Hoofdstuk 7

579 10 0
                                    

Met grote ogen kijk ik hem aan. Ik bedenk me net pas dat we inderdaad nog niet officieel bij elkaar zijn. Ik kijk even weg, en kijk dan weer in zijn ogen, die me verwachtingsvol aankijken. Ik knik langzaam en zeg; “Ofcourse!” Dan besef ik pas wat er net is gebeurd. Ik twijfel geen moment en zoen hem vol op zijn mond. Het maakt me niet uit of er toevallig mensen kunnen zijn die foto’s van ons kunnen maken. Liam is mijn vriendje, en dat hij is het belangrijkste.

Met een lach op mijn gezicht loop ik de kamer binnen. Iedereen zit er nog. Ik zie alle ogen me verwachtingsvol aankijken. Ik draai me om naar Liam, en zie nog net dat hij zijn duim opsteekt. Louis springt op van de bank, rent naar me toe en vliegt me om de hals. “Congratulations!” Schreeuwt hij in mijn oor. “You guys know this?” Vraag ik. Ik zie de grijnzende gezichten van de jongens en de meiden, en schud lachend mijn hoofd. Die mensen zijn toch ook niet te vertrouwen he.

De volgende dag wordt ik wakker van de zon die in mijn gezicht schijnt. Ik voel dat er twee armen om me heen geslagen zijn. De armen van mijn vriendje. Liam Payne. Ik draai me om en kijk in zijn slapende gezicht. Met mijn vingers ga ik lang zijn wangen. Ze voelen zo zacht aan, zo teder. Ik glimlach nog een keer, en maak me vervolgens voorzichtig los uit de greep van Liam, zodat ik de douche in kan.

Als ik klaar ben met douchen en naar beneden loop zie ik dat ik de eerste ben die wakker is. Ik loop naar de brievenbus om de post eruit te halen. Ik kijk de post even door en mijn oog valt op een foto op een tijdschrift. Boven de foto staat een tekst; ‘Kim, GF of Harry Styles van One Direction has cancer?’ verbaast kijk ik naar de foto. Op de foto zie je Kim en Harry lachend samen lopen met hun handen in elkaar. Dan valt mijn oog op nog een andere foto. Als ik goed kijk zie ik dat het Liam en ik zijn, zoenend in het park. Het is een super mooie foto. Ik glimlach even, en loop dan naar de kamer van Liam om de foto te laten zien. Ik sla de deur open, en maak Liam voorzichtig wakker. “Look what’s in the magazin.” Zeg ik tegen hem. Hij kijkt naar de foto en glimlacht.

Na het tijdschrift doorgelezen te hebben, en daarmee bedoel ik dan vooral het column over Kim en haar kanker loop ik naar beneden. Als ik beneden kom zie ik Kim zitten aan het aanrecht. Toevallig, die moest ik namelijk net hebben. “Kim!” Zegt ik. Ze draait haar hoofd om. Als ze ziet dat ik het ben glimlacht ze en zegt: “Hey Jade! Lekker geslapen?” Ik knik en laat vervolgens de foto en de tekst zien. Kim kijkt geschrokken. “What’s that for bullshit?” Vraagt ze en ze kijkt me aan. Ik haal mijn schouders op en zeg: “Just let it go, it’s bullshit.” Ik loop naar de prullenbak, en gooi het tijdschrift erin.

“That was delicious.” Zeg ik, terwijl ik mijn laatste hap van mijn croissantje doorslik. “Today the big day for you Jade!” Zegt Harry met een grijns. Ik knik. Vandaag is de dag dat ik auditie ga doen bij x Factor. “I’m going to change, can we leave in an hour?” “Sure babe.” Antwoord Zayn. En ik loop naar de douche. Ik spring onder de warme straal, was mijn haar met shampoo, sop mijn lichaam, spring er vervolgens weer uit, en loop naar de kamer. Ik trek de kastdeur van mijn kledingkast open, en haal er een huidkleurig jurkje uit. Ik trek het aan, loop weer terug naar de badkamer waar ik mijn make-up opdoe, en mijn lange blonde haren style. Ik loop terug naar de woonkamer waar ook de rest al zit te wachten. “You look amazing babe.” Zegt Liam, als hij naar me toeloop. Ik bedank hem, en loop naar de gang, om daar mijn zwarte pumps aan te doen.

“You can go on stage in 3… 2… 1…” Ik wordt het podium op geduwd, en ik loop naar het midden van het podium. Ik kijk de zaal in, maar het enige wat ik echt goed zie is de jury. De rest van de mensen kan ik niet goed zien door de lichten die in mijn ogen schijnen. “Hi.” Zeg ik. “Hey, what’s your name?” Vraagt Demi Lovato. “I’m Jade Smith” Antwoord ik terug. “I recognize you.” Zegt ze, “Are you the girlfriend from Liam Payne?” Ik knik, “Yes I am.” Gelijk hoor ik gegil uit de zaal komen. “Is Liam here?” Vraag Simon. Ik knik. “Liam can you get on stage?” Vraagt Simon, en nog geen 2 seconde later komt Liam het podium op gelopen. “Hi!” Zegt hij vrolijk. Het publiek gaat helemaal uit zijn dak. Ik kijk trots naar hem. Hij komt achter me staan, en slaat een arm om me heen. “So you think this beautiful lady can win x Factor Liam?” Vraag Simon. “Yes! Absolutely” Antwoord Liam. “You can start girl.” Zegt Simon. Ik voel hoe Liam zijn arm van me afhaalt, en hoe hij wegloopt. De muziek begint, en ik begin te zingen; More than this. Voor mijn gevoel gaat het aardig goed. De woorden komen er vloeiend uit, alleen heb ik moeite mijn zenuwen onder bedwang te houden. De laatste noten van de muziek sterven weg, en ik open mijn ogen die ik had gesloten om de laatste uithaal te doen. Het publiek gaat helemaal uit zijn dak. Ik kijk naar de jury. Demi staat op haar stoel te juichen, Simon staat met zijn armen in de lucht te klappen, Britney staat met haar armen in de lucht te gillen, en Louis staat op de grond te stampen en te gillen. Ik kijk even naar links waar ik One Direction en Kim, Amanda en Loïs helemaal uit hun plaat zie gaan. Ik sta met mijn mond open te kijken naar wat er allemaal gebeurt. Als het na 5 minuten eindelijke en beetje rustiger wordt begint Demi te praten: “That was totally crazy!” gilt ze door de microfoon heen. “You know Jade.” Begint Simon. “You are amazing, I think we have a winner in front of us.” Ik voel hoe mijn hart een slag mist, en hoe mijn mond hoeken omhoog krullen. Als iedereen wat heeft gezegd, zegt Simon: “Jade, it’s an almighty big fat yes from me!” “For me too!” Roepen de andere juryleden. Ik begin te juichen, en loop het podium af. Als ik backstage ben wordt ik door iedereen besprongen. Ik begin te lachen, en iedereen feliciteert me. Als ik om me heen kijk zie ik dat Amanda er niet is. “Hey guys were is Amanda?” Vraag ik. “I don’t know…” antwoord Zayn. Ik wil doorlopen als ik een papiertje op een box zie liggen. Ik loop er nieuwsgierig naar toe en leest het briefje. Als ik halverwege het briefje ben heb ik het gevoel dat ik ga flauwvallen. Dit kan niet waar zijn…

Ik vertrek (een One Direction fanfictie) - CompletedWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu