Part 31

69 7 0
                                    

Cinta Luar Biasa Si Tunduyutung
BY : TESCY DESCY
Rekaan semata mata
Slowly Update


Part 31


"Barapa bah adik baradik mummy kau Dude?" - Tunduyutung tanya si Oliver.

"Saya pun tidak pasti. Tapi, yang sia tahu. Mummy saya sama dady si Sofia tu twins." - Tunduyutung tingu si Oliver.

"Ahh.. Kambar kah pula durang?" - Tunduyutung tanya si Oliver. Oliver angguk kapala.

"Ya, Dude. Ada cerita di sebalik kisah durang mummy saya, Dude. Tapi, saya buduh bah. Saya ta'lampau pentingkan diri. Saya tidak pun mahu ambil tahu apa-apa pasal kisah durang mummy saya. Sampai semua saya rasa ta'lambat sudah. Saya kehilang mummy saya, tanpa apa-apa yang buat mummy saya rasa tenang bila dia tiada di muka bumi." - Tunduyutung tunduk tingu tanah.

Tunduyutung diam-diam saja sama si Oliver. Tidak lama, si Ika pigi jamur padi. Si Tunduyutung pigi tulung si Ika. Tunduyutung suruh saja si Oliver duduk diam-diam. Keluar lagi mama si Tunduyutung mahu pigi jamur ikan. Oliver tingu saja mama si Tunduyutung. Jatuh air mata si Oliver.

'Mom.. I miss you. Oliver butul-butul rindu mummy. Kalau Oliver buli kasi pusing balik ni masa. Oliver mahu jadi anak baik, macam yang mummy mahu.' - Oliver bisik dalam hati sambil tingu mama si Tunduyutung.

'Adik.. Kalau kau ada sini. Abang rasa, adik happy bila jumpa mama si Herry.' - Oliver bisik dalam hati juga.

Oliver manghayal tingu mama si Tunduyutung. Mama si Tunduyutung parasan yang si Oliver sedang nangis. Mama si Tunduyutung pigi dakat si Oliver. Mama si Tunduyutung pigi duduk dapan si Oliver.

"Kanapa nangis ni, yo(nak@anak)?" - Mama si Tunduyutung tanya si Oliver. Terus si Oliver lap-lap air mata dia.

"Ahh.. Tiada lah, anty." - Mama si Tunduyutung senyum tingu si Oliver. Gugur balik bah air mata si Oliver.

"Aduiii… Kanapa gia ni kau manangis?" - Risau butul muka mama si Tunduyutung.

"Tiada lah, anty." - Masi juga si Oliver tidak mahu cakap.

"Ma, dia rindu mummy dia bah tu." - Tiba-tiba si Tunduyutung cakap dari sana balakang si Oliver. Mama si Tunduyutung tingu anak mata si Oliver.

"Ohh.. Mana gia mama kau?" - Mama si Tunduyutung tanya si Oliver. Tidak dapat si Oliver cakap apa-apa. Tunduyutung pigi duduk dakat si Oliver. Tunduyutung pigi gusuk-gusuk balakang si Oliver.

"Mummy dia tiada sudah, ma. Tapi muka mummy dia, sama butul macam muka, mama." - Tunduyutung kasi tahu mama dia. Mama si Tunduyutung tingu si Oliver.

"Kalau kau rasa, anty ni macam muka mummy kau. Anggap saja anty ni macam mummy kau bah." - Lembut saja mama si Tunduyutung cakap sama si Oliver. Makin banjir air mata si Oliver.

"Jangan gia nangis."

Mama si Tunduyutung pujuk si Oliver, sambil mama si Tunduyutung pigi pigang tangan si Oliver. Terus mama si Tunduyutung tarik balik tangan dia, bila mama si Tunduyutung rasa macam dia kana karen. Mama si Tunduyutung tingu muka si Oliver. Terus tiba-tiba jatuh air mata mama si Tunduyutung.

"Ma.. Kanapa ni?" - Tunduyutung tanya mama dia.

"Tiada lah." - Mama si Tunduyutung jawab si Tunduyutung.

"Arr.. Mama pigi sambung buat kerja dulu." - Mama si Tunduyutung sambung lagi cakap.

Oliver terus tarik tangan mama si Tunduyutung. To'duduk saja balik mama si Tunduyutung. Mama si Tunduyutung macam ta'masuk pigi zaman masa dia masi baby lagi.

Cinta Luar Biasa Si Tunduyutung Where stories live. Discover now