BAB 15 - MISI BARU

128K 331 34
                                    

Sejak aku pulang dari kondo mewah Cikzu Zulaikha itu hubungan aku dan Cikgu Zulaikha semakin rapat di Sekolah dan di luar Sekolah . Walaupun tidak berkesempatan melakukan hubungan seks di Sekolah akibat kesibukannya mengajar , namun di luar Sekolah boleh di katakan setiap minggu mesti ada hubungan seks kami berlangsung jikalau dia tidak datang bulan . Kami melakukan hubungan seks di dalam kereta nya sahaja oleh kerana keretanya agak luas . Kadang kala kami beraksi di Kondo nya pada hujung minggu . Cikgu Zulaikha memberitahu aku yang di dalam proses menuntut penceraian dengan suaminya atas alasan nafkah Zahir dan Batin nya tidak di penuhi . Aku tidak mahu masuk campur dengan urusan rumah tangganya dan berharap di dapat selesaikan kemelot rumah tangganya dengan matang dan baik . Pelbagai masalah yang berlaku sejak dia berkahwin sehingga hari ini dia ceritakan kepada ku . Dia bertahan selama ini di sebabkan anak-anaknya sahaja .

Sesi persekolahan yang sudah pun memasuki bulan 4 iaitu april . Seperti tahun-tahun sebelum ini , aku akan sibuk dengan aktiviti sukan yang biasanya aku sertai setiap tahun . Paling utama ialah Bola Sepak . Latihan demi latihan yang ada membuatkan aku tersangat sibuk . 3 wanita kekasih hati ku iaitu Cikgu Zulaikha , Cikgu Hara dan Puan Lia juga kelihatan sibuk dengan tugas-tugas mereka . Kesibukan aku menyertai aktiviti sukan tidak di gemari oleh guru kelasku iaitu Cikgu Nara . Setiap kali beliau mengajar di dalam kelas pastinya wajah dan tubuh ku tidak kelihatan . Perkara ini di beritahu oleh rakan-rakan kelasku yang lain akan ketidak selesaan Cikgu Nara akan pengelibatan ku dalam aktiviti sukan . Cikgu Nara berpendapat bahawa sukan tidak penting bagi pelajar tingkatan 5 seperti aku kerana tahun ini adalah tahun yang penting untuk tingkatan 5 kerana akan menduduki SPM . Berita ini bukan sesuatu yang baru bagi diriku , kerana tahun - tahun sebelum ini ada juga beberapa guru yang tidak gemari dengan pelajar yang aktif sukan seperti aku .

Suatu hari , setelah selesai menjalani latihan Bola Sepak petang itu , sedang aku berehat seorang diridi pondok yang berhampiran padang , aku telah di datangi Cikgu Nara yang kelihatan dari jauh menuju ke arahku . Aku hanya melihat sahaja pergerakan tubuh badannya berjalan ke arah ku . Kelihatan buah dada nya bergoncang kerana cara dia berjalan agak laju serta kasut tumit tinggi di kakinya .

" Eh Cikgu Nara , Assalamualaikum Cikgu " Kataku setelah dia sampai di pondok yang aku sedang berehat .

" Waalaikumsalam Fiq " Jawabnya ringkas dan tegas sambil melabuhkan punggungnya di bangku kerusi .

" Ada apa Cikgu datang sini , nak jumpa saya ke ? " Tanyaku .

" Ye , betul ! saya ada nak bincang dengan awak ni " Jawabnya tegas lagi .

" Oh yeke , Apa dia tuh nak di bincangkan ? " tanyaku

" awak tahu kan tahun ini awak SPM , apa yang penting sangat sukan ini bagi awak sampai awak berbulan-bulan tak ada dalam kelas , awak nak jadi apa ini ? " Tegasnya bertanya kepadaku .

" Ye Cikgu saya tahu SPM , tapi ini aktiviti saya setiap tahun Cikgu , keputusan akademik saya tak adalah teruk sangat tahun-tahun sebelum ni " Jawabku perlahan menghormati Cikgu Nara .

" Ye saya tahu , tapi awak perlukan tumpuan yang penuh dalam pelajaran , kalau nak berjaya dengar nasihat saya ini guru kelas awak ! Faham ! " Tegasnya lagi dengan nada yang tinggi kali ini .

" saya minta maaf Cikgu , bukan niat nak kurang ajar atau nak bangkang Cikgu , tapi ini minat saya dan karier saya setiap tahun , saya dah usaha setiap tahun ke tahap yang tinggi dalam sukan ini . Maafkan saya tidak dapat mengikuti sesi pembelajaran seperti biasa . Saya harap Cikgu faham " Kataku dengam lembut kepadanya .

" Inilah lelaki , ikut kata dia sendiri saja , memikirkan diri sendiri saja , lelaki - lelaki macam ini lah membuat wanita-wanita cepat menjanda kalau berkahwin " marah Cikgu Nara dengan tak sengaja mendedahkan hal peribadinya .

CIKGU SEKOLAH KUWhere stories live. Discover now