8. fejezet

39 3 10
                                    

Aragorn ma korábban zárta be boltját, hogy készülődni tudjon az Arwennel való találkozóra. Még előző alkalommal megbeszéltek egy második randevút. Ezt már nem lehetett sima találkozónak nevezni, mindkettejük tudta ezt. A tervek szerint a harmadik szintre vezető lépcső előtt találkoztak. Arwen egy egyszerű, mégis szép blúz- farmernadrág kombinációt viselt, félig kigombolt télikabáttal. Aragorn is csak egy inget és egy farmert vett fel, szintén télikabáttal. Hiszen már egy hónap sincs és beköszönt a tél.

- Szia - köszöntötte a lányt mosolyogva. - Csodásan festesz ebben a blúzban.
- Ó. Köszönöm - válaszolta elpirultan.
- Mehetünk?
- Igen.

Az egyik régi építményt tervezték megnézni, bár voltak részei, amik már leomlottak, de még így is sikerült egy szép múzeummá átalakítani. Belépőjegy fejében bárki megnézhette és idegenvezetést is lehetett kérni. A régmúlt történelemre szakosodott vezetők szívesen osztották meg tudásukat az arra kíváncsi emberekkel.

Mikor Arwen és Aragorn odaért a múzeumhoz nagyobb tömeg várt rájuk, mint gondolták. Egyrészt az is meglepte őket, hogy a kései idő ellenére is sokan a bejárat, illetve a pénztár előtt tolongtak. Másrészt az is, hogy ennyi mindenkit érdekel az ilyen régi, ezer éves történések és tárgyak, festmények. Láttak tinédzsereket, családokat, fiatal párokat, mint ők maguk, és idősebbeket is.

- Szerencsére mi előbb már megvettük a jegyeket.
- Igen. És idegenvezetést is tudtunk szerezni.
- Ami fél óra múlva indul is - nézett rá órájára Aragorn.

Azt a fél órát pedig beszélgetéssel töltötték el. Aragorn mesélt arról, mennyire is érdeklik őt a régi írások. Nagyon érdekesnek tartotta, hogy az először irka-firkának tűnő írások a végén mégis értelmes szöveggé álltak össze. Amikor az apjával - és később már magában - járta az országot mindig elcsodálkozott azon, hogy az országban mennyi különböző nyelven beszélnek az emberek. Amikor kicsi volt, sokat sündörgött a lakosok között, és minél több szót próbált megérteni a beszédükből. Egy idő után az embereknek feltűnt, hogy a körülbelül 10 éves, ismeretlen fiúcska nemcsak céltalanul bolyong a faluban, vagy éppen városban, hanem figyel is. Ezért az emberek elkezdtek néhány egyszerű szót megtanítani neki. Mikor idősebb lett sem felejtette el ezeket, és elkezdte kutatni a különböző nyelvcsaládokat, így akadt rá a régi, ezer évvel ezelőtti nyelvre és írásra. Ezzel egyetemben a történelem is nagyon megtetszett neki. Mikor már annyi idős volt, hogy az apja egyedül is elengedte, szabadidejében a helységek könyvtárában tanulmányozta a történelmet.

Arwen pedig elmondta, hogy nemcsak az üzletkötésről és más, a cégük irányításához szükséges tudásról, de a történelemről is tanult. Őt is teljesen behálózta a régmúlt. Főleg a különböző kultúrák tetszettek meg neki. Otthon a szabadidejében elkezdte ezeket a gyakorlatba is átvinni. Régi ételek főzésével kezdte, de nemigazán boldogult velük, pedig nem tartja magát rossz szakácsnak. Így hát áttért a kelmék világára. A varrás is kifejezetten tetszett neki. Nevetve tette hozzá, hogy az már jobban ment, mint a régi ételek megfőzése, de ezt is csak hébe-hóba csinálta. Ami igazán magábaszippantotta, és azóta sem engedte el, azok az ékszerek voltak. Most mondhatnánk azt, hogy a nők és az ékszerek kéz a kézben járnak. De Arwen esetében ez is más volt, mint annyi minden más. Ő sokkal inkább tervezni szeretett ékszereket semmint gyűjteni, vagy viselni. Aragorn rögtön lecsapott a lehetőségre, és felajánlotta, hogy valamikor, ha az ideje engedi, keresse fel, és együtt dolgozhatnak majd egy ékszeren. Arwen is rögtön belelkesült az ötlettől, és boldogan mondott igent az ajánlatra.

A további beszélgetésnek az idegenvezető megérkezése vetett véget.

A férfi belekiáltott a hangosbemondójába, hogy mindenki jól hallja őt, miközben másik kezében egy sárga zászlót tartott a magasba.

A barátság színeiWhere stories live. Discover now