Kami bermalam hanya di dalam bas sahaja oleh kerana masa yang tidak mencukupi untuk mendirikan khemah di tapak perkhemahan itu . Agak selesa juga tidur dalam di dalam bas kerana Aircond yang sejuk membuat semua Guru dan Pelajar tidur dengan nyenyak . Niat ku yang ingin mencari Puan Lia dan Cikgu Hara di bas yang lain tidak kesampaian kerana sudah terlalu mengantok maklumlah sepanjang perjalanan petang tadi aku tidak dapat peluang untuk lelapkan mata agak sibuk melayan rakan - rakan berbual dan bernyanyi . Walaupun fikiranku asyik teringat akan Cikgu Zulaikha yang berada di tempat duduk hadapan bersama dengan guru lain , namun akibat terlalu mengantok aku tidak dapat untuk mengambil peluang untuk merapati malam itu . Niat ku cuma hanya ingin bertanya sedikit bertanya program kami esok hari namun jatuh dari sudut hati ada niat lain selain dari pertanyaan itu .
Sedar tidak sedar , hampir sudah waktu subuh dan kebanyakan pelajar dan guru sudah pun terjaga dari tidur . Mereka semua ingin bersiap mandi dan solat . Mujurlah terdapat sebuah tandas awam dan surau kecil di tapak perkhemahan itu . Selesa mandi dan solat subuh , kami di beri taklimat oleh pasukan bomba tentang aktiviti hari ini . Tanpa membuang masa , pelajar di kehendaki mendirikan khemah bersama kumpulan yang di tetap kan sambil di bantu pihak bomba . Terdapat hampir 70 khemah telah didirikan di tapak perkhemahan itu . Ada bahagian pelajar lelaki dan bahagian wanita . Walaupun di bahagikan aku agak lega kerana lokasi khemahku dengan Puan Lia dan Cikgu Hara tidak begitu jauh ianya 50 meter dari khemahku . Pasti aku akan mencari peluang untuk bermalam bersama mereka berdua . Selesai itu , Kami terus melakukan persiapan untuk mendaki gunung . Jangkaan pihak Bomba yang kami akan tiba di puncak pada jam 3.30 . Selesai menyiapkan barang keperluan kami di berikan kumpulan masing- masing dan perlu bergerak berada dalam satu kumpulan . Sebanyak 50 kumpulan di bentuk dan Aku telah di pilih ketuai kumpulan 50 bersama dengan 2 pelajar perempuan dan 3 orang guru pengiring iaitu Puan Lia , Cikgu Hara dan yang membuatkan aku bersemangat lagi ialah Cikgu Zulaikha . Kami terus berkumpul dalam satu kumpulan , Ku lihat Seronok Puan Lia dan Cikgu Hara berbual bersama Cikgu Zulaikha . 2 orang pelajar pula sibuk bergambar kenangan sebelum mendaki . Mulalah perjalanan kami mendaki gunun tepat jam 8.30 pagi . Oleh kerana kumpulan bernombor 50 , maka kumpulan ku yang terakhir bergerak mendaki gunung . Aku yang berada di belakang sekali hanya mengekori pergerakan kumpulan di hadapan . Ketika mendaki , orang yang berada di hadapan ku sering bertukar antara Puan Lia dan Cikgu Hara . Kedua-kuda mengenakan t-shirt yang ketat dan seluar yang ketat sehingga punggung nya kelihatan begitu mengancam . Sengaja mereka berdua menonggek ketika mendaki kerana mereka ingin mengusik ku yang berada di belakang mereka . Aku juga tidak melepaskan peluang apabila sering kali meraba - raba di celah kelengkang mereka . Ku main kan jari ku di permukaan Cipap mereka . Tersenyum mereka melihat gelagat kami bertiga sendiri . Berbeza dengan Cikgu Zulaikha yang mengenakan baju muslimah sehingga ke paras lutut nya sentiasa fokus ketika mendaki memimpin kumpulan kami sambil di ikuti 2 orang pelajar perempuan . Jarak antara Cikgu Zulaikha serta 2 orang pelajar perempuan dan kami bertiga tidak kurang 30 meter . Jam sudah menunjukkan pukul 10pagi dan kami masih berada di suku gunung untuk ke puncak . Ketika itu perjalan setiap kumpulan terhenti seketika apabila pasukan Bomba memberi waktu rehat 15 minit . Kami yang berada di belakang seperti biasa berbual mengenai perjalanan kami menaiki gunung itu . Mata aku sentiasa memerhatikan Cikgu Zulaikha yang tidak jauh dariku . Agak seksi jugak ku lihat cara dia berpakaian hari ini .Sekali Sekala aku membayangkan bagaiman jikalau aku mendapat kesempatan menikmati permainan seks bersama nya . Perjalanan kami di teruskan semula , kali ini Puan Lia mengambil keputusan untuk berada di hadapan sekali bersama kumpulan kami , manakala Cikgu Zulaikha yang ku lihat agak kelihatan letih berada bersama-samaku di belakang . Ketiak dia kelihatan penat , kami mula terpisah dengan kumpulan kami akibat pergerakan nya semakin perlahan membuat dia berhenti seketika untuk rehat . Aku bersama Cikgu Hara menemani berehat maklumlah tidak boleh meninggalkan mereka berdua sahaja . Puas juga Cikgu Hara bertanya kepada Cikgu Zulaikha tentang adakah dia letih atau tidak . Dia hanya menjawab dia baik sahaja dan memberi isyarat kepada Cikgu Hara untuk meneruskan perjalanan . Kami bertiga sedikit terpisah dari kumpulan kami , namun masih nampak lagi kelibat ahli kumpulan kami yang di pimpin oleh Puan Lia . Entah bagaimana ketika pergerakan Cikgu Hara agak laju meninggalkan aku dan Cikgu Zulaikha berada di belakang . Mata fokus terhadap gerakan Cikgu Hara kerana aku tidak mahu kehilangan kelibat nya kerana jika ianya berlaku mendatang masalah kepadaku . Namun , agak malang buat ku apabila ketika memerhatikan gerakan Cikgu Hara ,Ketika itulah Cikgu Zulaikha seakan akan mahu pitam dan rebah . Aku yang berada di belakang nya peka terhadap perkara itu , terus menyahut tubuh nya yang hampir rebah ke bumi . Tersentak seketika Cikgu Zulaikha . Mukanya naik merah akibat malu ketika aku menyahutnya . Dia mengucap terima kasih kepada ku . Namun , malang buat kami, ketika aku memandang ke hadapan untuk melihat kelibat Cikgu Hara telah pun hilang dari pandangan . Agak hairan kerana tidak lah begitu lama aku menyahut Cikgu Zulaikha namun kelibat Cikgub Hara sudah hilang dari pandangan . Aku cuba memanggil dengan jerit nama Cikgu Hara dan Puan Lia . Kehairanan ku semakin bertambah apabila jeritan ku di sambut oleh Cikgu Hara dan Puan Lia namun kelibat mereka tidak kelihatan . Wajah Cikgu Zulaikha mula ketakutan .
" Cikgu Ok ke ? Cikgu dengar suara diaorang ? " tanya ku kepada Cikgu Zulaikha .
" Alah awak , jangan lah tegur , kan hutan ni " Jawab Cikgu Zulaikha dengan wajah yang risau .
" So macam mana ni , saya tak tahu jalan " terang ku kepadanya .
" Apa kita turun balik , Awak laporkan walkie talkie kat pegawai bomba , bagitahu Kaki saya sakit " terang Cikgu Zulaikha .
" Baiklah Cikgu " aku menuruti permintaanya .
