21. Plán

572 24 8
                                    

Posledních několik dní bylo pro Ashley ale i pro ostatní naprosté utrpení. Gally měl pravdu v tom, že každou noc sice vezmou jednoho z nich, ale zapomněl se zmínit o tom, jaký nepořádek za nimi zbyde. Stavitelé každé ráno zatloukali díry, které Rmuti do Dvora udělali a z polámaných prknem se snažili udělat provizorní nová.

Pánvičkovi docházely zásoby a šedá obloha se taky nehla. Pokud si nepospíší, zemřou buď tady, nebo díky Rmutům. Byla si jistá, že kdyby měli na vybranou mezi těmito možnosti, spousta Placerů si vybere tu druhou.

Pak tu byl taky Chuck, který od noci, kdy se Thomas nechal bodnut byl pořád s ní. A Teresa mu samozřejmě dělala společnost, protože kromě jí a Thomase tady nikoho jiného nemá. Snažila se taky spojit se svou telepatickou kamarádkou, která ji stejně neodpovídala, ale díky těmto dvoum tak či tak neměla příležitost.

A pak tu byl samozřejmě Thomas.

Ten už třetí den ležel na marodce a mumlal něco ve spaní. S Minhem a Newtem se dohodli, že se u něj každou noc budou střídat a včerejší noc byla zrovna její. Když se odpoledne vrátila z Labyrintu, zamířila pod svůj oblíbený strom, ale tam za ní přišel Chuck s Teresou. Pořád se ptala sama sebe, proč na ni dívka v její hlavě tolik naléhala s kódem, když jim je teď absolutně k ničemu. Po své chvilce a stromu zamířila rovnou na marodku.

Pořád na tom byla ale rozhodně líp než ostatní běžci - několik z nich bylo v labyrintu celé dny i noci a do Placu se přišli jen najíst.

A právě jako včera tak i dnes kráčela po nestabilních schodech, u kterých si je celkem jistá, že s ní jednou spadnou. Došla k marodce a otevřela dveře. „Tak jsem ta-” začala, ale byla přerušena Minhovým „šššš” a Newtem, který měl přiložený prst na rtech.

„Buď potichu, vypadá to, že se probudí.” vysvětlil Newt a zvedl se tě židle, na kterou následně pustil Ashley. Sám si potom přinesl jinou.

A tak čekali. Uběhly minuty. Možná i hodiny. A jediné co je přerušovalo bylo luskání Minha, který si ještě podupával nohou. Potom, co na něj Newt zavrčel a vrhl naštvaný pohled, pokrčil rameny. „No co, se nudím.” prohrásil a Ashley se  usmála. Tohle na něm milovala.

Potom však Thomas něco zamumlal a všechni tři se na něj otočili. Zrovna v momentě, kdy se napřímil, Ashley projela hlavou palčivá bolet. Zavřela oči a chytila se za spánky.

„Musíte hledat tam, kde jste ještě nebyli.”

Jak rychle se bolest přisla, tak rychle odezněla. Ashley se podívala na Thomase, který seděl na posteli a vyměnili si pohledy. Pravděpodobně věděl to, co věděla ona.

Musíte hledat tam, kde jste ještě nebyli.

Rmutí nora.

To je jejich cíl.

Dva chlapci nevěděli koho se koukat dřív.

***

„Tak to vyklop.” vyzval ho Minho po pár minutách.  Thomas vypadal zdrceně, o čemž nebylo pochyb, když si právě prošel proměnnou.

„Já-” začal, ale pak mu pohled zabloudil k Ashley. „Myslím, že bude lepší, když svoláš shromáždění.” prohrábl si vlasy.

„No na co čekáš?” zeptal se Thomas Newta, když se nehl z místa.

„Chci odůvodnění proč bych to měl dělat.” odpověděl druhý chlapec.

Neohlížej se, prostě běž! (TMR Fanfiction)Kde žijí příběhy. Začni objevovat