Part 23

57 7 0
                                    

Cinta Luar Biasa Si Tunduyutung
BY : TESCY DESCY
Rekaan semata mata
Slowly Update

Part 23

Dup.. Dup.. Dup.. Dup..

Tunduyutung tingu saja tu lampu kelip-kelip yang ada di atas siling. Be’pikir si Tunduyutung sambil dingar lagu pub yang kana pasang dalam tu pub. Mahu 4 bulan sudah, si Olga tidak timbul kan diri dalam rumah.

‘Apa masalah dia.’ – Tunduyutung bisik dalam hati.

‘Mahu jawab call sia pun tidak. Apa lagi mahu balas chat whatsapp sia.’ – Tunduyutung gigit bibir dia.

‘Aisss!!! Apa juga salah sia ni, sampai dia tidak layan arr.’

Kusut sudah pikiran si Tunduyutung. Tunduyutung tius (teguk) mahu minum minuman dalam galas dia. Baru si Tunduyutung tunduk tingu lantai. Tunduyutung cuba mahu cari jawapan, kanapa si Olga tiba-tiba berubah kunun.

“Dear.” – Tunduyutung tingu sebelah kiri. Si Sofia pula. Tunduyutung duduk sambil kasi sandar badan dia di sofa.

“Emm.. Napa?” – Tunduyutung tanya si Sofia.

“Mari bah. Kita manari.” – Tunduyutung tarik napas dia.

“Kan ada kawan kau sana.” – Sofia pigi duduk dakat si Tunduyutung. Sambil si Sofia buat kunun muka marajuk.

“Ishh!! Urang mahu manari sama dia.” – Marajuk kunun si Sofia. Sofia paluk tubuh kunun marajuk. Tunduyutung garu kapala dia.

“Tiada mood sia bah.” – Tunduyutung cakap lembut-lembut sama si Sofia.

“Bosan ohh!!” – Sofia pusing kunun membelakang dari si Tunduyutung. Tunduyutung garu kapala lagi.

“Okey.. Okey.. Sorry. Mari lah.”

Tunduyutung tarik kunun tangan si Sofia, mahu bawa pigi dance floor. Baru kama libar senyuman si Sofia. Durang dua jalan pigi dance floor, sambil si Tunduyutung kambai bahu si Sofia. Sofia paluk kuat-kuat pinggang si Tunduyutung.

Durang si Tunduyutung ada di dalam club malam si Oliver. Oliver ngam-ngam ada meeting sana atas di offis dia. Tunduyutung stay di bawa, sebab mahu jaga si Sofia. Sampin kama si Tunduyutung manari sekarang, semua sebab si Oliver juga si Tunduyutung pandai manari.

Sejak si Sofia punya muka yang macam tidak tahu malu tu, selalu mahu pigi rumah durang si Olga. Sampai lah si Sofia pigi guda-guda ginawo taruna si Tunduyutung. Last-last si Tunduyutung sama si Sofia jadi rapat.

Si Sofia suka si Tunduyutung bah. Tapi si Tunduyutung anggap si Sofia macam kawan biasa saja. Tunduyutung tidak sangka juga, yang dia buli kana suka sama perempuan lawa macam si Sofia. Lawa bogia si Sofia ni. Cuma yang bikin si Olga tidak suka sama gaya si Sofia.

Si Sofia ni, pantang butul nampak lelaki hensom. Mana saja hensom, semua dia mahu pigi rapat-rapat. Mahu pigi guda-guda. Tidak pandai setia bah hati si Sofia ni. Tapi, sejak si Sofia jumpa si Tunduyutung. Si Sofia tidak sudah pandai tingu lelaki lain. Pasal, hensom butul gia si Tunduyutung dari lelaki yang hari-hari dia nampak.

Bahh.. Sikarang ni, si Sofia trip-trip macam dia tu mandak si Tunduyutung lah bah. Tunduyutung te'paksa layan saja gaya si Sofia. Biarpun si Sofia lawa, tidak juga si Tunduyutung rasa mahu jatuh sinta. Macam tidak pandai kilap-kilap (kelip-kelip) jantung si Tunduyutung, bila dia sama-sama si Sofia.

Cuma tu saja lah. Sejak si Tunduyutung sama si Sofia rapat, kalah-kalah macam urang bo’sinta kana nampak. Macam takanan pula si Tunduyutung sama gaya si Sofia. Kuat butul si Sofia kongkong hidup si Tunduyutung. Kuat lagi somburu. Kuat lagi marajuk. Kuat lagi mahu ugut-ugut. Maka, si Tunduyutung tidak pun anggap si Sofia lebih dari kawan.

Cinta Luar Biasa Si Tunduyutung Where stories live. Discover now