Tanpa melengahkan masa dan risau akan perkara buruk berlaku terhadap kami , aku terus melapor kepada pegawai bomba melalui saluran walkie talkie . Pegawai tersebut menyambut baik laporan dan meminta agar berhati-hati ketika turun ke bawah semula . Jam baru sahaja menunjukkan 11pagi . Jangkaan ku untuk turun semula mengambil masa 45 juga . Aku terus mengiringi Cikgu Zulaikha turun semula ke tapak perkhemahan kami . Sepanjang perjalanan kami hanya diam sahaja tanpa bicara apa-apa . Sampai di tapak khemah tepat jam 11.45 pagi dengan keadaan yang lengang kerana hanya kami berdua sahaja yang ada ketika ini .
" Alhamdulillah sampai bawah " Kataku kepada nya .
" Itulah , lega , takot tadi sebenarnya , itu yang ajak turun dari jadi yang bukan-bukan " terangnya kepada ku .
" Samalah , dah fikir sesat je tadi " jawabku dengan ketawa .
"hish mulut , Diaorang pukul 6 karang baru sampai bawah balik , lama lagi " katanya kepadaku .
" Cikgu Pergi lah rehat , tadi kepenatan sangat " Kataku kepada dia
" kejap lagi lah , marilah duduk dulu tepi batu khemah tuh " Jawabku dengan lemah seakan penat .
" Okay " jawabku pendek .
Dari situ lah bermulanya keakraban kami yang membawa kepada satu hubungan yang istimewa . Aku hanya menanti sahaja detik yang tepat untuk memerangkap Cikgu Zulaikha ini ke perangkap nafsu berahi ku .
" Cikgu baru 2 bulan mengajar dekat sekolah " tanya ku memulakan perbualan .
" Ha ah ye , Baru 2 bulan , Pindah dari Selangor ni " jawabnya dengan yakin .
" Memang kena tukar atau minta pindah " tanya ku
" Hmm memang kena tukar . Nak buat macam mana , nasib seorang Cikgu kan " jawabnya mengeluh .
" Pindah dengan keluarga kan , okeylah tuh " balasku cuba memanjangkan perbualan ini .
" Mana ada wak , Suami Cikgu kat sabah tu , Askar , 2bulan sekali balik tuh . Anak pula kat selangor Mak jaga 3 orang . Seorang diri je dekat Sini . Duduk rumah sewa dekat Bandar . " jawabnya menerangkan kepadaku .
" Bandar ? Jauhnya ? " tanyaku semula .
" ha ah saja je duduk jauh , Senang cari barang keperluan " jawabnya tenang .
" Ha betul juga tuh " jawabku pendek kepadanya .
" Kamu ni ikon Sukan kan ? " tanya nya kepadaku .
" Mana Cikgu tahu ? " tanya ku semula
" Siapa je lah tak tahu , Terpampang gambar dekat bilik guru tuh " jawabnya sambil ketawa .
" hahaha , Dah lah Cikgu , Pergi mandi rehat lah , Nak hujan ini , Mandi , Masuk khemah tidur hahaha " jawabku semula kepadanya "
" haha aduh kesian dorang semua kalau hujan ni , Kita pun kesian jugak tak ada makan kt sini " Jawabnya
" Itu lah tuh , Dah lah saya nak mandi , nak rehat " aku menjawabnya lalu bangun berjalan ke arah khemahku . Kulihat , dia pun berjalan kearahn khemahnya , alangkah untung nya apabila khemah nya hanya berselehan dengan Khemah Puan Lia dan Cikgu Hara .
" Yela Fiq , Cikgu pun nak mandi ni" jawabnya sambil membuka Zip khemah .
" Ada apa-apa bantuan yang di perluankan , panggil je , khemah dekat " kataku kepadanya
" Okay , Thanks " Dia menjawab lalu hilang dari pandangan kerana sudah memasuki khemah nya .
akan bersambung dengan episod cinta kami yang pertama kali nya .