ADVARSEL: Mye banning og grove ord. Ikke les hvis du har noe imot dette.
Jeg skulle ønske at jeg hadde på meg bind, for jeg holdt seriøst på å tisse på meg.
Hvis Gitte kom inn, med de jævla hermetikkboksene mine, ville jeg ende opp som fiskeboller. Ganske ironisk, i og med at jeg er en fisk.
"Skal du ikke åpne?" spurte Dottie nysgjerrig. "Det er jo ikke sikkert at det er henne."
"Selvfølgelig er det henne!" freste jeg. "Hvem ellers ville ringt på?"
"Kanskje en av kundene mine? Torvald skulle vært her for en time sida, men han sliter så fælt med helsa. Han får den liksom ikke opp."
"Æsj, Dottie," sa jeg oppgitt.
"Jeg mener at helsa er på bånn!" brølte Dottie og lukket skjermen på macen. "Herregud, Blublowska. Du er så pervers."
"Sier du!? Du jobber som prostituert!"
"Gjør jeg vel ikke!" skrek hun. "Det er bare deltidsjobb. Jeg selger staker også!"
"HVA? HVORDAN ER DET I DET HELE TATT MULIG?"
"Blublowska," sa hun rolig. "Jeg selger lysestaker nede på Christiania Belysning. Du tror vel ikke at jeg selger mannlige kjønnsorganer? Det ville vært sykt."
"Kanskje noe Gitte ville funnet på," mumlet jeg bittert. "Hun er sikkert kannibal. Kanskje fiskeboller virkelig er laget av mennesker.."
"Hva faen er det du snakker om?" spurte Dottie. "Du er spesiell.. Men serr, du må åpne. Ellers tror folk at vi driver med ting her inne."
"Har du våpen?" hvisket jeg.
"Tror du jeg går rundt med maskingevær? Herregud, jeg er ikke kinky. Hvis du vil ha kinky, bør du kontakte Pål Ottar. Han liker å bruke pisk og bind for øynene og blablabla. Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å ha bind for øynene. Det er jo faen meg voldtekt hvis man ikke ser en dritt. Det er som å ha på seg finlandshette. Skikkelig turn-off, liksom."
"Men har du noe jeg kan slå noen med? Et balltre eller en kjevle, eller noe?"
"Jeg har en dildo," sa Dottie.
Jeg så det for meg. Jeg slo Gitte med en dildo, og hun holdt på å le seg i hjel istedenfor å skrike av frykt.
"Har du slått noen med den før? Er den hard?"
"Kjære Blublowska," sa hun oppgitt. "Har du aldri prøvd en dildo? Man slår ikke folk med den, for det er skikkelig rape. Du stapper den inn i et høl, for faen."
"Ja, men kan man slå folk med den?"
"Man kan sikkert spise den om man vil. Bare bruk den."
Jeg gikk inn på rommet til Dottie og fikk meg litt av et sjokk. Overalt lå det små plastikkposer med hasj og kondomer lå strødd utover dynetrekket.
Vel, dette er bare arbeidsplassen hennes, tenkte jeg meg. Det er bare et kontor, liksom.
Jeg tror til og med at jeg så en oppblåstbar dokke. Det fikk meg litt til å tenke på Gitte. Å, æsj.
Hvor i helsikke var den dildoen?
Jeg fant den til slutt under senga, og det føltes rart å ta i den. Tanken om at Dottie hadde brukt den fikk meg til å innse hvor bra det egentlig var å ha på grytevotter 24/7.
Jeg samlet opp motet mitt og gikk ut til døra litt etter.
Jeg åpnet den opp og pælma dildoen inn i huet på vedkommede som sto foran meg.
Et smertebrøl fylte ørene mine og jeg sperret øynene opp.
FAENFAENFAEN.
Det var ikke Gitte som sto foran meg.
Det var tante Hildegard.
"JÆVLA DRITTUNGE!" hylte hun til meg. "SATANS HÆLVETTES HOREUNGE!"
Jeg slapp dildoen og den datt på gulvet foran beina mine.
"Unnnskyld, tante," pep jeg. "Jeg trodde du var en annen."
"Helvete," sa hun og tok seg til hodet.
Fra hodet og nedover panna rant det en strime med blod.
Faen.
"Hvordan kunne jeg vært en annen? Er du helt tjukk i huet, eller?"
Jeg tok henne i hånden men hun ristet meg unna, som om jeg var en sprellende fisk på land. ehe..
"Jeg er virkelig lei meg," sa jeg. "Det var ikke meningen."
"At du skulle slå tanta di med ei dildo? Nei verre ting har jeg aldri opplevd. Det hadde vært greit om du slo meg med henda." *kremt* "Men på denna måten. Nei, fyfaen, Blublowska. Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro om deg lenger. "
"Tante," begynte jeg. "Jeg beklager veldig. Kan du være så snill å tilgi meg."
"Nei," bjeffet hun. "Jeg hadde tenkt til å ta deg med Spania. Booka hotell og alt, men nå. Nei... Aldri har jeg sett på makan.. Du har knust hjertet mitt, Blublowska. Og huet også."
Nå var hun på gråten og jeg kjente angsten komme smygende på. Hvorfor var jeg så himla impulsiv?
"Tante, jeg kan gjøre det godt igjen."
"Godt? Du har faen meg knekt huet mitt! I morra våkner jeg opp med slag og hjerneblødning. I over i morra ligger jeg dau på Ullevaal. På dødsannonsen er det faen meg en dildo istedenfor et kors. Nei, den skammen orker ente jeg," sa hun dystert. "Nå flytter jeg utenlands. Jeg kommer aldri tilbake, Blublowska. Nå har du virkelig gått over streken."
Jeg stirret ned på føttene mine.
Tante Hildegard stirret skuffet på meg.
"Jeg tar med meg dildoen," sa hun og tok den opp.
"Nei, tante, den er ikke din," sa jeg og prøvde å dra den ut av hendene hennes, men tante Hildegard knuget om den som om den var verdt 10 millioner.
"Jo," sa hun bestemt. "Jeg har krav på bevismateriale. Når jeg dauer så er det du som ender opp i fengsel. Og dessuten så trenger jeg en ny dildo. Den forrige knakk.."
Tante Hildegard forsvant og jeg ble stående igjen utenfor døra.
Jeg subbet inn til Dottie med tårer i øynene.
"Hva er det som er galt med meg?" spurte jeg henne.
Dottie stirret på meg og et hånlig smil dukket opp rundt leppene hennes.
"Åh, vennen min, det er mye."
YOU ARE READING
BLUBLOWSKA
HumorBlublowska har klart å skjule hvem hun egentlig er i tjue år. Men når hun begynner på universitet blir alt snudd på hodet. Vil hun klare å skjule det, eller må hun fortelle alle sannheten?