└➤ Missing 14

37 10 44
                                    

Its Look Like Our First Meet Again✩。:*•

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Its Look Like Our First Meet Again
:*•.──────────.•*:

"Baiklah, sebelah kanan pula" ujar doktor sambil menyuluhkan lampu ke dalam mata Felix.

"Nampaknya dia baik-baik saja, saya rasa dia boleh pulang hari ni"

"Dae, kamsahamida" Chan menunduk terlebih dahulu dan memandang mereka pergi.

Pantas dia lari dapatkan Felix. Perasaan terujanya tidak dapat ditahan lagi.

"Hye dude! Kenal tak aku sape?" Soal Chan sambil memegang pipi sendiri.

Felix terkebil-kebil memandangnya. Dia terdiam lama.

"Nu...gu? (Who)"

"Andwae! Jangan cakap kau tak kenal aku?" Chan resah. Dia memeluk Felix erat.

"Felix jeball hikss andwaeee hikss"

"Chan" panggil Felix perlahan.

Chan terkejut. Secara automatiknya senyuman terukir lebar.

"Yah! Jangan pura-pura leh tak?" Marah Chan.

"Aku ni kan berbakat, kau pe tahu" seloroh Felix.

"Anyeong, Chaeyeon imnida" Chaeyeon yang sejak dari tadi senyap di belakang Chan mula perkenalkan diri.

"Ermm siapa ye?" Soal Felix. Dia merasakan belum pernah bertemu Chaeyeon sebelum ini.

"Dia kawan aku kat kolej lah. Korang pernah je jumpa tapi waktu tu kau tak stabil" jelas Chan.

"Owwwh~ annyeong Chayeon" Terangguk-angguk Felix seperti anak kecil.

"Saya ada bawakan epal, makan lah" pinta Chaeyeon.

Felix hanya menuruti saja. Namun dalam kekecohan suasana itu ada sesuatu yang menarik perhatian Chan.

' Kenapa Felix tak soal tentang Runa?'

❁ ❁ ❁ ❁

TAP TAP

"Hikss mianhae hikkk sukkkss hikk"

Setiap langkah kaki ku yang berlari di atas lopak air, membawa jiwa dan raga ku pergi sejauh mungkin.

Namun langkah ku terhenti. Aku mendongak ke atas melihat air hujan yang lebat mencurah ke bumi.

Hari yang sudah gelap itu membuatkan suasana sunyi sehingga aku bersendirian di tengah jalan tanpa sebarang bunyi hon.

"Kenapa sukkk hiksss.... dengan aku? hiksss.... Aku dah sukkkss hikk dah.. . bu.. hiksss buat pilihan sekkkk hikkkss..... yang betul hikss"

Aku mengelap air mata ku selemahnya. Sudahla baju ku basah kuyup. Tiada bezanya jika aku menyekat setiap titisan air mata dalam keadaan ini.

Lalu aku mengenggam baju ku di bahagian dada. Aku mengcengkam sekuatnya dengan mata di tutup rapat.

Missing • Lee Felix •Where stories live. Discover now