└➤ Missing 30

15 1 7
                                    

Love and Friendship Require Sacrifice

✩。:*•.──────────.•*:。✩

"Aku bukan adek kandung kau kan?" Changbin menoleh tepat ke dalam mata Changmin.

"Ta... tak... tu tak betul!" dalih Changmin. Dia tidak ingin mengungkit kisah silam. Dia sudah menyayangi Changbin seperti adiknya sendiri.

"Changbin?"  panggil Aunty Jessica.

Changbin mendongak memandang wanita tua itu. Dia rindu tapi dia sangat kekok kerana dia berniat dari dulu untuk membunuh mereka.

"Chan... maafkan aku sebab dah bunuh ayah kau sebelum ni" ujar Changbin. Dia menunduk penuh rasa malu dan pilu.

"Arhhhh! Aku tak kira! Aku sendiri yang akan bunuh kau" Changmin meluru ke arah Chan lalu mengcekiknya.

"Chan! Lepas kan dia!" pekik Aunty Jessica. Dia buntu apabila tidak dapat melihat apa-apa.

"Hyung, stop it!"

Changbin pantas menghalang tapi apakan daya jasad tidak dapat memegang roh. Changmin tersenyum sinis.

Semakin lama, tubuh Chan semakin diangkat ke atas. Wajah Chan juga sudah memerah, dia mula kehabisan nafas.

"Arhhhh...."

"Hyung jebal! Hajima!

"Kau dah lupa ke tujuan kita? Kau dah tak sayang pada eomma?" Changmin cuba menghasut fikiran Changbin.

"Please... please hyung... Changbin merayu..." Dia sudah tersungkur. Kepalanya ditekup tepat ke lantai. Dia menangis semahu-mahunya.

PRANGGG!

Sebuah pasu dicampak ke dinding hampir dengan kedudukan Changmin telah pecah bercerai. Pantas Changmin menoleh untuk melihat siapa tuannya.

"Felix?"

"Woi setan! Kau kalau nk dia, cuba lah bunuh aku dulu!" Ugut Felix yang baru tiba disitu.

"Kau tak guna sial!"

Terus dia melepaskan genggaman dileher Chan. Felix diterkamnya.

"Meh meh bucuk-bucuk" sindir Felix lagi.

Kakinya sudah bersedia. Bila -bila masa saja dia akan menyertai larian pecutan 100 meter didalam rumah Chan ini.

"Arhhhh! Felix!" Changmin naik berang.

Runa yang senyap-senyap sembunyi ditepi berlari mendapatkan Chan.

"Chan awak tak apa-apa?" Tanya Runa sambil membantu Chan sandarkan badan.

"Chae... Chaeyeon?" Chan keliru.

Runa biarkan saja Chan berbelit-belit dengan fikirannya. Sekarang bukan waktu yang sesuau untuk dia ceritakan perkara yang berlaku tadi.

"Felix! Kiri, kiri awak!" Bisik Chaeyeon di sebelah.

Dari tadi memang Chaeyeon yang membantu Felix melarikan diri. Mana mungkin Felix dapat mengelak dari Changmin dengan mata kasarnya.

Missing • Lee Felix •Where stories live. Discover now