7. Rande? Ne!

831 60 2
                                    

Děti si často myslí, že rodiče jsou staří a vůbec nerozumí jejich problémům. Mnohdy to je pravda, přece jen, doba jde neustále kupředu. Ovšem v lásce se toho příliš změnit nedá, tak je občas moudré poslechnout rady starších.

Lily moc dobře věděla, co jejího syna trápí. Opravdu by musela být slepá. Už na hostině si všimla, jak se k sobě ti dva mají a jak znala svého syna, byla si jistá, že je z toho zmatený.

Těch pár krátkých a bezvýznamných vztahu, které měl za sebou ho rozhodně nemohlo připravit na pocity, které se objeví s láskou.

Mohla se mýlit, ale dala by ruku do ohně za to, že se jejich syn zamiloval. A když se na to podívala ze svého pohledu, ani se nedivila. Protiklady se přece přitahují a co teprve, když mají nějaký společný zájem, čímž lektvary u obou mužů rozhodně byly.

Dva dny po jejich rozhovoru ji Harry přišel požádat o Severusovu adresu. Lily to považovala za první krok správným směrem.

Ať si James vykládal co chtěl, měla za to, že zrovna ti dva budou ukázkovým párem. Ale to bylo ještě přece jen trochu daleko.

Byla sobota a Lily jen čirou náhodou nahlédla do Harryho pokoje a pobaveně zůstala stát mezi dveřmi.

Harry se zamračeným výrazem pozoroval otevřenou skříň s oblečením a stále si něco mumlal.

„Co to děláš? Máš v té skříní snad bubáka?“

Mladík trochu nadskočil jak se své matky lekl. Poškrábal se na hlavě a pak se na ní zadíval s výrazem plným naděje.

„Mohla bys mi poradit?“

„Jistě, o co jde?“

„Nó víš…“

„Nevím, ale bude to asi hodně důležité.“

Lily se usmívala. Přišlo jí roztomilé, jak se její dnes už velký syn ošívá a neví, jak jí říct, co vlastně potřebuje.

„Zítra jdu k Severusovi a nějak nevím jak se obléknout. Není to ani práce ani zábava a ani žádná zvláštní příležitost.“

Harry se na matku zoufale podíval, doufaje, že se mu od ní dostane pomoci.

„Takže jednoduše nechceš vypadat jako blbec.“

„Jo, přesně.“

„Hmm.“

Lily se zamyšleně vydala ke skříni a Harry ji zvědavě nakukoval přes rameno.

Jenomže Lily žádné oblečení nevybrala, místo toho skříň rázně zavřela a postavila se před ní s rukama založenýma na prsou.

„Jdete na rande?“

„Ne!“

„Tak si vem to, v čem se cítíš dobře. Pochybuji, že se Severus bude zajímat o to, zda jsi oblečený podle poslední módy.“

Nechala překvapeného Harryho o samotě a sama s prozpěvováním zamířila do kuchyně.

Harry se za ní ještě dlouho díval než se konečně pohnul. Posadil se k stolu s rozdělanou prací, ale než se do ní plně zabral, povzdechl si.

„Má pravdu. Tohle není rande.“

Pak se pustil do práce.

Objevil se nový lektvar, jehož použití může být víceúčelové. Jen z toho mála co Harry zatím zjistil, by se z něj v nesprávných rukou mohla stát zbraň stejně silná, ne-li silnější než atomová bomba. A nebyl ani o krok blíže k nalezení protijedu nebo čehokoliv, co by lektvar neutralizovalo.

PROKLETÝ OBRACEČ : Konec cestyKde žijí příběhy. Začni objevovat