𝟏𝟎 | 𝐂𝐡𝐫𝐢𝐬𝐭𝐦𝐚𝐬 𝐆𝐢𝐟𝐭𝐬 𝐚𝐧𝐝 𝐀𝐧𝐠𝐞𝐥𝐬

2.4K 63 5
                                    

Het is kerstavond en Kate heeft ons allemaal naar de grote zitkamer geroepen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Het is kerstavond en Kate heeft ons allemaal naar de grote zitkamer geroepen.

Het is jaren geleden dat ik een echte kerst heb gehad, maar dit komt aardig dichtbij. En ik moet zeggen dat Kate flink haar best heeft gedaan op de decoraties.

Het is smaakvol gedaan, niet schreeuwig of over de top. Het is knus en gezellig, iets wat ik in deze glazen villa nog geen enkele keer heb gezien. Als een carrière in de muziek niks zou worden, kan ze zo de decoratie business in.

Ik leun tegen de muur terwijl Derek, Jace, Victor en Rosa verspreid door de woonkamer zitten. Kate staat mokken met warme chocolademelk uit te delen.

Wat een verassing. Die meid is echt verslaafd aan dat spul.

Zoals verwacht slaat Victor het warme drankje af, maar de rest neemt het maar al te gretig van Kate aan.

'Mateo? Wil je ook?' vraagt ze me.

'Nee, dank je.'

Ze haalt haar schouders op. 'Meer voor mij.'

Ik schud grijnzend mijn hoofd.

Kate loopt naar de kerstboom en knielt ervoor neer. 'Oké, tijd voor cadeautjes!' roept ze enthousiast.

'Heb je met mijn geld cadeaus gekocht?' Victor werpt haar een strenge blik toe, maar voor het eerst lijkt Kate niet aangedaan door wat Victor tegen haar zegt.

Een gevoel van trots zwelt in me op. Zie je wel dat ze een badass is.

'Ik had je gezegd dat het geld niet voor cadeautjes was,' dramt Victor door.

'Ik heb het ook niet met jouw geld gekocht,' zegt ze als ze een van de cadeaus onder de kerstboom wegpakt.

'Tijdens mijn studie had ik een bijbaantje de op campus. Dat geld zit nu toch maar op een rekening te zitten, dus besloot ik wat kleine dingetjes te kopen voor iedereen. Het heeft me niet eens zoveel gekost.'

Victor geeft een goedkeurend knikje. 'Dan is het prima.'

Ik vind het maar niks dat Kate verantwoording af moet leggen aan Victor. Ze mag toch verdorie zelf wel weten waar ze haar geld aan uit geeft.

Kate loopt naar Victor toe en reikt hem een mat zwart tasje aan. 'Wees eens niet zo chagrijnig,' zegt ze. 'Hier.'

Iedereen kijkt verbaasd Kate's kant op, inclusief ikzelf. Niemand durft zo tegen Victor te praten, maar zij doet het gewoon. Holy shit.

Behoedzaam wacht ik Victor's reactie af, maar tot mijn verbazing begint hij te lachen. 'Dank je, amore.'

Ik laat een zucht van opluchting ontsnappen als ze verder gaat met het uitdelen van de cadeautjes.

𝐋𝐢𝐞𝐬 𝐈𝐧 𝐓𝐡𝐞 𝐃𝐚𝐫𝐤 - 𝐀 𝐌𝐚𝐟𝐢𝐚 𝐒𝐭𝐨𝐫𝐲Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu