Foto: Oleysa Rulin as Zara
Zara's POV
"Zaar! Alsjeblieft, blijf hier! Je kan wel bij mij wonen!" Mark pakt mijn hand. "Mark, je weet dat mijn ouders nooit gaan instemmen met dit idee.", huil ik. Ik sla mijn armen om hem heen en begraaf mijn gezicht in zijn shirt. Nog een knuffel, nog een kus en dan trekt mijn moeder me mee. "Ik bel je elke dag Zaar!", roept Mark me achterna. Ik weet dat hij het gaat doen. Alhoewel... Nee! Doe niet zo stom Zara! Je vriendje en vrienden vergeten je heus niet! Voor ik het weet zit ik op mijn plek in het vliegtuig. "Wilt u allemaal uw gordels vast doen. We gaan opstijgen.", klinkt het krakerig door de luidsprekers. Ik klik mijn gordel vast en doe mijn oortjes in. Ik zet het liedje 'Thinking out loud' van Ed Sheeran extra hard op, zodat ik mijn ouders niet kan horen. Tranen stromen over mijn wangen. Wanneer zou ik weer terugkomen? Wanneer zou ik Mark, Lisa, Olga en Alex weer terugzien? En wanneer zou ik Rotterdam weer terugzien? Ik kijk uit het raampje. We zitten al heel hoog. Ver weg van Rotterdam, van al mijn vrienden en van Mark.
*Tijdsprong van twee dagen*
"Zara! Wakker worden! Je moet zo naar school!" Ik doe mijn ogen open en ik realiseer me dat ik niet thuislig. Waar is mijn bed? Waar zijn mijn One Direction en Ed Sheeran posters? Ik kijk om me heen en zie allemaal dozen staan. Oh ja, we zijn verhuisd. Ik sta op en loop naar mijn kast. Ik doe een kort zwart broekje aan, en zwart hempje en een rood geruite blouse eroverheen. Ik kijk om me heen voor schoenen en pak mijn Timberlands. Mascara, lipgloss en mijn haar. Klaar is Kees. Ik loop naar beneden en ga aan de ontbijttafel zitten. Mijn broertje Jasper, is al aan het eten. Hij is taart aan het eten. Hoe komt hij aan taart? We zijn net verhuisd! Ik zie dat er ook een stuk taart op mijn bord ligt met een briefje erbij.
'Lieve Zara,
We hebben vanochtend taart gehaald bij de bakker. Papa en ik zijn al naar werk. Geniet van je taart.
Xxx mama.'Ja, ik ga dus geen taart eten als ontbijt! Ik ontbijt sowieso niet. Ik schuif het bordje naar Jasper toe. "Eet mijn stuk ook maar op." "Serieus.", zegt hij met zijn mond vol. Ik knik. "Schiet wel een beetje op, we moeten niet te laat komen." Als Jasper zijn taart op heeft, lopen we samen naar school. We zitten op het Norwest Christian College. Jasper gaat naar de tweede en ik naar de vierde. Ik hoop maar dat mijn klas een beetje leuk is. Mijn vorige klas was geweldig, behalve Victoria, zij was de bitch van mijn klas en we waren aartsvijanden. Ik hoop dat er niet weer zo'n asser in mijn klas zit. Bij de administratie vraag ik waar ik heen moet. Jasper moet naar lokaal 11 en ik naar lokaal 25. "Nou Jas, veel plezier." Jasper kijkt me boos aan. Ik grinnik. Hij heeft net zo'n hekel aan school als ik. Ik loop naar lokaal 25, klop op de deur en loop naar binnen. "Ah, miss Jordans", zegt de lerares, "Come in, introduce yourself. I am mrs. Samuelson." "Okay", ik haal diep adem, "Hi, I'm Zara and I'm from The Netherlands."
Luke's POV
Na mijn gebruikelijke pestbeurt door Michael, Ashton, Calum en Thomas ga ik voorin de klas zitten. Na vijf minuten hoor ik een zacht klopje op de deur en de deur gaat open. Een knap meisje met lichtbruine haren staat in de deuropening. "Ah, miss Jordans", zegt mrs. Samuelson, "Come in, introduce yourself. I'm mrs. Samuelson." "Okay.", begint ze een beetje verlegen, "Hi, I'm Zara and I'm from The Netherlands." Ze heeft een schattig buitenlands accent. "Fine, well you can sit next to Luke." Zara loopt naar mij toe. "You're Luke right?" Ze glimlacht. "Uhh, yeah", stotter ik. Serieus Luke? Stotteren? De rest van de les zit ik alleen maar te dromen. Wiskunde is echt mijn lievelingsvak. Hoor het sarcasme. "Luke, what's the next lesson?" "I think French." "Okay, thanks!" Als de bel gaat staan Zara en ik tegelijk op. Michael loopt langs me en stoot tegen me aan. "Dude, what's your problem?", zegt Zara. "Ehmm, none of your business." Zara kijkt hem boos aan. "Haha, this sweetheart thinks she's so important that she may know everything." Hij loopt lachend weg. Zijn meelopers lopen achter hem aan. Zara kijkt me verbaasd aan. "Who the hell is that?" "That's Michael Clifford. He thinks he's the badboy from the school." "I don't like him." "Me neither." We lopen samen naar het volgende lokaal. Ik mag Zara echt heel erg. Volgende les zitten we weer naast elkaar. Halverwege de les schiet Zaar in de lach. Heel erg. Je weet wel, dat je gewoon niet kan stoppen. Mrs. Jonson loopt naar ons tafeltje toe en zegt: "Attention sil vous plait!" "Pardon madame, J'ai été silencieuse." Mrs. Jonson, ik en de rest van de klas kijken haar verbaasd aan. "What?" "How can you be that good at French?", vraag ik aan haar. "Well at my old school I was the best at French." "Oke, mais regarder sil vous plait." "Oui madame!" Mrs. Jonson loopt weer naar haar bureau. Ik kijk achter me en zie dat Michael aandachtig naar ons kijkt. Als hij ziet dat ik naar hem kijk, steekt hij zijn middelvinger op en went zijn blik af. Oke. Na de les lopen Zaar en ik naar de kluisjes. "Zaar, shall we do our homework together?" "Yes. At my place?" Ik knik. "Come on then, my brother is waiting for us!" Broer? "Hey Jas how was your day?" Haar broertje kijkt haar raar aan. "Why are you talking English sis?" "Because of Luke. We are going to do our homework at our place." "Oh okay! Hi Luke, I'm Jasper." "Hi", ik glimlach. "Well let's go then!" "We're going to walk?", vraag ik verbaasd. "Yes, our home is like two minutes walk." "Oh okay." We lopen het plein af en Zaar blijft Jasper maar met vragen bestoken over zijn eerste schooldag. "Stop it!", roept hij, "Now I'm going to ask you! Well are there any jerks in your class?" "Yes, four: Michael, Thomas, Ashton and I don't know the other's name. He looks Asian." "He isn't and his name is Calum.", vul ik Zaar aan. "Yeah, Maarten warned me for Michael and his gang." "Why?" "They are not only the jerks from your class, they are also the jerks from the school." "Wow, I'm so lucky they're in my class.", zegt Zaar sarcastisch. Ik schiet in de lach. Zaar kijkt me raar aan, maar schiet dan ook in de lach. "Idiots.", mompelt Jasper en hij loopt het tuinpad van een groot huis op. "Wow, this is a big house." "Yeah, I don't like it.", zegt ze. "Why not!", roep ik verbaasd. "I want my old house back, I want my boyfriend back and al my friends and you should come with us." "Ahw, you will see, after a week or two you don't even want to think about The Netherlands." "Ze kijkt me fake-boos aan. "What?" "I will never stop thinking about The Netherlands!" "Okay, I just think that's going to happen!" "Okay." We gaan naar binnen. "Well you wanna eat something? I want, I'm starving!" "Yes please!" Zaar loopt naar een kast en trekt een zak chips uit de kast. "Crisps?" "Yeah, sure." Ze pakt twee glazen uit de kast en schenkt cola in. We lopen naar boven, naar de kamer van Zaar. Haar kamer is lichtblauw en er hangen drie gitaren aan de muur, naast haar bed staat een microfoon. "You like music?" "Yeah." "I see." "Well what is our homework?" "Don't change the subject! I would love to hear you sing!" "No!" "Yes! Please!" "No no!" "Yes! Come on!" "Okay.", zegt ze met tegezin. "Yess!" Ze glimlacht nerveus en pakt haar gitaar.
'Baby your soul could never grow old, it is evergreen and honey your smiles forever in my mind and memories. I'm thinking about how people fall in love in misterious ways, mayby it's all part of a plan well I just keep on making the same mistakes hoping that you'll understand.'
"You sing so beautiful!"
*Awkward stilte*
"Uh, thanks.", zegt ze zacht. Ik schiet in de lach. Heel erg. Zaar kijkt me raar aan. "What?" "Nothing." "Luke!" "Yeah, okay, uhm. That silence was very awkward. Sorry." "Uhm, okay..." "We need to do our homework." "Yeah kinda." "We only have homework for French." "Okay, what do we have to do?" "Learn words." "Ieuw. I hate that."
JE LEEST
I will always hate you {M.C.}
FanfictionZara (16) is verhuist naar Sydney met haar ouders en haar broertje Jasper (14), omdat haar vader een nieuwe baan heeft. Ze moet daardoor al haar vrienden en haar lieve vriendje Mark achterlaten. In haar nieuwe klas zitten ook niet de leukste kindere...