04

2.3K 97 16
                                    

Selamün aleyküm

Kolay gelsin. İyi okumalar.

🌱 4. Bölüm. 🌱

9 Sene Önce/ Gaziantep

Genç kadın yatağının üstünde eli karnında oturuken yüzünde şapşal bir gülümseme vardı. İçindeki mutluluk yerinde durmuyor, kalbinin duvarlarına çarpıp duruyordu. Bu nasıl bir sevinçti böyle. Annesi hep derdi de inanmazdı. Bilince anlıyordu.

Dudaklarından bir kıkırtı döküldü. Eli ile düz karnını sevdi. Hâlâ  inanamadığı gerçek ile oturuyordu yatakta. Ebe kadın gittiğinden beridir de oturuyordu. Kayınvalidesi onu tebrik edip, kayınpederine söylemek için gitmişti. Kendi de hemen annesini aramıştı. Onla konuştuğundan beride duruyordu olduğu yerde. Hoş kalksa zaten kayınvalidesi izin vermiyordu ya. Sürekli kalkmamasını söyleyip onu yatağa yatırıyordu. En son geldiğinde de elinde bir meyve tabağı vardı. Tabağı bırakıp çıkmadan önce de kocasını aradığını söylemişti kadın. Kocana söyle de, düğün yerine dönsün evimiz. Demiş çıkmıştı odadan. Amine önce çekindi. Kocası ile evleneli bir ay olmuştu ama daha ısınamamışlardı birbirlerine. Niye bilmiyordu, kocası hep kendine mesafeleydi. Kayınvalidesine söylemişti bir kere. O da ilk zamanlar böyle olur diye geçiştirmişti genç kadını. İkinci deyişini annesine deyince annesi hak vermişti kayınvalidesine. O da sabırlı olmaya karar verdi. Elbet bunlar da düzelirdi.

Hele bebeğini sağ sağlim doğsun. Ondan sonra herşey yoluna girerdi elbet. Kocası ona sıcak davranır, birlikte zaman geçirirlerdi. Kim bilir nasıl sevinecekti? Sonuçta onunda çocuğu olacaktı. Kendi kendine gülerken odada, gözlerini karnından ayırmıyordu bir türlü. Sanki ayırsa kaybolacaktı herşey.

Kapı aniden açılınca irkildi Amine. Gelenin kocası olduğunu görünce ayağa kalkıp gözlerini yere dikti utançla. Acaba söylemişler miydi? Söylememişlerse nasıl söylerdi? Çok utanıyordu. Niye utandığını bilmiyordu. Saçma salak bir hale gelmişken gürültü ile kapanan kapı ile korkup bir çığlık attı. Kocasına kaldırdığı bakışları ile korku kapladı bedenini. Kocası gözlerinden ateş çıkararak ona bakıyordu.

" Sen hamile misin? "

Amine duyduğu soru ile yine utandı ve gözlerini kaçırdı. Karnından ayrılmayan elleri ile adamın karşısında duruyordu öyle. Sonra cevapsız bırakmamaya karar verip kafasını ağır ağır salladı evet anlamında. Salladıktan sonra tepkisini merak ettiği adımın gözlerine baktı. Ama orda gördüğü şey istediği değildi. Korku yine onu yoklarken elini daha çok bastırdı karnına. Niye kötü kötü bakıyordu ki? Sevinmemiş miydi yoksa?

Mustafa ise duydukları ile öfkesi en uç sınıra yükselmişti. Bu aptal kadın şimdi hamile miydi yani? Nasıl hamile kalırdı? Öfkeyle kadına doğru gitti ve kollarından sertçe tutup kendine yaklaştırdı.

" Nasıl hamile kalırsın lan sen? Sana kim dedi hamile kal diye? "

Dehşet yaşayan kadın kocasının ateş gözlerine korku ile baktı. Sonra artık acıdığını hissettiği kollarına baktı." Canım yanıyor."  Diye mırıldandı. Beklemediği bu tepkiler, sözler ve hareketler onu şaşkına uğramıştı. Tabi bir de korkusu vardı. Kendini öldürecek gibi bakan kocasından çok korkuyordu şimdi.

TENASÜHHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin