11

1.9K 172 9
                                    

flashback;

"Mikael Zahra binti Megat Yusof."

Tersentak sekejap Mikael Zahra dibuatnya bila suara Adam memanggil nama penuhnya! Takkan terkantoi kot?!

Mata dipejamkan serapat yang mungkin!

"Its you! I knew it, don't you remember me?"

Nafas dihela sedikit kuat. gabra!

"Kawan Sofiya, your partner dekat firm. We have met before."

"Shoot! You are Adam Zakwan, Sofiya's future husband!"

"Alhamdulillah, ingat pun!"

...

Macam tulah kisahnya! Dia pun sengal macam mana boleh tak perasan yang Adam tu tunang Sofiya! Sudah penat dia mengingatkan Adam agar tidak membuka mulut langsung dekat Sofiya atau Zahrain dan Riz si kepohci itu. Kalau tidak, memang matilah aku!!! Bukan takat kena siat dengan Sofiya tapi mungkin dirinya akan digilis lumat oleh driver trailer yang diupah khas oleh Sofiya!

...

"Tonight, is my last day to rent here. Esok aku dah keluar... Err aku nak minta maaf kalau ada buat korang rasa tak selesa bila aku datang menyewa dekat sini! Thank you!!"

Zahrain rasa macam tak tercekik tulang ayam sahaja saat itu!

...

Bila masing-masing sudah leka dengan kerja masing-masing, Zahrain pun sibuk menyendiri memikirkan hal yang satu itu. Dia akan kehilangan orang yang Berjaya membuatkan dirinya kucar-kacir. Tak pernah dia terfikir yang dia boleh suka lelaki! Gila!

'Mungkin ini pentunjuk yang Allah memang tak pernah redha dengan dosa kau kali ni Zahr. Selagi ada masa untuk kau betulkan balik apa yang silap ni better kau betulkan dengan bertaubat..."

...

*beberapa jam sebelum Mikael Zahra berangkat pulang*

"Bye Mikael."

Riz sudah bersiap-siap mahu pergi ke Kuliyyah tapi dia masih sempat mengucapkan selamat tiggal untuk Mikael Zahra @ Mikael Yusof.

"Kirim salam your beautiful partner, Sofiya..."

Siap sedekahkan wink kepada Mikael Zahra yang sudah tersengih itu! Siap kau Adam!

Cuma Zahrain sahaja yang masih static di kerusinya. Yang dua ketul itu sudah pergi kerja dan Kuliyyah.

"Tak pergi kerja ke?"

"Pergi tapi lepas kau pergi..."

Ada nada sedih yang terselit di setiap bait ayatnya.

...

"Ni kau tolong pass dekat Kak Latifah. Thank you and gerak dulu bro!"

Tiba-tiba sahaja Zahrain bersuara selepas lama dia mendiamkan diri.

"For the god sake, I'm gonna miss you Mikael..."

Mikael Zahra hanya mampu diam dan tanpa sempat dia membalas, Zahrain Kembali bersuara.

"It is such a pleasure and bless for me sebab aku tak pernah rasa happy sangat bila jumpa lelaki macam kau. Aku tahu kau akan judge aku sebab aku indirectly tengah confess yang aku suka kau. Ye aku tahu it is haram for me to have such feelings sebab kita dua lelaki. Tapi, I can't help it!"

Berona merah pipi Mikael Zahra. Tapi dia cuba sedaya upaya untuk selindungkannya!

"Ada rezeki, kita boleh jumpa lagi kan Mikael?"

Mikael masih lagi diam.

"But I think, it is better for us not to meet again in the future and I'm truly sorry Zahrain."

"Aku gerak dulu, Assalamualaikum."

Zahrain terasa separuh hatinya turut pergi bersama perginya Mikael Zahra saat itu.

"Kalau ini yang terbaik untuk aku, aku terima Ya Allah dan ampunkan aku sebab dah buat dosa paling besar sekali Ya Allah. Aku leka dengan perasaan aku..."

SEMINGGU JE, PLEASE!! [COMPLETED]Where stories live. Discover now