I'm Still Looking For You
✩。:*•.──────────.•*:。✩"Dah lama kita tak jumpa, Choi Runa"
Lelaki itu tersenyum sinis, langkah demi langkah di ambilnya untuk menghampiri ku. Aku berjalan kebelakang dengan gugup sekali.
Namun tiba-tiba kepala bagaikan disengat lebah. Setiap sudut di bilik itu menganggu fikiran ku.
"Arhhh" aku memegang kepala ku sendiri.
"SANA LARIII!!"
Entah memori dari mana menjelma ke dalam ingatan ku.
"Ahagashi... gwenchana? HAHAHA" Lelaki itu hanya tertawa memandang aku kesakitan.
Aku tersungkur di lantai. Tangan ku yang tidak sengaja memegang lantai itu telah memberi bayangan ke dalam ingatan ku.
"Sa... sana lari...". Jasad ku yang berlumuran darah jelas di depan ku.
"Yeo... yeogi (disini)" ujar mulut kecil ku.
Tiba-tiba bunyi piano yang dimainkan Changbin baru-baru ini menjelma. Kepala ku benar-benar hampir meletup.
"K-ka—kau!"
Kini aku telah mengingatinya dengan jelas. Lelaki itu mengenggam lima jarinya dan menghayun-hayun ketepi.
"Kau bunuh aku!"
"Dah ingat? Alaa kenapa cepat sangat?" Sindirnya kepada ku. Lalu bahu ku dicengkam olehnya.
"Kau! KAU BUNUH AKU KAT SINI! IINGAT TAK?" Herdiknya 10 kali ganda lebih kuat dari ku.
Urat-urat hitam diwajahnya semakin banyak menimbul. Matanya 100% menjadi warna hitam. Kulit muka di pipinya mula kelihatan terkoyak.
"Tapi... apa yang terjadi pada kawan aku?"
"Kawan? Kawan apa yang lari tinggalkan mayat kau HAHA" Jelasnya kata-katanya di cuping telinga ku.
Mata ku bergenang air mata. ' Tidak mungkin Sana sanggup?'
"Kau terkejut? Kau bodoh ke? Dia tu kaki buli kau, bukan kawan"
"Runa!"
PUFFF
Lelaki tadi lesap bagaikan asap hitam bekepul-kepulbseperti kebakaran. Aku masih terduduk di lantai. Air mata yang bergenang tadi mula menimpah.
"Runa, gwenchana?" Soal Changbin risau.
Dia berlari mendapatkan aku. Air mata ku di usapnya lembut.
"Awak... sa... saya.." begitu susah sekali untuk aku teruskan kata-kataku. Perasaan aku kini betul-betul melemahkan diri sendiri.
"Kenapa? Is there anything happened to you?" Soalnya lembut sekali.
"Hikss hikss sa— saya hikss" entah kenapa aku asyik tak habiskan ayat tersebut.