Mijn ogen zijn strak op Kate gericht die nu op de dansvloer is met Iris. Elke andere gast zou denken dat ze gezellig met een vriendin aan het slow dansen is, maar ik zie hoe Kate haar nagels nog net niet in Iris' arm boort of hoe ze zich aan haar vastklampt.
Iris is een goede vriendin voor Kate en daar zal ik haar altijd dankbaar voor zijn. Kate heeft die vriendschap hard nodig – nu meer dan ooit.
Nu ik weet dat ze zwanger is voel ik meer dan ooit de drang om haar te beschermen.
Dat is ook waarom ik haar als een havik in de gaten hou vanaf de hoofdtafel.
Ik krijg een stoot tegen mijn arm van Victor. Snel richt ik mijn ogen op hem voordat hij me betrapt op het staren naar Kate.
'Dans jij eens even met mijn verloofde.'
Verbaasd kijk ik Victor aan. Zei hij dat nou echt?
'Wat?' vraag ik om er zeker van te zijn dat ik hem goed heb verstaan.
Hij zucht geïrriteerd. 'Ik moet met Emil praten,' zegt hij gebarend naar een van de New Yorkse maffiabazen die aan een van de andere tafels zit. 'Dus ik heb geen tijd om haar nu aandacht te geven.'
Ik trek mijn wenkbrauw op. 'Dit is jullie verlovingsfeest. Kan je niet op z'n minst één keer met haar dansen?' vraagt ik verveeld.
Niet dat ik wil hebben dat hij mijn meisje aanraakt – niet nog een keer – maar als ik nu te gretig overkom, misschien dat hij dan iets gaat vermoeden.
'Ben je doof of zo?' snauwt Victor tegen mij. 'Ik heb nu geen tijd voor deze onzin dingen, niet terwijl ik dringender zaken te bespreken heb. Dus doe me een plezier en dans even met haar. Dan is ze vast wel tevreden gesteld voor een paar uur.'
Klootzak.
'Best,' grom ik alsof dit het laatste is wat ik wil doen.
Hij moest eens weten hoe erg hij me hiermee een plezier doet.
Ik sta op van mijn plek aan de hoofdtafel en loop naar de dansvloer waar Kate en Iris nog steeds langzaam wiegen op de muziek.
Ik tover een grijns op mijn gezicht – eentje die me niet teveel moeite kost aangezien ik écht enthousiast ben dat ik met Kate mag dansen – en tik op haar schouder.
Ik hoor Kate een lichte zucht slakken, waarschijnlijk omdat ze denkt dat ik Victor ben en draait zich dan langzaam naar me toe.
Haar ogen twinkelen verrast als ze mij ziet waardoor kijk grijns nog breder wordt.
Ik maak een speelse lichte buiging als ik mijn hand naar uitsteek. 'Mag ik deze dans?'
Ze bijt haar lip en kijkt even richting de hoofdtafel waar Victor inmiddels diep in gesprek is met Emil.
JE LEEST
𝐋𝐢𝐞𝐬 𝐈𝐧 𝐓𝐡𝐞 𝐃𝐚𝐫𝐤 - 𝐀 𝐌𝐚𝐟𝐢𝐚 𝐒𝐭𝐨𝐫𝐲
Romance[UNEDIT VERSION] 𝟏𝟖+ || Nadat een vuurgevecht tussen twee rivaliserende maffiabendes uit de hand loopt, veranderd Kate's leven compleet. Ze valt in de handen van de gevreesde maffiabaas Victor Mancini en wordt noodgedwongen zijn verloofde. Kate's...