Jaena Pov
Oppa yang penuh berselirat dengan wayar di badan ditenung suram. Aku capai tangan dia lalu aku genggam perlahan. Mata yang dah lama berair aku malas nak seka.
"Abang...bangunlah..dah lama tidur. Jaena rindu." jaemin dari belakang melihat aku yang dah tertunduk. Dia juga ikut tertunduk.
Lepastu dia capai bahu aku.
"Jaena..jumlah kita balik dulu. Omma aku nanti pelik kenapa kita dekat sini. Kejap lagi dia nak sampai hospital." pujuk jaemin.
Ya kami berdua ponteng sekolah harini. Patutnya omma jaemin akan jaga abang pukul 10 pagi nanti. Aku bangun sambil mengangkat beg sandang aku.
"Lepasni kita nak kemana?"
"Kita pergi taman lah. Dekat sana boleh study jugak." dengan berbekalkan bekal dan baju spare. Kami ponteng sekolah dan study di taman. Lepas waktu balik sekolah baru pakai baju seragam balik.
Dah keluar dari hospital aku berkata dekat jaemin.
"Sorry tau jaemin, sebab aku kau pun kene ikut ponteng harini." jaemin yang berjalan didepan aku pun menghentikan langkah dan menghadap aku.
Dia tepuk bahu aku.
"Alah..small matter la..kita kan dah macam kembar dah..even kita sepupu je. Dah jangan sedih nanti aku belanja kau aiskrim." pujuk jaemin kemudian dia rangkul bahu aku untuk berjalan bersama - sama dengan dia.
S
K
I
P
Sara Pov
"Mana jaena?" tanya aku pada haechan yang baru je masuk kedalam kelas.
"Patutnya aku yang tanya kau.. Kau buta ke aku baru je sampai. Ni jaemin mana?" aku geleng tanda tak tahu.
"Aku tanya kau sebab maybe kau tahu. Jangan emo sangat."
Haechan pun duduk ditempat dia. Aku pun pusingkan kerusi kebelakang menghadap haechan.
"Mana aku tak emo. Dahla kita delat dengan exam pastu macam - macam jadi."
"Macam dalam drama je gayanya." haechan pun bukak buku math.
"Wey ajar aku bab ni. Aku tak faham sangat." aku pun belek soalan yang dia tanya.
"Oh ni ke? Aku pun tak tahu ingatkan tadi nak tanya jaemin sebab dia pro math. Tapi nampak gayanya dia dengan jaena macam ponteng je."
"Takpelah kalau gitu..aku tanya niki jap." pastu dia pun blah pergi dekat meja niki.
Aku pun pusingkan balik kerusi aku kedepan. Tangan ditongkat memanglu pipi. Aku mengeluh perlahan.
Apa khabarlah jaehyun oppa.
Harap dia cepat sembuh..
Kesian jaena sorang - sorang.
"Saya rindu awak" gumam aku perlahan.
Perrghh berapa tahun aku tak update buku ni 😂
YOU ARE READING
FLOWER BOY
Short StoryAku rasa tajuk takde kena mengena dengan story nya tapi aku peduli apa 😂