#0026 nějak tak rychle, co je to Psychopatie

40 8 0
                                    

Psychopatie , někdy považovaná za synonymum sociopatie , jde tradičně o poruchu osobnosti, charakterizovanou trvalým antisociálním chováním, zhoršenou empatií a odvážnými, dizinhibičními a egoistickými rysy.

V celé historii se používaly různé koncepce psychopatie, které se pouze částečně překrývají a někdy si mohou odporovat.

Existuje několik konceptualizací psychopatie, včetně kleckleyanské psychopatie zahrnující odvážné, dezinhibované chování a „bezohledné ignorování") a kriminální psychopatie (průměrná, agresivnější a disinhibovaná koncepce výslovně znamenající trvalé a někdy závažné kriminální chování)Druhá konceptualizace se obvykle používá jako moderní klinický koncept a hodnotí ji kontrolní seznam psychopatie. Označení „psychopat" může mít důsledky a stigma související s rozhodnutími o závažnosti trestu za trestné činy, lékařské ošetření, občanskoprávní závazky atd. Proto bylo vyvinuto úsilí, k objasnění významu tohoto pojmu.

Studie spojily psychopatii s alternativními dimenzemi, jako je antagonismus (vysoký), a svědomitost ( nízký), a úzkost (nízký).

Současné koncepce psychopatie byly kritizovány za špatně konceptualizované, vysoce subjektivní a zahrnující širokou škálu základních poruch.„Koncept a následné znovusjednocení diagnózy„ psychopatie "podle názoru tohoto autora bránilo v chápání kriminality a násilí ... Podle Harea se v mnoha případech člověk nemusí s pacientem ani setkat a určit, jaké položky se zdají být vhodné. Podle názoru tohoto spisovatele jsou psychopatie a její synonyma (např. sociopatie a asociální osobnost) líné diagnózy. V průběhu let autorský tým zaznamenal řadu pachatelů, kteří před hodnocením autory , byli odmítnuti jako psychopati apod.

Sociálně psychopatie vyjadřuje rozsáhlé bezohledné a manipulativní samoúčelné chování bez ohledu na ostatní a často je spojována s opakovanou kriminalitou a násilím. 

Pokud by jste to chtěli více rozepsat a zajímá vás to, napište a já udělám delší a detailnější kapitolu. 

ZáznamyKde žijí příběhy. Začni objevovat