└➤ Missing 8

57 16 25
                                    

You Should Tell Me✩。:*•

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

You Should Tell Me
:*•.──────────.•*:

Mata melontar pandangan ke luar cermin kereta. Hujan semakin lebat sejak dia keluar dari pejabat lagi.

Hujung jari yang agak berkedut dek usia, menekan butang radio.

"Cuaca di ramalkan akan bertambah buruk. Di minta rakyat korea berada di rumah untuk mengelak sebarang kemalangan atau......"

Bunyi dari radio hanya masuk ke telinga kiri dan keluar sebelah kanan. Lalu di dail number seseorang.

Dertttttt

"Uncle? Waeyo?"

"Chan-na"

"Iye uncle, ada apa?"

"Uncle saja call, tak boleh ke?" Timbul senyuman di hujung kata Uncle Jae.

"Untuk Uncle semua boleh. Uncle on the way balik ke?" soal Chan. Dia baru sahaja menghirup udara segar di luar rumah.

"Ye, tapi Uncle nak pergi ambil kamu, kita keluar makan sama-sama" pinta Uncle Jae.

"Chan ok je"

"Dengan Felix"

Uncle Jae menunggu Chan membalas. Namun sunyi sahaja di hujung gengendang telinganya.

Chan mula teringat dia baru saja bergaduh dengan Felix tentang Runa.

"Chan?"

"Arh, Uncle dah bagitahu Felix?"

"Belum, nanti Uncle terus je tarik dia. Mesti dia ikut"

"Uncle? Chan nak kene bersiap dulu lah macam ni" ujar Chan tanda ingin meletakkan panggilan.

"Kamu ni lah, macam perempuan"

"Ehh mesti, orang nye kan handsome" tokok Chan.

"Yelah yelah, tapi Chan.."

"Hm?"

"Uncle harap kamu dengan Felix teruskan macam ni. Jaga hati, perasaan dan kesihatan dia untuk Uncle"

"Eish Uncle ni, Chan dah cakap kan Uncle kene jaga semua tu sendiri"

"Tolong lah jagakan ye Chan, Felix ada kamu je kalau Uncle.."

"Uncle stop lah cakap pasal ni! Chan tak suka lah"

"Chan, Uncle sayang kamu dengan Felix sangat-sangat"

"Uncle—"

PIN PIN

"UNCLE JAE!"

❁ ❁ ❁ ❁

Suasana di majlis pengebumian sungguh sepi. Chan yang sudah tidak mampu menunjuk perasaan sedihnya menghirup sisa arak yang ke-5 cawan. Sebaik saja habis, dia bangun untuk melihat sekali lagi gambar Uncle Jae.

Missing • Lee Felix •Where stories live. Discover now