Dua hari lagi akan tiba rancangan aku dan Cikgu Zulaikha . Namun ketika di Sekolah hari ini , aku mendengar desas-desus oleh rakan sekelasku bahawa Cikgu Nara telah di arahkan pergi ke Kursus di Kuala Lumpur selama 2 minggu . Sedikit hampa dengan berita itu walaupun ianya belum pasti lagi . Pada waktu rehat , aku nekad untuk berjumpa dengan Cikgu Nara . Aku mencarinya di Koperasi Sekolah memandangkan dia adalah guru Koperasi Sekolah sentiasa berada di Koperasi semasa waktu persekolahan . Tiba di Koperasi , aku terus melihat wajahnya dari luar bilik itu sedang melakukan kerjanya . Aku memanggil dari luar dan memberi isyarat ingin berjumpa dengannya sekejap . Dia hanya senyum sebaik melihatku dan terus berjalan ke arah ku .
" Saya dengar Cikgu pergi esok ? " Tanyaku serius sebaik dia berdiri di hadapanku .
" Hmm ye Fiq , baru dapat arahan tadi . Hampa plan kita " Jawab Cikgu Nara sedikit hampa .
" Tak apa lah , Kita boleh cuba lagi nanti , hati-hati lah ye " kataku juga hampa .
" Kalau Fiq dah tak sekolah , Cikgu dah bawak dah . Romen lah kita 2minggu kat hotel hahaha " Cikgu Nara melawak sambil memerhati keadaan sekeliling takut ada yang mendengar .
" Hahaha Ishh sabar . Barang tak lari hahaha " Jawabku juga bergurau .
" Hati-hati ye nanti . Cikgu 2minggu je . Jangan asyik tak ada dalam kelas je " Pesannya sebagai seorang Cikgu .
" Baik Cikgu . Hati-hati juga . Jangan bagi orang lain dulu " jawabku kepada Cikgu Nara .
" hahaha Awak ni , ada-ada je ye " Cikgu Nara menjawab .
" Saya minta diri dulu ye , Assalamualaikum , Bye " Aku berlalu pergi dari situ .
Sedikit hampa dengan rancangan ku yang gagal itu . Berjalan ku di bangunan sekolah dengan kepala memikirkan apa aktiviti yang aku ingin lakukan hujung minggu ini . Sedang aku berjalan menghampiri perpustakaan Sekolah , aku di kejutkan dengar satu suara memanggil nama ku . Ternyata orang yang memanggil namaku itu ialah Cikgu Zulaikha . Aku segera pergi ke arahnya .
" Haaa ada apa Cikgu ? " Aku berkata sebaik tiba di hadapannya .
" Aikk buntu ke tu ? Rancangan gagal , hihihi " Usik Cikgu Zulaikha seakan tahu bahawa rancangan aku dan dia gagal .
" Hahaha Jangan perli tau . Kunci pada saya , saya datang senyap-senyap , rogol terus Cikgu " Aku juga mengusik Cikgu Zulaikah yang manja itu .
" Rogol lah Fiq , Rogol lah ! Cikgu Rela di ratah-ratah asalkan puas hahahaha " Cikgu Zulaikha juga kepala gila nya sampai .
" Ish ish . Gila seks ea hahahaha . Ada apa ini panggil ? " Tanyaku selepas sakan bergurau .
" Tak ada apa . Saja je panggil . Tak ada plan apa dah ? Apa aktiviti seronok nak buat selain tuh ? " Tanya Cikgu Zulaikha .
" Aktiviti seronok . Itu je lah kot . hahaha . Cikgu ada plan apa-apa ke ? " Tanyaku yang tahu Cikgu Zulaikha suka kan aktiviti lasak .
" Cikgu rasa macam nak ber-camping , Tapi Camping ini seronok kalau ramai . Siapa je nak ikut ek ? " Tanya Cikgu Zulaikha .
" Ajaklah kawan-kawan Cikgu tuh . Tak ajak saya , bergegar khemah tuh nanti " Jawabku ketawa .
" Boleh je ajak dia orang , tapi ada yang kena tanya suami-suaminya dulu . Macam saya , bedal je lah asalkan dia tahu saya ke mana " Jawabnya selamba .
" Cuba lah ajak dia orang . mana tahu ada yang minat nak join " aku memberi sokongan kepada Cikgu Zulaikha .
" Puan Lia mana-mana dia layan je tuh . Cikgu Hara pun layan jugak . Nak ajak Cikgu Azwa tuh , tapi suami dia kan warak sikit mungkin tak bagi kot . huishh Camping , bbq , mandi laut , unggun api bestnya " Gelagat Cikgu Zulaikha hanya diperhatikan ku .