Hubungan rapat antara aku dan Cikgu Fatin masih belum di ketahui oleh Cikgu Zulaikha memandangkan dia kini agak sibuk dengan kerjanya juga jadi tiada begitu banyak masa untuk di luangkan bersamaku . Melalui pertemuan terakhir kami , Cikgu Zulaikha sedang mengusahakan sebuah perniagaan berkaitan " fashion " wanita di Bandar negeri ini . Masanya lebih banyak di habiskan bagi mengembangkan perniagaannya ke arah yang lebih baik . Aku dan Cikgu Zulaikha masih lagi berhubung antara satu sama lain malah setiap malam minggu aku pasti menghabiskan masa di rumahnya untuk memuaskan nafsu janda hebat itu .
Cikgu Fatin pula kerap berhubung denganku melalui applikasi " whatsapp " . Di Sekolah kami masing-masing sibuk dengan tugas pekerjaan tidak sempat untuk bertemu atau berbual memandang Cikgu Fatin juga kini sibuk mempersiapkan pasukan Bola Jaring daerah , jadi Cikgu Fatin kerap kali tiada di Sekolah . Aku juga sudah pun berkenalan dengan suami kepada Cikgu Fatin iaitu Doktor Zamri . Seorang yang agak berumur namun mempunyai sifat yang baik dan sopan santun setiap kali membuka mulut . Dia sudah menganggap aku sebagai adiknya sendiri memandang di sini dia tidak mempunyai sesiapa untuk di jadikan kawan maklumlah baru sahaja berpindah dari utara .
Cuti pertengahan tahun bagi sesi persekolahan kian hampir tiba . Ketika ini Cikgu Fatin baru sahaja selesai dari menguruskan pasukan bola jaring daerah yang bertanding di peringkat negeri . Walaupun mendapat tempat ke-3 dalam pertandingan itu namun nama Cikgu Fatin mula di sebut-sebut untuk di lantik sebagai salah seorang jurulatih untuk pasukan negeri yang akan bertanding di peringkat Kebangsaan nanti . Hal ini kerana , pasukan yang dibimbing Cikgu Fatin kali ini pertama kali dalam sejarah melayakkan diri ke separuh akhir dan mendapat tempat ke-3 . Itu yang membuatkan namanya kian mendapat perhatian . Aku juga turut berbangga dengan pencapaian Cikgu Fatin . Segala penat dan masalah yang di hadapi olehnya sepanjang menguruskan pasukan daerah ini tampak hasil yang berbaloi .
Suatu hari , sedang aku berada di bilikku bekerja , aku di datangi oleh Cikgu Fatin . Entah apa yang di mahukan olehnya mendatangiku secara tiba-tiba ini . Cikgu Fatin mengenakan pakaian baju kebaya menampakkan lagi bentuk tubuhnya yang menarik semua mata yang memandang . Namun , dia seperti biasanya sahaja tidak menganggap bahawa pakaian yang di pakainya terlalu menonjolkan bentuk tubuh yang agak seksi dan menarik . Ketika dia memasuki bilikku batangku sudah mengeras melihat bentuk tubuhnya .
" Hi , Busy ke bro .. hahaha " . Santai Cikgu Fatin menyapaku sebaik sahaja masuk ke bilikku .
" hahah bro ea .. Takde lah busy .. layan movie youtube je ni " . Jawabku sambil memerhatikan yang duduk di hadapanku .
" Ohh .. ingatkan busy ke apa hadap je PC tuh " . Cikgu Fatin menjeling perli ke arahku .
" hahaha Ada apa Cikgu datang ? Tak ada kelas ke ?" . Tanyaku akan tujuan dia datang .
" Tak ada apa pun .. Sahaja nak borak-borak .. kelas dah habis hari ni Fiq .. Tu yang datang sini lama tak borak-borak dengan awak " . Nada Cikgu Fatin sedikit serius .
" Oh ye ke .. Macam tak ada mood je Cikgu .. okey tak ni ? tak sihat ke ? " . Tanyaku .
" Eh awak ni .. Mana ada .. Penat kot .. baru je balik kan dari tournament hari tuh .. Tak cukup rehat kot training budak-budak " . Kali ini nada suaranya kembali seperti biasa .
" biasalah tuh .. dapat hasil yang baik kan .. dengar nama dah meletop sekarang hahaha " . Kataku .
" Hahaha mana ada Fiq oiiiii .. Mengarut jee semua tuh .. " . Cikgu Fatin semakin rancak berbual .
" Hahaha kan dah nak cuti ni .. boleh lah rehat lah puas-puas kt rumah kan " . Kataku lagi .
" Yee..memang lah nak cuti..tapi cuti ni memang saya duduk rumah jee .. tak dapat balik Penang dengan Kedah .. Doktor kursus 2 minggu cuti tuh haa .. masa tuh lah dia nak kursus juga.. aduhai ". Jawab Cikgu Fatin sedikit seakan kecewa .