Hoofdstuk 1

805 18 0
                                    

“Beloof je me alsjeblieft voorzichtig te doen Jade?” Mijn vader kijkt me doordringend aan. Ik knik voorzichtig en geef vervolgens hem, mijn moeder en broer een knuffel en kus. M’n moeder begint te huilen, en ook ik ga het niet lang meer houden of ik ga in tranen uitbarsten. Ik pak mijn koffers op, en loop naar de poortjes bij de douane. Als ik er doorheen ben, draai ik me nog een keer om, en zwaai nog even naar mijn vader, moeder en broertje. Ik zucht een keer diep, en loop vervolgens door naar het vliegtuig. Ik heb mijn ouders verteld over wat er met Thom was gebeurd, en dat ik wilde vertrekken. Gelukkig begrepen ze me, en hebben ze een appartement in Londen voor me gehuurd, waar ik voorlopig kan leven. Ik loop langzaam de weg naar het vliegtuig, en eindelijk na een halfuur kan ik me laten neerploffen op een grote, zachte stoel in het vliegtuig. Ik pak mijn telefoon en zie dat ik een sms heb van Zayn. Hij was mijn beste vriend sinds groep 6, tot en met de 4e op de middelbare school. In de 4e verhuisde hij naar Londen. Waarhij een paar jaar later auditie voor x Factor deed. Door die auditie kwam hij in de wereldberoemde boyband terecht; One Direction. Ik heb alles in Nederland op de tv gevolgd, en ik was zo trots op hem. De jongens heb ik alleen nog maar een paar keer gezien via skype. Ik hoopte dat ik hun ook een keertje in het echt zou ontmoeten.  Ik had hem vanochtend gesmst dat ik naar Londen zou komen, en dat ik hoopte dat ik hem zou zien. Hij had hier een hele tijd niet op geantwoord, tot nu. Ik glimlach even, en klik het bericht open.

Hi babe!

Omygod, can’t believe you’re coming! I’ve missed you so much! Maybe you like if I and the boys pick you up from the airport? So you can meet the boys in real? I know you only have seen them on skype, but maybe you like to see them in real? Think about it. I love you!

Kiss&Hug! And I see you in four hours!

Zayn.

Ik begon te grijnzen. Zayn begon zelfs al in het Engels te smsen. Ik ben benieuwd of ik het ga volhouden met 5 Engelse jongens. Ik kan zelf bijna geen woord Engels.

Hi love!

Super goed idee! Ga je nu ook al in het Engels smsen? Haha. Ik zie je zo. I love you my best!

Kus, Jade.

Tevreden keek ik naar de sms, en klikte op verzenden. Ik opende twitter en ging mijn TL even lezen, en zag dat ik een vermelding had.

@ZaynMalik: omygod, Can’t wait till see my best friend! So excited! @JadeSmith

Ik glimlachte, en keek even op mijn profiel. Sinds mensen erachter zijn gekomen dat Zayn me op twitter volgt, heb ik er minstens 3000 volgers bij gekregen. Ik zit nu in totaal op 3674 volgers. Ik grijns even, en vergrendel vervolgens mijn telefoon.

Ik voel hoe het vliegtuig langzaam op zijn wielen komt te rijden. Ik begin te stuiteren in mijn stoel, en wacht op het moment dat we een omroep krijgen dat we het vliegtuig kunnen verlaten. Zodra de stewardess een omroep doet, spring ik uit mijn stoel, grijp mijn koffers bij elkaar. En ren zonder pardon naar buiten. Als ik in een enorm grote hal kom, waar het krioelt van de mensen, zakt de hoop me in mijn schoenen. Hoe ga ik Zayn ooit in deze mensen massa vinden? Ik loop een paar stappen vooruit, en zoek in de rondte. Ik wil doorlopen als ik ineens twee handen voor mijn ogen voel. Ik geef een harde gil en draai me met een ruk om, waarna ik in het lachende gezicht van Zayn kijk. Ik geef nog een keer een gil, gooi mijn koffers op de grond, en vlieg hem om de hals. “Omygod ik heb je zo gemist!” Zegt Zayn. Ik hoor dat hij een beetje een accent heeft gekregen, maar hij kan nog normaal Nederlands. Gelukkig! “Ik heb jou ook zo gemist!” Zeg ik, en ik laat hem los. “Babe,” Zegt hij, terwijl hij zich een halve slag draait. “These guys are Harry, Liam, Niall and Louis. You have seen them on Skype, but I thought maybe I have to introduce them to you again?” Hij glimlacht even, en ik loop langzaam naar de 4 jongens to. Ik begin bij Niall, hij kijkt me glimlachend aan, en geeft me een hand. “Hi, I’m Niall, nice to meet you!” Ik glimlach en zeg: “Nice to meet you too.” Ik laat zijn hand los, en begroet ook Harry en Liam met een hand. Eenmaal bij Louis aangekomen, wordt ik gelijk in een knuffel getrokken, en wordt er in mijn oor gemompeld: “We are going to be really good friends.” En hij laat me weer los. Ik grinnik even, en draai me dan weer om naar Zayn. “Heb je zin om mee te gaan naar mijn appartement? En me te helpen met het inrichten van de kamers enzo?” Vraag ik. “Lijkt me super!” Zegt hij. “English please!” Hoor ik Liam roepen. Ik draai me om en zeg: “I asked Zayn if you like to go with me to my new apartment, and help me to furnish the room, you guys like to join?” Ik kijk ze verwatingsvol aan. “Great idea!” Roept Harry. Ik kijk hem glimlachend aan, en het valt me nu pas op dat hij onwijs mooie ogen heeft. Hij geeft me een knipoog, en draait zich vervolgens om, om de grote hal bij het vliegveld uit te lopen.

Ik vertraag mijn pas zodat ik naast Liam en Zayn ga lopen, die druk in gesprek zijn. Ik kijk ze nieuwsgierig aan. “Go on with your converstation, I like to hear what you guys were talking about.” Ik zie even hoe Liam naar Zayn kijkt. Zayn begint te grinniken en zegt: “Boys talk.” Ik kijk hem verbaast aan, draai mijn hoofd een kwartslag, en kijk ook Liam verbaast aan. Ik zie dat hij begint te blozen, en ik glimlach een beetje. Liam is echt heel schattig.

“So here’s your apartment! Excited?“ Vraagt Zayn, als we in een grote hal voor een deur staan. “Bit” Mompel ik, en steek de sleutel in het slot. Ik zwaai de deur open. Ik kijk naar binnen, en mijn mond valt open. Hier kan ik absoluut niet in wonen… 

Ik vertrek (een One Direction fanfictie) - CompletedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu