Kapittel 6: Nummeret sier alt

144 4 1
                                    

Da jeg og Korka gikk inn i hybelen, ble vi møtt med noen rare stønnelyder. 

"Å, faen," mumlet jeg og hang fra meg ytterjakka. Korka gjorde det samme.

"Hva er den lyden?" spurte han forvirret. 

Jeg hadde helt glemt advarselen til Dottie. Å, hvordan kunne jeg være så dum? 

Jeg hadde gullfisk-hjerne, sånn serr. 

Vi gikk inn i stua og ble møtt av det mest forferdelige jeg noen gang i mitt liv hadde sett. 

Der, på sofaen, lå Dottie med huet ned i puta. Hun gråt. 

Hva i faaaaeeen?

Jeg hadde forventet meg en heftig akt med se..., men så lå ho faen meg i sofaen og griner?! 

På stuebordet lå det verken leketøy eller noe annet. Bare et jævla rør med føkkings Pringles! 

"Dottie," sa jeg. "Hva er det?" 

Dottie reiste seg opp. På putetrekket rant det sikkel. Kanskje hun hadde kunder på IKEA? 

Det ville vært FOR sært om kundene hennes var møbler. Da var ho serriøst sjuk.

Dottie var helt rød i trynet, som om hun hadde spist danske pølser.

"Kunden kom ikke," hulket hun. "Han sa han hadde funnet en annen."

"Men kan du ikke ringe en ny kunde?" spurte jeg for å få opp humøret hennes. 

"Det er ikke så lett," klagde hun. "Du må 1) se bra ut 2) snakke med dirty-voice og 3)ha lyst. I hele kroppen. Og jeg har ikke den følelsen nå.. Hvorfor er jeg våt i øynene når jeg skulle vært det et helt annet sted?." 

Midt i dette sto Korka. 

"Er du ... selger du sex?" spurte han og rødmet. 

"Ja? Velkomstpakka er trehundre kroner. Hvis du har lyst." Hun viste til soverommet med hodet. 

"Nei!" sa jeg og dyttet Korka litt unna. "Du vil ikke være med Dottie." 

"Hva om jeg vil det?!" sa Korka høyt. 

"D-d-du kan ikke!" sa jeg med skjelvende stemme. "Da vil du få aids og hiv og..."

"Blublowska, jeg skal ikke ligge med kjæresten din,"  sa Dottie.

Jeg snurpet leppene sammen. 

"Vi er ikke kjærester," sa jeg sammenbitt. "Vi er venner. Hallo, Korka, vi møttes i dag." 

Han stirret på meg. De søte, blå øynene møtte mine grønnbrune. 

"Ehm, vi kan godt bli kjærester. Du er kjempepen. Også har vi samme nasjonalitet." 

"Men det har jo vi alle!" sa Dottie irritert. "Vi er nordmenn alle sammen!" 

"Jeg og Blublowska er finske," sa han. 

Dottie lo så hardt at hun falt bak i sofaen. Beina sprikte ut som en kalkun. Hvis hun bare hadde hatt på seg truse ville jeg plutselig sett rett inn i jungelen. Men det ville jeg jo ikke ... 


"Blublowska er faen meg polsk," sa hun til Korka. 

Jeg krympet meg litt og stirret ned i gulvet. 

"Hæ?" sa Korka dypt krenket. "Du løy." 

"Korka, du forstår ikke. Jeg trodde du sa at du hadde finner!" 

"Hva faen?" skrek han. "Er du helt dopa? Røyker du hasj?!" 

"Nei!" skrek jeg. 

"Jeg har litt innpå kjøkkenet," skjøt Dottie inn. "Vi kan bli høye. Kom igjen!" 

Jeg ristet på hodet og trampet foten hardt ned i parkettgulvet. 

"NEI!" sa jeg. "Kan vi ikke gjøre noe normalt for en gangs skyld."

Dottie og Korka stirret på hveradre. 

"Vi kan jo ... vi kan jo ha trekant," sa Korka. 

"NEI! HVORFOR ER DERE SÅ SEXFIKSERTE?" 

"Døøh, vi er mennesker," sa Dottie surt. "Det er i vår natur." 

"Vel det er ikke i min natur," sa jeg bestemt. "Jeg synes det er ufint med at det skal være to jenter og en gutt." 

"Vil du ha firkant, i stedet da?" sa plutselig Korka, og jeg rødmet. "Med partnerbytte. Du og jeg og Dottie og ..." 

"Pål Ottar," sa Dottie. "Jeg ringer han! Han er kjemperik, og betaler ekstra for firkant." 

"NEI!" Jeg stormet ut av hybelen og hoppet ned hvert trappetrinn mens jeg brølte som en føkkings moskus. 

Jeg orket ikke mer. 

Hvorfor måtte alle være så jævla kjipe? 

Da jeg var kommet ut av døra stormet jeg inn i noen. 

Det var en mann ikledd dress med et bryskt uttrykk i ansiktet. Han så jo ut som Christian Grey, jo! (ikke at jeg har lest bøkene, da..)

"Der er du," sa han og ga meg en enarmsklem. 

Jeg stirret på ham. 

"Eh-" 

"Dottie, kommer du?" Han viste til bilen. Det var en svart BMW. 

FYFAEN, han trodde jeg var Dottie. En føkkings advokat liksom..

"Kommer du eller?" sa han med glimt i øynene. 

Jeg kastet et blikk over skulderen mot hybelen. 

Fuck Dottie. 

Jeg satte meg inn i bilen med en av kundene hennes. 

Akkurat da han vred om nøkkelen smatt jeg ut og smelte døra igjen etter meg. 

Han dro ned vinduet. 

"Hva er det?" ropte han, men jeg hadde allerede løpt inn i hybelen igjen. 

Jeg smalt opp døra og trampet inn i rommet. 

I stua satt Korka og Dottie, men jeg bestemte meg for å gå inn på soverommet mitt. 

Følelsene inni meg boblet over, og jeg brøt sammen idet jeg traff senga.

Jeg dro av meg grytevottene og tok opp Nokian. (passet på å sende finnene et avskyblikk også).

"Mamma," hulket jeg inn i røret. "Jeg vil hjem." 

BLUBLOWSKAWhere stories live. Discover now