Okay end Diyana POV..Lama sangat Diyana punya POV ni..Now kembali kepada asal okay. Enjoy your reading okay.
Masuk sahaja ke dalam perkarangan kolej,Diyana terus menuju ke perpustakaan. Dia sudah memberitahu Rina supaya menunggunya di perpustakaan. Rina memang selalu pergi kolej awal tapi disebabkan dia yang selalu lambat, dengan sahabatnya itu lambat.
Sedang berjalan,tiba tiba seorang lelaki menghampirinya. Langkah Diyana terus mati disebabkan halangan lelaki itu.
"Hai Diyana. How are you? Lama tak jumpa awak pergi mana?"Diyana memandang lelaki itu acuh tidak acuh. Dia berpegang pada janji dia kepada suaminya tadi.
Diyana menghiraukan lelaki itu dan melangkah pergi meninggalkan lelaki itu seorang diri. Namun lelaki itu masih lagi tidak berputus asa.
"Diyana,what's wrong with you? Saya ada buat salah dekat awak ke sampai awak tak nak layan saya sejak pertama kali saya kenal awak," lelaki itu masih bersuara. Sabar Diyana,kau kena sabar.
"Tell me,Diyana."
"Enough Fayyad. Jangan ganggu saya lagi sebab saya dah sah jadi isteri orang."Diyana berkata dengan nada yang biasa. Tak guna membazir suara untuk orang yang tak faham bahasa ni.
"Saya tak percaya,"Diyana menggelengkan kepala setelah mendengar perkataan yang keluar dari mulut Riyaz.
"Ni bukti,"Diyana menunjukkan cincin yang tersarung di jari manis miliknya. Bukti cinta dia pada Riyaz.
"Jangan ganggu saya lagi lepas ni. Saya harap awak hormat arahan saya," Diyana terus meninggalkan Fayyad yang masih lagi tidak berpuas hati itu.
Susah sangat ke nak dengar cakap orang. Susah sangat ke nak hormat isteri orang.
Dari jauh dia nampak kelibat Rina yang sedang ralit membaca buku. Dia terus melabuhkan punggungnya di hadapan Rina.
"Lamanya berbual dengan suami tercinta dalam kereta tu,"Rina memerli Diyana.
"Takdelah,tadi ada seorang mamat halang aku,"terus berhenti Rina membaca lalu memandang Diyana dengan tanda tanya.
"Nama lelaki tu Fayyad. Dia mahasiswa baru dekat kolej kita. Ambil jurusan mekanik. Aku tolong dia tunjuk kelas dia haritu,but aku tak layanlah sebab waktu tu aku tunang Riyaz."
"Kau sendiri tahu yang aku ni tak layan lelaki sangat kan? Dia nak ngorat aku lepastu aku cakap yang aku dah jadi isteri orang. Dia cakap nak bukti. Aku pun tunjuklah cincin kahwin aku ni."
"Aku pun tinggalkan dia seorang diri. Malaslah nak layan lagipun aku dah janji dengan Riyaz yang aku layan dia seorang je. Kalau aku nak dia setia, aku pun kenalah setia,"panjang lebar Diyana bercerita.
"Hebatlah sahabat aku ni. Setia pada yang satu betullah kau ni. Tapi,berani dia nak ngorat kau erh. Mana tau tiba tiba ada orang serang ke.Nahas dia," giliran Rina pula membahan lelaki itu.
"Suka hati dia lah. Sekarang aku nak baca buku. Full stop pasal mamat tu. Aku cuma cintakan suami aku, Tengku Riyaz Aydan."Senyuman yang manis terukir saat menyebut nama suaminya itu. Rina di hadapannya turut tersenyum melihat sahabatnya bahagia.
"Iyelah,Puan Diyana oii,"Mereka berdua kembali menyambung bacaan. Hampir 15 minit mereka di dalam perpustakaan lalu mereka mengambil keputusan untuk ke kelas memandangkan kelas akan bermula lagi 5 minit. Tak mahu pula lewat. Tak pasal pasal kena bebel dengan pensyarah.
