Kapittel 12: Jakten på den tapte dildo

193 3 2
                                    

ADVARSEL: GROVE ORD KAN FOREKOMME I DETTE KAPITTELET. LES PÅ EGET ANSVAR.

Nok en gang måtte jeg skulke skolen. 

Jeg hadde kun vært der én dag, og fraværet mitt ville synke ned i en dyp grop av føkkings søle eller noe.. 

Apropos søle. Da jeg var på vei til onkel Alf-Robert tråkket jeg i en pytt, og føttene mine ble helt klissvåte. 

Huset til tante Hildegard og onkel Alf-Robert er gult. I hagen har hun skulpturer som ser ut som modelleire. Taket er utstyrt med nissens slede og et par hemma reinsdyr, som har vært ute i vær og vind i kanskje femten år. 

Jeg ringte på døra og onkel Alf-Robert dukket opp i døråpningen. 

Jeg måtte kvele en latter. Onkel Alf-Robert går alltid med sånne hawaii-skjorter, og han er ufattelig solbrent rundt øynene. 

Onkel Alf-Robert har reist jorda rundt. 

Jeg har så vidt vært ute av min egen by. 


"Konichewa, madda fakka," sa han til meg. 

"Er det japansk?" spurte jeg. 

"Sí!" sa han med spansk aksent. 

"Går det bra med deg?" spurte jeg med ørlitegranne medfølelse i stemmen. "Det var trist at tante Hildegard døde." 

"Neeh," nølte han. "Ho var jo ille treg i magan, så det var jo ganske greit, egentlig. Men ho var jo flink i senga da. Så nå må jeg vel kjøpe ei hore." 

Jeg tenkte på Dottie, men tanken om å ha onkel Alf-Robert i leiligheten gjorde at jeg grøsset på ryggen. 

"Har du tingene hennes her inne?" 

"Ja, jeg driver og sorterer dem nå." 

"Kan jeg gå igjennom dem? Det er en ting jeg ser etter." 

"Go ahead," sa han med et glis. 

Han førte meg inn i stua, hvor flere suvernirer fra ulike land var plassert. 

Jeg så en naken frihetsgudinne med lysestaken i munnen, som om hun etterlignet Miley Cyrus, eller bare en hore, liksom... 

På stuebordet flommet det av ulike ting. 

Jeg begynte å grave og lete. 

Tante Hildegards stringtruser luktet smør. Og tannbørsten hennes var helt muggen. Som om den hadde vært stappa litt for langt ned i halsen..

Jeg lette med øynene etter dildoen, men den var ikke der. 

Jeg merket panikken trenge ut fra brystet som et nyfødt barn. 

Tenk om jeg ikke fikk den tilbake. Da måtte jeg dele rom med Gitte og ende opp i en hermetikkboks med fiskeboller. 

Jeg ville ikke ta den risken. 

Jeg ville bo med Dottie Bush. Den morsomme, små-gærne hora som var min første og eneste venn.

Fy søren jeg hadde en venn. 

"Finner du noe?" spurte onkel Alf-Robert og satte seg ned i sofaen med sebra-skinn. "Er du på oppdagelsesferd i Tanzania?" 

"Nei," mumlet jeg surt. "Jeg skulle hatt tak i en ting." 

"Og hva er det da?" spurte han forventningsfullt. 

Jeg kunne jo ikke si hva jeg skulle ha til en femti år gammel gubbe som antakeligvis ville kjøpe sex. Da ville han tro at jeg ville ha ... 

Nei, Blublowska. Du kan ikke tenke sånn. Husk hva Dottie alltid sier til deg: Ikke tenk perverst... 

"En dildo" mumlet jeg lavt. 

"En do? Du kan ta dassen neri kjelleren. Hildegard ho dret en gang så mye at hele dosetet knakk sammen. Ho hadde spist jalapenos, chili og wasabi. Ho hadde diaré i tre måneder. Ho satt på dassen og dret og dret helt til magen skrumpa seg sammen som en sviske. Levra fikk kjørt seg, skal jeg si deg." 

"En dildo," gjentok jeg noe høyere. "Den tilhører en venn av meg, og tante Hildegard lånte den." 

"Hildegard hadde bare vibratorer," sa onkel Alf-Robert  dystert. 

"Men er ikke det det samme?" spurte jeg forvirret. 

Han lo høyt av meg. 

"Det er fader meg ikke det samme, senorita! Nicht, nicht, nicht. Hildegard var så vid at jeg kunne stappe en aubergine inn i ho, uten at ho ble sår. Safta som kom etterpå hadde vi alltid på lasagnen. En klassiker."

Jeg brakk meg. Jeg hadde fader meg spist den lasagnen, uvitende om at det var saftene til tante Hildegard. Tenk at ... å, æsj. 

"Men hva er forskjellen?" spurte jeg for å få svar på spørsmålet. 

"Forskjellen er at en vibrator går på batterier, mens en dildo bare er en dildo, sweetheart." 

"Åhh," sa jeg. "Men har hun en vibrator, da?" 

"Faen meg om ho har! Ho har en for hver dag. Favoritten er torsdagsvibratoren. Den er så spiss at kan bruke den som grillspyd. En skikkelig purketenner!" 

"Hvor er de hen?" 

"Å, de ligger planta oppå rommet." 

"Har hun planta dem i potter?" 

"Nei, i horer. Jeg donerte hver dags-vibrator til en tilfeldig hore jeg fant. Og jeg tror jammen meg at ho har en dildo i en av dem." 

"Æsj! Ligger dem inni horene?" spurte jeg forskrekket. 

"Nei, de ligger ved siden av dokkene. Vil du være med opp og se?" 

Jeg kjente hjertet banke fortere. 

"Ja," sa jeg og gikk mot trappa til andre etasje.


BLUBLOWSKAWhere stories live. Discover now