Selamün aleyküm
Kolay gelsin.
🌱 8. Bölüm 🌱
Bir ay olmuştu. Geçen bir ay herkes için zor geçmişti. Önce Mustafa'nın ve İbrahim'in polemiği büyük yankı yapmıştı evde. Ardından ise Buse gelinin zorlu hamileliğinin etkisi oldu.
Buse, geçirdiği kuvvetli sancı sonucu hastaneye kaldırılmıştı bir hafta önce. O günden sonrada çıkamamıştı hastaneden. O gün Amine hiç olmadığı kadar telaş olmuştu. Yerde kanlar içinde yatan eltisinin bulduğun da ne yapacağını bilmemişti. Sonra hemen Ferdi'yi çağırmış ve hastaneye götürmüşlerdi.
Halbuki o gün her zamanki gibi başlamıştı. Amine yine sabah ezanından önce uyanmıştı. Kahvaltıya kadar kimse uyanmamıştı. Kahvaltıyı da hep birlikte yapmışlardı. Oğlu ile kendi oturmamıştı tabi herzaman ki gibi. Evdekiler de buna aldırmaz olmuştu artık. Herkes bir anda Amine'yi kendi isteklerine bırakmıştı. Ne Âdil bey zorluyordu ne de diğerleri. Gariptir ki iki kaynı da kendinin yanında durup abisini suçluyordu. Mustafa'nın gereksiz zorlamalarında hep onlar kalkan olmuştu genç kadına ve oğluna.
Kahvaltı sorunsuz geçmişti o gün. Herkes dağılırken kendi de oğlunu gönderip sofrayı toplamıştı. Biten işi ile de odaları süpürmeye başlamıştı. Kayınvalidesi o gün misafire gittiği için her işini rahatca yapıyordu. Ama o rahatı eltisi, Buse'nin odasının kapısını çalması ile bozulmuştu. Hamileliğinin son ayına giren kadın günün tüm vaktini uyuyarak geçirir olmuştu o zamanlar.
Amine üst üste çaldığı kapı ardından gelmeyen ses ile içeri tedirgince girmişti. Yatakta Buse'yi görmeyince şaşırmıştı ilk. Sonra banyo kapısına bakınca aralık olduğunu gördü. Yavaşça seslenip oraya doğru ilerledi. Kapıyı hafif ittirdigi gibi yerde yatan kadını görmesi bir olmuştu. Ağızından çıkan nida ile yerinde donup kalmıştı. Sonra kendine gelince de hemen başına gitmişti. Yerdeki eltisini uyandırmaya çalıştı. Uyanmayınca hemen ayağa kalkıp yardım isteyeceği birini aradı. Evde kendinden başka kimse olmayınca hemen bahçeye çıktı.
Bahçede başka bir koruma ile konuşan Ferdi'yi görünce koşarak yanına vardı. Olan herşeyi anlatıp birlikte içeri girdiler. Ferdi kucakladığı kadını hastaneye yetiştirmek için koşarken, Amine de evin anahtarını alıp koştu arkasından. Arkaya geçen Amine hemen Buse'yi kucağına yatırdı. Ferdi de adamlara haber vermesini söyleyip son hız arabayı sürdü.
Hastaneye varır varmaz da hemen acile alınmıştı genç kadın. Bir süre sonra Ferdi telefon için dışarı çıktığında Amine tek kalmıştı. Gözlerinden akan yaşlarla birlikte dilinden dua eksik değildi. Bekledi, bekledi... Çıkan doktordan durumunu öğrendi hemen. Bebeğin yaşadığını duyduğunda şükür eden kadın, ikisininde durumunun kritik olmasından dolayı yine eski haline döndü. Tam odaya girecekken, koridorun başında Ferdi ve hemen onun arkasından bembeyaz yüzle gelen kaynını görünce durmuştu. Onlara durumu açıkladı. Kaynı durmadan karısının yanına girince, Amine girmekten vazgeçti. Ferdi ile dışarda beklemeye başladı.
Doktorun bir daha gelip, Buse'nin doğuma kadar hastane de kalmasını gerektiğini söylemesi ile daha çok üzüldü haline. O günün sonunda Ferdi ve kayınvalidesi ile eve dönmüşlerdi. Evde gezen matem havası ile bir hafta atlatmışlardı. İki hafta sonra doğum olacaktı.
Şimdi ise her zaman ki gibi akşam yemeğini hazırlıyordu. Mutfağa giren görümcesine baktı bir süre. Genç kızda huysuzca yerinde duruyordu.
" Annem yardım et dedi. Yapılacak bir şey var mı? "
Amine şaşkınca açtığı ağzı ile baktı kıza. Kayınvalidesine mi şaşıracağını yoksa, görümcesinin dediğine mi şaşıracağını bilmiyordu. Son zamanlar da Sultan hanımın tavırlarında bir değişme vardı. Yumuşak değildi ama kırıcı da değildi artık. Ama bu yaptığı hiç beklemediği birşeydi. Genç kızın kendine seslendiğini duyunca kafasını iki yana salladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TENASÜH
RandomAmine & Mustafa *** "Yaşama ve onun getirdiği sonuçlara, kişinin gördüğüne, öğrendigine... Yani zamanla oluşan kişiliğe bağlanan bir ip bence tenasuh." *** Sizi üzmeyeceğim söz veriyorum. Sizi mutlu edeceğime söz veriyorum. Sizi bırakmıyacağıma s...