└➤ Missing 23

23 8 17
                                    

Make It First Love Again✩。:*•

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Make It First Love Again
:*•.──────────.•*:

"Awak awak! Awak nak gi mana lepas ni?" Soal Runa.

Pertanyaan Runa diabaikan. Tergopoh-gopoh dia mengekori Felix yang dari tadi berjalan lebih pantas darinya.

"Awak? Awak tunggu la saya!" Pinta Runa lagi.

Felix menghentikan langkahnya dan menoleh ke belakang.

"Kau jangan ganggu aku boleh tak?" Herdik Felix.

Runa tergamam. Wajah Felix di depannya memang benar-benar menyampah dengannya.

Felix meraup wajahnya ke atas dan mencekak sebelah tangannya di pinggang.  Lalu dia menyambung lagi.

"Dengar eh Runa? Kau boleh tinggal kat rumah aku sebab Chan je tau? Aku ni langsung tak kenal kau doh, Faham tak?"

Runa memgangguk perlahan.

"So then... please jangan buat macam kau kenal aku. Aku tak pernah nampak kau pun sepanjang hidup aku"

Felix membuka jacketnya dengan kasar dan masuk ke dalam kereta. Dia menghempas jacketnya ke belakang.

Nafas Felix turun naik tanpa henti. Kepalanya di biarkan di stereng kereta.

BUK!

Pintu kereta ditutup dengan kuat sekali. Felix menoleh ke sebelahnya. Runa dengan wajah tanpa sedikit senyuman hanya memandang ke depan.

"Aku dah kata kan jangan—"

Pantas Runa menunding jarinya ke luar kereta.

Nampaknya hujan tiba-tiba turun dengan lebat sekali. Felix menjeling ke atas. Benci pula dia dengan hujan buat masa ini.

"Kita terus balik" tegas Felix memberitahu Runa.

Runa mengangguk faham. Dia sedikit pun tidak memandang Felix dari tadi.

Gear kereta ditukar kepada 'D' dan mula bergerak meninggalkan tempat yang hampir tutup itu.

❁ ❁ ❁ ❁

Sepanjang perjalanan itu kami hanya berdiam diri. Aku melontarkan pandangan ku ke tingkap. Jauh fikiran ku melayang.

Sungguh, mood yang dari tadi tergedik-gedik cuba memikat Felix sudah mati.

__________

Lacuna chapter 2 - their first meet

" Yeah ! I know you there ! "

' Oh mo ! '

Ketika pertama kali aku terkejut ada yang menyedari kehadiran ku...

Missing • Lee Felix •Where stories live. Discover now