𝟎𝟕 | 𝐖𝐡𝐞𝐫𝐞 𝐓𝐡𝐞𝐫𝐞'𝐬 𝐒𝐦𝐨𝐤𝐞, 𝐓𝐡𝐞𝐫𝐞'𝐬 𝐅𝐢𝐫𝐞 (𝐨𝐫 𝐋𝐨𝐯𝐞)

2.8K 69 11
                                    

Gesloopt na deze bewogen dag en het verplichte diner met Victor, loop ik mijn toegewezen kamer van de glazen villa in

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Gesloopt na deze bewogen dag en het verplichte diner met Victor, loop ik mijn toegewezen kamer van de glazen villa in.

Deze villa bestaat zo'n zestig procent uit glas. Anders dan het dak, en de draagmuren, bestaat de rest van de buitenwanden enkel uit metersbrede ramen die van vloer tot plafond reiken.

Het is prachtig, dat moet ik toegeven, want we zijn volledig omringt door natuur doordat we midden in de bergen zitten. Maar daarmee houdt mijn enthousiasme voor deze trip dan ook op.

Gelukkig was Victor tijdens het diner meer met zijn telefoon bezig dan met mij en kon ik net soepeltjes naar mijn kamer verdwijnen. Doordat Victor geen aandacht voor mij had, gaf mij dat de kans om alle gebeurtenissen van vandaag te overdenken. En dan voornamelijk de kus en afwijzing van Mateo.

Ik was woedend op hem geweest nadat hij me keihard had afgewezen. Ik bedoel, ik heb hem zelfs geslagen en ik ben totaal geen agressief persoon dus dat zegt al wat.

Maar nu ik de kans heb gekregen om erover na te denken, begin ik te begrijpen waarom hij me afwees.

In eerste instantie had ik gedacht dat het alleen vanwege Victor was, maar toen bedacht ik me wat hij allemaal had opgegeven om zijn familie te beschermen en dat zette me aan het denken.

Wat als hij me nu op afstand houdt omdat hij ook míj wil beschermen?

Mateo mag dan overkomen als een koel en berekenend iemand, maar ik heb de gevoelige, echte kant van hem gezien en ik weet dat dat de echte Mateo Rossetti is.

Dus wat als hij genoeg om me geeft om ook mij te beschermen? Niet alleen van Victor of de organisatie, maar misschien ook wel van hem.

Een onderbaas daten is nou niet echt een van de meeste veilige opties.

Net zoals verloofd zijn met een maffiabaas, maar dat terzijde.

Ik wil oprecht geloven dat Mateo me alleen maar afwees omdat hij me wil beschermen en hopelijk omdat hij om me geeft, want dan kan ik nog snappen waarom hij mij heeft gekwetst.

Zuchtend laat ik me op het gigantische bed zakken en staar voor me uit door de meters brede ramen die me uitzicht geven om de besneeuwde bergen.

Het is al te donker om de bergen te zien, maar in de verte schijnen er lichtjes van een stadje dat kilometers verderop ligt.

Een tijdje staar ik enkel naar de lichtjes, me inbeeldend wat de mensen daar aan het doen zijn. Over minder dan twee weken is het kerst. Misschien komen ze net terug van hun kerstinkopen en zijn ze nu de kerstboom aan het versieren.

Het viel me op dat er hier in huis geen enkele kerstversiering hangt. Ik neem me voor om morgen aan Victor te vragen of ik het huis mag versieren – als ik al de moed kan vinden om hem dat te vragen, maar dat is een zorg voor morgen.

Ik sta op van het bed en loop naar de kledingkast waar huishoudster Rosa mijn kleding in heeft opgehangen, ondanks mijn protesten dat ik dat zelf wel kon doen.

𝐋𝐢𝐞𝐬 𝐈𝐧 𝐓𝐡𝐞 𝐃𝐚𝐫𝐤 - 𝐀 𝐌𝐚𝐟𝐢𝐚 𝐒𝐭𝐨𝐫𝐲Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu