└➤ Missing 13

34 9 32
                                    

Romeo and Juliet✩。:*•

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Romeo and Juliet
:*•.──────────.•*:

Runa berkerut melihat tangan Felix yang sedang mengusap jari-jemari mulusnya. Sebenarnya dia hampir terkejut kerana tangan Felix seperti kabur dan tiada isi.

Felix yang tidak lengkang dengan senyumannya tiba-tiba saja mati apabila dia sedar Runa tidak senang dari awalnya lagi.

"Neo gwenchana? (Awk oky?)" Felix jelas menunjukan riak risau, apatah lagi dia tidak dapat melihat reaksi Runa.

"Err gwen... gwenchana-yo. Ermm awak operation bila ni?" Pantas Runa memecahkan kesunyian.

"Kejap lagi doctor datang lah tu. Awak tunggu saya tau?" Pinta Felix sambil tersenyum comel.

Runa hanya tersenyum sumbing. Dia masih resah dan risau memikirkan Felix dan juga Chan. Kedua-dua mereka layak teruskan hidup.

"Felix-shi"

"Dae?"

"Awak pasti boleh lakukan operation ni"? Soal Runa mohon kepastian.

"Mestilah, awak dah ada kat sini" Felix senyum.

"Janji awak okay? Pastikan awak fikirkan saya je sepanjang operation tau?" Pinta Runa serius. Dia risau jika Felix tidak dapat teruskan operation tanpanya.

"Arasseo changiya" Felix tersenyum nakal.

Runa menundukkan wajahnya ke bawah. Buat pertama kali Felix memanggilnya sebegitu. Dia dapat rasakan pipinya membahang kepanasan.

Felix yang sedar Runa hanya berdiam diri, dia terkekek kecil mengetahui Runa sedang malu.

"Kiyeowa~ (comel)"

"Hajima (stop it)" Runa memukul bahu Felix lembut.

Chan tidak henti berulang-alik di depan bilik bedah itu. Dia cuba menunggu dengan tenang namun masa yang di ambil agak lama telah membuatkannya resah.

Runa duduk dikerusi sambil mengengam kedua belah tangannya.

"Chan-ah duduk lah, rehat sikit" pinta Runa risau kalau-kalau kaki mamat tu tercabut ke.

"Hmm dia akan okay ke?" Soal Chan. Dia masih tidak dapat tenangkan diri.

KLAK!

Doktor telah keluar dari bilik tersebut. Dia menuju ke arah Chan. Pantas Runa bangun.

"Macam mana doctor?"

"Kami dah lakukan yang terbaik, tetapi sesuatu yang ganjil berlaku"

Pantas tangan Chan memegang tangan Runa. Hatinya mula merasakan firasat yang tidak baik.

Missing • Lee Felix •Where stories live. Discover now