.


Miram'ın kızıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin