Bab 20🐣

1.1K 49 4
                                    

Riyaz POV

'Sayang,abang harap sayang sihat selalu dekat sana. Abang akan sentiasa ada dengan sayang. Sayang tunggu abang okay. Abang akan pergi tengok sayang dan our baby. I miss you so much my sweetheart,'

Tiba tiba bahu aku dipegang seseorang. Aku memalingkah wajahku. Azriey..

"Yaz,jom lah gerak. Nanti singgah breakfast dulu baru flight. Kau tu dah dua hari tak jamah makanan. Kalau kau nak tengok Diyana sihat,kau pun kena sihat. Jangan buat dia risau,"Aku hanya menganggukkan kepala dengan lemah. Sunggu tiada langsung selera untuk aku makan. Aku hanya fikirkan tentang Diyana sahaja. Rasa menyesal dalam diri tak dapat dibendung lagi.

"Riyaz,Azriey dah nak bertolak ke?"tanya mama.

"Ya,mama."balas aku dengan senyuman kelat. Mama mendekatiku dan memeluk aku.

"Yaz,don't be like this. I know you strong. Nanti dah sampai sana call mama. Jangan paksa dia untuk balik sini. Kalau dia dah maafkan dia pun takpe. Jangan buat perkara yang dia tak suka,faham?"aku hanya menganggukkan kepala mendengar kata kata dari mama.

"Yaz pergi dulu ma. Kirim salam dekat papa. Insyaallah i will back as soon as possible,"

"Iyelah. Riey,tolong tengok tengokkan Yaz ni tau. Kalau dia buat benda tak elok ke, kamu belasah je dia sampai dia sedar kesalahan dia."amboi garang betul mama ni. Siap suruh belasah lagi bagai. Apalah nasib anakmu ini mama.

"Baik,aunty. Okaylah,kita orang pergi dulu ya."aku sudah pun meninggal mereka berdua ke dalam kereta. Perasaan aku hanya tuhan sahaja yang tahu. Aku berserah jikalau Diyana tidak memaafkan aku.

'Ya Allah kau permudahkanlah segala urusanku. Kau bukakanlah hatinya untuk memaafkan kesalahan ku. Aku tak kuat tanpa dia,Ya Allah. Kau berikanlah kesihatan yang baik kepada isteriku dan anakku Ya Allah,' rintih aku di dalam hati.

"Let's go"

No one POV

Diyana termenung di beranda biliknya. Dia terfikirkan tentang anaknya. Boleh ke dia menjaga baby ni tanpa suami di sisi.

"Dee,are you okay?"abang Danish menyentuh bahu Diyana. Dia memusingkan wajahnya ke arah abang Danish.

"Kenapa abang tanya macam tu?"Diyana bertanya

"Iyalah,biasanya kalau Diyana termenung macam tu,Dee tengah fikirkan sesuatu kan. Sebab itulah abang tanya,"Diyana mengeluh berat. Jelas di riak wajah abang Danish sedah risau.

"Dee terfikir boleh ke Dee jaga baby ni without my husband. Sanggup ke Dee tahan. Even sebenarnya Dee tak nak semua ni,"

"Habistu,kalau Dee rasa tak boleh kenapa Dee bawa diri sampai sini? Dee fikirkan balik perbuatan Dee ni betul atau salah. Dee keluar rumah tanpa keizinan suami malah jauh dari dia lagi. I know that he lie you,right? But,kita tak tahu cerita sebenar dia. Maybe have a reason why he did it. Dee maafkanlah dia. Walau apa pun yang terjadi he still your husband and baby ni perlukan papa dia and i know that you need him to right?"Abang Danish bertanya.

Diyana menganggukkan kepalanya. Sejujurnya dia amat perlukan Riyaz di sisinya. Dia perlu maafkan Riyaz dan balik ke pangkuan Riyaz.

"I miss him,abang. Dee rindukan dia sangat sangat. Tiap tiap malam Dee mimpikan dia.  Dee nak dia abang. I need him so much," Diyana melepaskan tangisan di dada Abang Danish. Lelaki itu menenangkan adiknya yang berada di dalam pelukannya itu.

"Baguslah kalau adik dah sedar. So, now you just need to rest. Don't think to much. Nanti kesian baby tanya Uncle dia ni kenapa mama dia nangis kan. Abang keluar dulu,kalau nak minta apa apa just call me or my lovely future wife,"sempat lagi menggatal. Diyana hanya menggelengkan kepala dengan perangai abangnya itu.

Sebaik sahaja abangnya keluar,Diyana memegang kandungannya yang hampir mencecah 3 bulan.

"Baby,mama minta maaf. Sebab mama, baby dan papa terpaksa berpisah. Mama salah. Baby kuat okay. Mama janji nanti baby akan jumpa dengan papa. Insyaallah, now jom kita tidur okay. Goodnight anak mama. Goodnight awak,saya sayang awak and saya rindu sangat dekat awak."rintih Diyana perlahan. Air matanya mengalir tak henti sejak tadi lagi.

Danish POV

'Adik,abang janji abang akan bawa Riyaz. Don't worry,asalkan adik happy. Anything for you my princess,'bisik hati Danial.

Aku dah tahan nak tengok Diyana menangis. Aku tak boleh tengok dia sedih. Kalau dia sedih,aku pun sedih. Baik aku telefon Riyaz lah.

"Wei,Riyaz. Kau dah dekat mana tu?" panggilan aku dijawab.

"Assalamualaikum,abang ipar ku."pergh!! sentap seh. Bukan main perli aku erk. Dasar adik ipar,kurang ajar betullah.

"Waalaikumsalam,perli aku nombor satu. Kau dekat mana tu?"sekali lagi aku ulang.

"Dah on the way ke rumah nenek dan atuk ni. Lagi setengah jam sampailah kot," Riyaz membalas.

"Ouh,okay. Nanti roger aku kalau dah sampai,"

"Nish,Dee macam mana? Sihat? Baby dia,okay? Ada pening pening lagi ke dia tu," amboi banyak betul soalan mamat ni. Kang kalau depan aku ada juga aku lesing kepala nanti.

"Kau tanya soalan tu macam aku ni komputer kan. Boleh tangkap satu. Haa,nanti kau sampai,kau tahulah dia sihat ke tak. Tanya macam tak ada hari esok,"

"Memanglah esok ada. Tapi belum pasti aku ada ke tak,"zapp.Dah kenapa mamat ni cakap macam ni. Demam rindu dekat bini ke? Tapi tak hairanlah kan.

"Wei,Azriey ada dengan kau ke?"ubah topik lah.

"Ada,pahal?"

"Takde apa apa. Okaylah a.."belum sempat aku menghabiskan kata kata , terdengar seperti hentaman yang kuat di dalam telefon.

Gedebummm!!!

"Riyaz..Riyaz..Riyaz!! jawablah aku panggil ni!!Weiii!"panggilan tiba tiba sahaja putus.

"Abang Danish!!"Rina memanggil aku dengan gelabah.

"Kenapa?"aku bertanya dalam keadaan tercungap-cungap kerana berlari ke arahnya tadi.

"Haqeem bagi tahu yang ada orang kemalangan dekat Heel Street,tapi dia tak tahu siapa but dia cakap orang Malaysia and bad news dia orang tu adalah Riyaz dan Azriey. Seorang maut dan seorang lagi cedera parah,"sebaik sahaja Rina berkata demikian,Diyana yang berada tidak jauh dari kami terduduk di atas lantai.

"Abang!! Bawa Dee ke hospital sekarang abang!!!Dee nak tengok Riyaz,abang!! Dia tak boleh tinggalkan Dee abang!!!"aku memeluk Diyana yang meronta ronta seperti orang tak betul. Aku kena tenangkan dia.













































Apa dah jadi dengan Riyaz? Riyaz dah takde ke? atau Riyaz masih hidup? Kesian Diyana, baru je nak berbaik dengan Riyaz,tapi ujian lain pula yang datang. Tabah ye,Diyana and Riyaz.


Jgn lupa VOTE
Jgn lupa COMMENT
Jgn lupa SHARE

Kekasih Halal Mr Kerek [COMPLETED]Where stories live. Discover now