Dopiero kilka dni przed świętami Chuuya zdobył się na odwagę, by sprawdzić informacje o chorobie.
Kiedy akurat spędzał noc w akademiku, wziął telefon do ręki, odblokował go i wpisał w wyszukiwarkę "FFI". Poczekał paręnaście sekund przed tym jak strona się załaduje, jako że sieć Wi-Fi w jego aktualnym miejscu pobytu postanowiło odmówić posłuszeństwa.
Fatal familial insomnia (FFI) is a very rare sleep disorder that runs in families. It affects the thalamus. This brain structure controls many important things, including emotional expression and sleep
Tekst po angielsku zmusił jego ostatnie szare komórki do pracy. Po pięciu minutach nie wytrzymał i wkleił tekst do tłumacza.
Śmiertelna bezsenność rodzinna (FFI) jest bardzo rzadkim zaburzeniem snu, który występuje w rodzinach. Ma na nie wpływ wzgórze. Ta część mózgu kontroluje wiele ważnych rzeczy, włącznie z ekspresją emocjonalną i snem
Zakrył usta dłonią. Postanowił czytać dalej.
Genetyczna. Śmiertelna. Nie ma leku.
Te słowa wypełniały całe jego myśli. Nie myślał o niczym innym. Zwrócił uwagę na coś jeszcze. Szczegół.
Objawy FFI są różne, w zależności od osoby. Zazwyczaj ukazują się pomiędzy 32 a 62 rokiem życia.
Zaczął płakać. Nie wiedział co myśleć. Był szczęśliwy. Tak, szczęśliwy. Chciałby być.
Wyjątek potwierdza zasadę.
Coś nakazało mu czytać dalej. Chciał się powstrzymać, jego oczy mimowolnie śledziły dalszy tekst, nie słuchając głosu rozsądku.
Jednakże jest możliwe pojawienie się ich w młodszym lub starszym wieku.
Szczęście zniknęło prawie tak szybko, jak się pojawiło. Ponownie zbladł. Czyli to jest to? Co jeśli to jest to? Czy to oznacza, że ile jeszcze...?
Nazwa FFI bierze się od tego, że od czasu pojawienia się objawów choroby, osoba żyje jeszcze od jednego do dwóch lat. Jednakże ten okres może być inny w zależności od osoby.
Rok. Może dwa. Może więcej. Może mniej. Czując, że to za dużo informacji jak na jedną noc, Chuuya postanowił pójść spać, jednak nie mógł zasnąć. Nie rozumiał tego. Jeszcze parę miesięcy temu życzył brunetowi śmierci w cierpieniach. Teraz coś się zmieniło. Sytuacja? Czy po prostu postawiony w tej sytuacji zaczął się tak czuć? Nie wiedział tego, i czuł, że już się nie dowie.
- Czy gdyby był zdrowy, nadal mógłbym go obrażać, drzeć się na niego, że nie sprzątnąl swoich ubrać? - szepnął do siebie. Nie zauważywszy kiedy - znów zaczął płakać. Tym razem nie powstrzymywał się i zaczął krzyczeć w poduszkę, przeklinając los.
Miał tylko 15 lat.
_
Chciałabym tylko powiedzieć, że fragmenty tłumaczyłam z angielskiego na polski sama, bo czemu nie XD i nie są one dosłownie tłumaczone, a tak, aby miały jakikolwiek sens XD. Tu jest źródło:
https://www.healthline.com/health/fatal-familial-insomnia
Wesołej gwiazdki, dużo prezentów, hajsu, zdrówka, szczęścia i chce ktoś btw pograć w among us? 👀 Pisać na DM i podać mi discorda bo lubie ludzi poznawać 🧍🏻♀️
CZYTASZ
kawa i orzechy [soukoku; school au]
FanfictionGdzie Chuuya jest uzależniony od gorzkiego, kofeinowego napoju, a Dazai nie może spać. gatunki: soukoku; shounen ai; school au; angst i fluff