Victor maakt zijn belofte waar en laat me van alles in de omgeving zien. Hij neemt me mee alle bezienswaardigheden en probeert me er zelfs van te overtuigen om mee te gaan skiën, maar daar waag ik me niet aan.
Ik had ook eindelijk de moed gevonden om hem te vragen of ik het huis mocht decoreren voor kerst. Hij was nou niet bepaald enthousiast over het idee, maar met een simpele pruillip en wat licht gesmeek van mijn kant, stemde hij toch in. Hij had me zelfs zijn creditcard gegeven om alle versieringen te halen, inclusief een kerstboom.
Ik had een enorme kerstboom uitgekozen bij een kwekerij die we op de terugweg van de kerstinkopen tegenkwamen. Ik zag al helemaal voor me hoe die in de grote zitkamer zou staan met ontelbare lampjes en vol met ornamenten.
Derek en een paar anderen van Victor's beveiligingsteam slepen diezelfde boom nu het huis in. 'Waar wil je hem hebben, Kate?' vraagt Derek die haast verdwijnt onder de takken.
'In de hoek van de grote zitkamer bij het raam. Naast de haard.' Ik loop achter ze aan met mijn armen vol met tassen. Braaf doen ze wat ik zeg en verplaatsen de boom zelfs iets totdat ik helemaal tevreden ben.
'Heel erg bedankt,' zeg ik tegen de mannen. Ze geven me allemaal een enkel knikje waarna ze de zitkamer weer verlaten. Rosa en Derek helpen me om de rest van de spullen uit de auto te halen – wat nog belachelijk veel is.
Ergens voel ik me schuldig dat ik zoveel geld heb uitgegeven vandaag, maar Victor zei dat ik me uit mocht leven, zolang ik maar geen 'onzinnige' cadeautjes ging halen. Wat ik raar vond aangezien cadeautjes juist bij kerst horen, maar goed, ik zou nooit nee zeggen tegen de kans om volop kerstinkopen te gaan doen.
Als eindelijk alles uit de auto is en de zitkamer vol staat met tassen en dozen, laat ik me op de bank vallen.
Man, shoppen vereist veel van je energie.
Dit ben ik niet gewend. Mijn ouders hadden nooit genoeg geld om zoveel kerstinkopen te doen. Dat we elk jaar een kerstboom hadden was al heel wat.
Maar mij maakte het niet uit of we veel versieringen hadden of niet. Voor mij was het samenzijn met familie het belangrijkste. We speelden dan altijd spelletjes, keken de kerst klassiekers op tv en zaten op kerst ochtend rond de kerstboom om de cadeautjes uit te pakken die mijn vader met pijn en moeite bij elkaar had gespaard met zijn baan in de metaal fabriek.
Mijn ouders wisten met een hele hoop gezelligheid en liefde, ons altijd de beste kerst te geven.
Ik hijs me van de bank en maak mijn weg naar de keuken waar ik warme chocolademelk klaarmaak.
Met een stomende mok chocolademelk en een schaal met vol met versgebakken kerstkoekjes loop ik de zitkamer weer in waar ik alles op de salontafel zet.
Bedenkelijk staar ik naar de vele spullen die een groot deel van de ruimte hebben ingenomen.
Versieren is iets wat je met anderen doet.
JE LEEST
𝐋𝐢𝐞𝐬 𝐈𝐧 𝐓𝐡𝐞 𝐃𝐚𝐫𝐤 - 𝐀 𝐌𝐚𝐟𝐢𝐚 𝐒𝐭𝐨𝐫𝐲
Romance[UNEDIT VERSION] 𝟏𝟖+ || Nadat een vuurgevecht tussen twee rivaliserende maffiabendes uit de hand loopt, veranderd Kate's leven compleet. Ze valt in de handen van de gevreesde maffiabaas Victor Mancini en wordt noodgedwongen zijn verloofde. Kate's...