Fayyad POV
Aku hanya perhatikan Diyana dari jauh. Perasaan marah membuak buak dalam diri aku. Selama aku hidup ni, tak pernah seorang pun perempuan yang reject aku. Diyana betul betul mencabar kesabaran aku. Kau tunggu Diyana,aku akan dapatkan kau. And aku akan make sure yang kau takkan bahagia.Kalau aku tak dapat kau,jangan harap lelaki lain akan dapat kau even suami kau. Itu janji aku.
"Wei,Fayyad. Kau asal termenung dari tadi lagi,"Eddi berdiri di hadapan aku.
"Diyana reject aku,"berdekah Eddi ketawa seraya mendengar cerita aku.
"Ala rileklah. Ramai dah lelaki yang dia reject. Lagipun impossible lah dia nak accept kau. Dia dah kahwinkan. K.A.H.W.I.N. So,kau kena terima kenyataan. Wei,Yadd,ramai lagi perempuan yang lagi cantik dari Diyana lah. Come on,bro."Eddi cuba melemahkan semangat aku.
"No,aku tak akan berdiam diri. Aku akan pastikan perempuan tu jatuh dalam genggaman aku. Aku akan hancurkan hubungan mereka,"Eddi telah mempamerkan riak wajah risau. Siapa je yang tak kenal Fayyad. Sanggup lakukan apa sahaja asalkan dapat apa yang aku mahukan even terpaksa membunuh,aku sanggup.
"Yad,biarkanlah dia bahagia. Aku takut dengan perbuatan kau akan memakan diri kau sendiri. Aku sebagai kawan kau kena nasihatkan kau bukan join sekali buat kerja gila tu,"aku memandang Eddi dengan tajam.
"Eddi,sekali lagi kau buka mulut aku pecahkan muka kau. Kalau kau tak join takpe,aku buat seorang diri. Aku tak perlukan pertolongan dari kau. Aku bla dulu,"aku meninggalkan Eddi seorang diri.
End POV
Kereta Riyaz sudah kelihatan di hadapan pintu utama universiti. Tidak sampai 5 minit,bayang Diyana sudah kelihatan.
Tiba tiba seorang lelaki datang ke arah Diyana. Terbuntang mata Riyaz melihat kemesraan mereka.
"Dee!"Diyana memandang ke arah lelaki itu. Fayyad lagi.
"Ni,saya nak bagi hadiah sempena awak ni pengantin baru kan. Maaflah tak dapat datang majlis haritu," Diyana sudah mempamerkan riak wajah hairan dengan perubahan sikap Fayyad.
"Thanks and it's okay. Saya balik dulu,ya"Diyana mahu mengundur diri. Tidak mahu berlama lamaan dengan lelaki itu.
Diyana meninggalkan Fayyad dan menuju ke arah kereta suaminya itu. Senyuman diberikan kepada Riyaz namun suaminya itu tidak membalas.
"Assalamualaikum suamiku tercinta."
Tiada balasan dari Riyaz. Dah kenapa dengan suamiku ni.
"Dah makan?"
tiada balasan juga."Awak,kenapa ni? Awak okay tak?" namun tiada balasan lagi. Diyana melepaskan keluhan berat lalu mendiamkan diri. Tanpa dia sedari,dia tertidur.
Riyaz di sebelahnya tidak mempedulikan Diyana walau sedikit pun. Susah betullah. Berat sangat mahu menerima.
Apa jadi dengan Diyana erh? Benda kecil pun Riyaz nak jeles. Susah betullah. Nak tahu lagi, bacalah. Sorry slow update lately. Busy and takde idea..Kering kepala otak dah..Hahahaha..
Jgn lupa VOTE!
Jgn lupa COMMENT!
Jgn lupa SHARE!Enjoy this story okayh..Vote tuuuu!!!
YOU ARE READING
Kekasih Halal Mr Kerek [COMPLETED]
Romance"Memang taklah aku nak kahwin dengan kau. Mulut dahlah macam longkang pecah nasib muka je cantik tapi perangai kalah beruk atas pokok"-Tengku Riyaz Aydan "Amboi,banyak cantik mulut awak kutuk saya. Awak ingat saya nak sangat kahwin dengan awak. Dasa...