There something behind this
✩。:*•.──────────.•*:。✩"Eo— omma! Runa masih study dekat sekolah ni"
"Cepat lah balik, Omma risau lahhh"
Aku tersenyum. Suka melihat ibu ku membebel begitu.
"Nae nae, Runa nak balik lah ni"
"Hati-hati balik tu ye"
"Nae omma, Runa letak dulu"
"Yelah"
"Omma, saranghae!"
TITTT
Panggilan diletakkan. Aku kembali menuju ke bilik mengulang kaji yang disediakan khas disekolah. Nampaknya hanya aku seorang saja disini, lalu beg sandang dicapai dan cepat-cepat aku mengemas.
Setelah agak jauh berjalan keluar dari pagar sekolah. Aku menuju ke perhentian bas. Tiba-tiba aku menepuk dahi sendiri.
"Ahh bas sampai pukul 9 je, aishh balik jalan kaki je lah aku"
Stealing ur parents liquor and climb to the roof~
Talk about our future, like we had a clue~
Never thought that one day, I be losing u~Tergoyang-goyang badan ku mengikut rentak lagu jelas di hujung earphone ku.
TAP TAP TAP!
Namun hanya sebelah telinga ku saja dipasang alat itu. Jadi aku terus menoleh ke belakang apabila derapan kaki itu jelas menghampiri ku.
PAP!
Tangan ku ditarik seorang gadis yang berlari bagai tidak cukup tanah. Earphone yang dipakai ku jatuh ke tanah begitu saja.
"Yahh! Waegurae?" soal ku tanpa mengguna bahasa yang sopan memandangkan gadis itu mengenakan uniform yang sama dengan ku.
"Dia tengah kejar kita! Pali!" Gadis itu memandang ku sekilas.
'Sana?'
Sana menarik ku ke penjuru kedai yang gelap. Nampaknya dia memilih tempat itu untuk bersembunyi. Jadi aku hanya diam mengikut caranya.
TAP TAP TAP!
Bunyi seseorang berlari melepasi kawasan kami berdua. Sana menghela nafas lega. Mukanya yang pucat itu aku pandang.
"Wae? Sape kejar kau?" soal ku sambil mengurut belakangnya.
Namun Sana menepis, memandangkan dia suka membuli aku. Sudah tentu tidak akan aku dilayan seperti manusia olehnya.
"Pergi balik cepat. Jangan sampai kau bertembung dengan lelaki tadi" pesan Sana lalu terus keluar dari persembunyian.
Aku hanya diam dan mengikut langkah Sana. Sebaik saja Sana membelok ke kiri, langkahnya terus terhenti.