05

2.4K 105 4
                                    

Selamün aleyküm

Kolay gelsin.

🌱 5. Bölüm 🌱

9 Sene Önce / Gazıantep

Hastane koridorunda, bebek ünitesinin önünde gözü yaşlı kadın oğluna bakıyordu. Minik bebeğine bir sürü kablo bağlamışlardı. Cılız bedeni her nefeste sarsılıyordu sanki. Kadının kalbi bu görüntü ile hiç olmadığı kadar acıyordu. Ölmek istedi. Oğlunu böyle göreceğine ölmek istedi. Ama olmuyordu işte. Camın önünde ağlamak, dua etmek dışında elinden bir şey gelmiyordu.

Omzuna dokunan el ile irkildi. Elin sahibine, annesine baktı. Onunda yüzü en az kendi kadar soluktu. Tek fark annesinin kalp hastalığıydı. Kendinden sakladığı hastalığı. " Çok yoruldun annem. Az biraz odana geç uyu. Ben beklerim kuzumun yanında. "

Amine kafasını olumsuzsa sallayıp döndü oğluna. Onu bırakamazdı. Zaten aldığı ilaçlarla uyuyor, oğlundan ayrılıyordu yeterince. Bir de uyanık olduğunda uzaklaşamazdı.

" Ben iyiyim anne. Sen dinlen, yine tansiyonun düşecek. " Annesinin hastalığından dolayı sürekli tansiyonu düşüyor ve bayılıyordu. Amine de zorlu bir doğum gerçekleştirdiği için hastanede gözlem altında tutuluyordu. O yüzden anne kızı aynı odaya almışlardı. Birinin üstünde hastane önlüğü varken diğeri eşofman tarzı bir takım ile duruyordu camın önünde.

Yaşlı kadın vazgeçip arkalarında kalan oturma elemanlarına gitti. Yavaşça oturup kızını izledi gözlerinden yaş akıtarak. Gözleri önünde eriyip gidiyordu sanki kızı. Zayıflayan vücudundan bunu kolayca anlayabiliyordu. Doğumun üstünden iki hafta geçmesine rağmen kızı hiçbir şey yiyemiyordu. Yediğini sürekli çıkarıyordu. Bu yüzden de bir deri bir kemik kalmıştı. Yanakları çökmüş, bilekleri incelmişti. Kemikleri ve damarları çıplak gözle rahat görünüyordu. Halbuki yeni doğum yapmıştı. Kilolu olması gerekiyordu.

Ağzından çıkacak hıçkırığa engel olmak için eli ile ağzını kapattı. Gözlerini sıkıp ağlamasını durdurmaya çalıştı. kafasını önüne eğip sakinleşmeye çalışırken kızının cılız sesini duydu.

" Bebeğim... " Kafasını kaldırıp kızına baktığında onun cama doğru yapıştığını gördü. Aynı anda kızının acı çıkan bağırışını.

" Bir şey oluyor! Bebeğime birşey oluyor.! Yardım edin! Oğlum! Yardım edin bebeğime. ! " Yaşlı kadın hemen kızının yanına giderken koridorda koşma sesleri çoğaldı. Doktor ve hemşireler hemen içeri geçerken, yanlarına gelen Adil bey ile İlyas Amine'nın yanına gelmişti.

" Anne oğluma bir şey oluyor anne! Anne nefes almıyordu. Nefes almıyordu.! " Haykırarak ağlayan kadın annesinin kollarına yığılırken yaşlı kadın zor tuttu kızını. Bayılan kadını Adil beyin emri ile küçük oğlu kucaklayıp odasına götürmüştü. Yaşlı adamda camdan torununa yapılan müdahaleyi izlemeye başladı. Dilinde dua eksik olmadan, buğulanmış gözleri ile izledi tüm olanları.

Bayılan kadını koşar adımlarla odaya taşıyan adam peşinden gelen hemşireye durumu anlatıyordu. Yatan kadına müdahale yapan hemşireye yol açan adam kapı kenarına doğru ilerledi.
Ayfer hanım ağlayarak kızına baktı. Elini hiç bırakmadan yanı başında durdu. Hala gözünden yaş akan kızının gözlerinden akan yaşları sildi eliyle.

Kapı kenarında onları izleyen adam işi biten hemşireye döndü hemen. Hemşire de adama bakıp konuşmaya başladı. " Tansiyonu düşmüş sadece ama dikkat etmeniz gerekiyor. Kanaması olabilir. Bugün yataktan çıkmasın. "

TENASÜHHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin