“Just as I though..” Zegt Louis. Ik kijk naar mijn voeten. “Jade listen to me.” Ik kijk Louis recht in zijn ogen aan. “Liam is in love with you too.” Ik kijk hem verwarrend aan. “That girl downstairs, is Demi. She’s Liam’s ex-girlfriend. A few monds ago, she dumped Liam. And the same day, we saw a picture from her and another guy. Liam was heartbroken. We all hate her. And I don’t know why she is here. But I think Zayn, Niall and Harry will show her the door.“ Net als Louis uit is gepraat hoor ik een harde klap en een schreeuw beneden. Ik spring op net als Louis. Met een noodvaart schiet ik de trap af, en zie ik Liam gehurkt op de grond zitten, met Harry naast hem. Overal waar ik rondkijk zie ik glas en bloemen op de grond liggen. Als ik nog een keer naar Liam kijk, zie ik dat heel zijn handen en voeten onder het bloed zitten. Ik schrik me dood, en kijk omhoog, recht in het gezicht van Demi. “What did you do?” Vraag ik dreigend. Ze begint te grijnzen en zegt: “I just throw a vase on his feets. And believe me, that hurts.” “Leave.” Zeg ik dreigend. “Or…?” Vraagt ze uitdagend. Ik voel de woede in me opborrelen. En begin te schreeuwen. “You know, I don’t know Liam for long, but there is one thing I know; That I’m in love with him. And I’m not gonna let you ruïn this, so leave, and never come back.” Ik zie dat Demi een beetje geschrokken, is maar ze herstelt zich snel, en begint te lachen. “You slut..” Ik hou mijn woede niet meer in, en haal met mijn hand in een vuist uit naar haar hoofd. PETS. Ik zie hoe haar haren voor haar ogen hangen, en hoe ze naar haar gezicht grijpt. “I’ll get you later.” Zegt ze. En met die woorden strompelt ze de deur uit. Ik draai me om, en kijk in 5 geschrokken gezichten. Ik negeer hun blikken en zeg; “Don’t look, but bring Liam to the hospital.” Met die woorden loop ik de gang in. Ik voel hoe de tranen over mijn wangen stromen terwijl ik ineens besef wat ik allemaal tegen Demi heb geschreeuwd. Wat heb ik in hemelsnaam nou weer gedaan?
Ik laat me zakken op Liam’s bed, en begin zachtjes te huilen. Nog geen minuut later wordt er zacht geklopt. “Jade?” Ik herken aan de stem dat het Liam is. Ik schrik en blijf even stil. “Jade are you in here?” “Yes” besluit ik toch maar te antwoorden. Om nou elke keer weg te lopen voor mijn problemen heeft ook geen zin.Ik hoor hoe de deur open gaat, en hoe Liam langzaam naar het bed strompelt, en zich daar laat neer zakken. Ik merk aan de manier hoe hij loopt dat hij pijn aan zijn voeten heeft. “You know…”Begint hij. “About what you just said… I think I’m in love with you too.” Ik ga rechtop zitten, en kijk aan. Hij komt steeds een stukje dichterbij tot zijn lippen de mijne raken. Ik doe zijn geur op, hij ruikt echt heerlijk. Als ik hem na 3 minuten loslaat, kijk ik hem aan en bloos. “Now you are going to the hospital.” Zeg ik, en help hem overeind.
“You have to rest a week, than you can walk as much as you want. Don’t forcing it to much.” Liam knikt naar de dokter, bedankt hem, en strompelt vervolgens het kamertje uit. Samen met Zayn loop ik achter de andere 4 jongens die Liam ondersteunen het gebouw uit. “You know Jade? You was amazing. How you slept Demi in her face. It make me laugh when I think about it.” Ik kijk hem glimlachend aan, en maak een diepe buiging. “Thank you, thank you.” Zeg ik, en begin te lachen.
“I’m broken.” Zucht Liam, en hij ploft op de bank. Ik plof naast hem neer, en als reactie slaat hij zijn arm om me heen. Ik leg mij hoofd op zijn schouder, en trek mijn voeten op tot ze op de bank liggen. “Movie time!” Roept Louis. Ik hoop dat het er deze keer wel van komt. Dat film kijken. “Wich movie do you wanna see?” Hoor ik Louis aan Zayn vragen. “Horror!” Schreeuwt Zayn. Die had ik aan zien kunnen komen. Liam merkt dat ik het niet leuk vindt, en zegt: “Calm down babe, I’ll protect you.” Ik glimlach en leg mijn hoofd weer op zijn schouder.
Een tijdje later zitten we op het midden van de film. Ik heb meer van Liam’s schouder gezien dan van die hele film. Ik zie op het scherm van de tv een meisje die in een donkere kamer op het bed ligt. Er komt een jongen binnenstormen. Hij slaat haar een paar keer en verkracht haar. Het meisje stribbelt tegen, maar het heeft geen zin. Ineens krijg ik een flashback van het moment met Thom. Hoe hij de kamer dreigend binnenkomt. Hoe hij probeert mijn broek uit te doen, en ik tegenstribbel, wat totaal geen zin heeft. Ik spring op en loop naar de kamer van Liam. Ik voel hoe de tranen achter mijn ogen branden, en begin te huilen. Ik laat me op mijn knieën zakken. En begin met lange uithalen te huilen. Ineens vliegt de deur open. Ik kijk om en zie Liam, Niall, Zayn en Louis staan in de deuropening. “Babe whatsupp?” Liam’s stem slaat over. “No no, it’s nothing.” Zeg ik, terwijl ik mijn tranen wegveeg. “Yes it is” Liam strompelt naar de plek waar ik op de grond zit, en laat zich naast me neer ploffen. Ik leg mijn gezicht in zijn nek, en begin weer met lange uithalen te huilen. Als ik wat rustiger ben begin ik het verhaal te vertellen. Ik zie hoe Liam’s ogen steeds groter worden van schrik. Als ik klaar ben begin ik weer te huilen. Liam pakt me stevig vast, en zo zitten we een tijdje stil. Ik voel dat er nog iemand naast komt zitten, en er nog meer armen om me heen slaan. Ik kijk op en zie dat het Niall is. “Thank you guys so much for be there for me, i love you“ Glimlach ik, „We love you to babe” Zegt Liam, en hij geeft me nog een keer een knuffel.
Ik ben zo blij dat ik Zayn heb ontmoet, en daardoor ook de rest van One Direction. Ik zou echt niet weten wat ik zonder ze zou moeten. “What are you thinking about babe?” “That I can’t live without you guys.” Zeg ik, en glimlach. “I love you” Fluistert Liam in mijn oor. “I love you too” Zeg ik, en glimlach. “Hey, Lovebirds” Gilt Louis door de woonkamer. “Get a room!” Ik begin te grijnzen, en steek mijn tong uit naar Louis. Ik leg mijn hoofd op Liam’s schouder, trek mijn voeten op op de bank, en voel hoe Liam zijn arm om me heen slaat. “How is it going with your feets?” Vraag ik. “Yeah, fine.” Geeft Liam als antwoord. Ik voel mezelf moe worden, en hoe mijn ogen dichtvallen.
“Don’t wake her up you fool.” Hoor ik een stem zeggen. “But she has to get to bed. I can’t let her sleep here.” Nog een stem. Ik open mijn ogen en zie hoe Zayn en Liam boven me hangen. Ik schiet omhoog waardoor ik heel hard met mijn hoofd tegen de kin van Zayn aankom. “Shit!” Schreeuwt hij. “Zayn language!” antwoord Liam. “Sorry Zayn.” Zeg ik, en kijk hem aan. Hij kijkt niet terug maar draait zich om en loopt met zijn hand voor zijn mond naar de keuken. Ik kijk even naar Liam die met een grijns op zijn gezicht zit. Automatisch begin ik ook te grijnzen. “How late is it?” Vraag ik aan hem. Hij pakt zijn iPhone uit zijn zak en kijkt. “Half past 1.” Antwoord hij. “That late!?” Roep ik uit, en sprint de bank af om vervolgens naar Liam’s kamer te rennen, en me daar op zijn bed te laten zakken. Ik hoor hoe Liam de kamer binnen komt gestrompeld, en vraagt: “Jade what’s wrong?” Ik draai me om zodat hij mijn gezicht kan zien, en begin te grijnzen. “You fool!” Zegt hij. “You scared me!” Ik kijk hem verbaast aan. “Uh, why did I scared you?” Vraag ik. “Because I thought: maybe you were sad or something.” Ik begin te lachen. Sta op en loop naar hem toe. “I love you Liam.” En geef hem een kus.
JE LEEST
Ik vertrek (een One Direction fanfictie) - Completed
FanfictionCOMPLETED - Jade is een meisje die in Nederland woont. Ze heeft een oogje op Thom, een populaire jongen van haar school. Haar blik op hem veranderd al snel als hij haar probeert te verkrachten. Jade besluit te verhuizen naar Londen, waar haar beste...