BAB 27 - KONFLIK

63.9K 318 34
                                    

Setelah menghabiskan cuti selama seminggu berada di Kuala Lumpur aku kembali semula ke pulang ke Johor untuk meneruskan hari-hari mendatang yang mungkin sekali akan menjadi lebih getir dan mencabar oleh kerana peristiwa aku di ekori oleh sebuah kereta ketika berada di Kuala Lumpur itu agak luar biasa bagi diriku . Aku sedar bahawa aku telah menjadi sasaran kumpulan sindiket Encik Rahim bekas suami Ustazah Diana . Aku juga ada memberitahu tentang peristiwa ini kepada Ustazah Diana sewaktu kami terserempak di Sekolah ketika waktu rehat , ternyata Ustazah Diana juga terkejut dengan apa yang aku lalui itu dan berharap aku di jauhkan dari perkara yang lebih buruk . Ustazah Diana juga kini mempunyai teman serumah kerana di fahamkan 2 orang guru baru sahaja berpindah ke Sekolah ini telah di ajak menyewa bersama dengan Ustazah Diana . Jadi keselamatan Ustazah Diana sedikit terjamin dengan adanya 2 peneman barunya di rumah .

Suatu hari , ketika aku sedang melakukan aktiviti senaman petang di padang Sekolah , aku telah menerima satu panggilan dari nombor yang tidak di kenali olehku . Aku menjangkakan panggilan ini datangnya dari kumpulan sindiket Encik Rahim itu . Pada mulanya aku mengabaikan sahaja panggilan itu namun setelah berkali-kali nombor yang sama menghubungiku akhirnya aku putuskan untuk menerima panggilan itu .

" hello .. Assalamualaikum .. Siapa ini ? " Kataku sebaik menerima panggilan itu .

" Wah .. banyak langsi ini budak .. wa memang lama cari lu tau budak " . Kata si polan yang berada di telefon .

" Sapa yang bercakap ni ? apa masalah aku dengan kau ni ? " . tanyaku .

" Masalah ? lu buat tak tahu ke ? Lu kantoikan Rahim habis wa punya bisnes lu tahu ka ? " . Katanya dengan keadaan sedikit marah .

" Itu Polis punya kerja .. apa kena mengena dengan aku .. aku kantoikan apa ? kau nak balas dendam dengan aku apa yang aku ada ? kau rasa puas ke kalau dapat balas dendam dekat aku ? " . Kataku mula berani melawan anasir ini .

" Hahaha .. wah cakap besar punya budak .. berani lu cabar wa ini macam .. Lu tunggu budak .. satu hari orang wa mesti dapat lu punya .. tutttttttttttt " . Sebaik sahaja menghabiskan ayatnya panggilan itu di matikan .

Tersentak seketika aku mendengar ayat terakhir dari si pemanggil . Bercelaru fikiran tatkala memikirkan ancaman yang semakin serius terhadap aku mahupun orang di sekeliling ku . Teringat kata-kata Inspektor Aina pada pertemuan terakhir kami di Kuala Lumpur tempohari , bahawa sekiranya terdapat ancaman terhadapku mahupun Ustazah Diana dan orang sekeliling kami segera laporkan kepadanya atau pihak berkuasa . Aku pantas menghubungi Inspektor Aina sambil berjalan menuju ke tempat letak kereta setelah puas menghabiskan masa dengan aktiviti senaman dan joging . Malangnya , Inspektor Aina gagal di hubungi  seteleh hampir 5 kali menghubunginya masih tidak di jawab panggilanku . Kali terakhir kami bertemu pada sebulan yang lalu ketika berada di Kuala Lumpur dan sejak pulang dari ibukota kami belum pernah menghubungi sesama sendiri . Timbul rasa tidak senang dalam hatiku memikirkan apa yang berada di dalam fikiran Inspektor Aina sehingga panggilanku juga dia tidak menjawab . Aku berdiri di luar kereta dan bersandarkan tubuhku ke kereta sambil jari jemari ku bermain di telefon bimbit melayari media sosial yang kian semakin canggih dan mengikut peredaran zaman . Pelbagai berita sama ada sahih atau tidak sahih di sebarkan dengan pantas melalui hantaran beberapa laman tidak rasmi "facebook" yang boleh menimbulkan kekeliruan kepada pelayar internet . Melihat laman pemilik akaun wanita-wanita di "facebook" membuatkan aku terkenang beberapa wanita-wanita yang pernah beradu asmara denganku . Cikgu Zulaikha , Cikgu Hara , Kak Long Zahira , Cikgu Fatin , Cikgu Liza dan beberapa orang lagi . Antara yang paling aku rindu untuk berjumpa sudah semestinya Cikgu Zulaikha yang entah bila kali terakhir kami bertemu . Secara tiba-tiba terdetik hatiku untuk menghubungi Cikgu Zulaikha .

" Assalamualaikum Hi Cikgu Ikha " Kataku sebaik sahaja panggilanku di jawab olehnya .

" Waalaikumsalam Fiq .. Hi .. Apa khabar Fiq ? Lama tak dengar khabar berita ye hehe ? . Tenang sahaja Cikgu Ikha bercakap .

CIKGU SEKOLAH KUWhere stories live. Discover now