Sara Pov
Sewaktu di kelas. Aku menarik tangan Jaena yang sedang berbual dengan haechan keluar daripada kelas....
"Aku harap kau tak salah faham pasal tadi.." ujarku.
Jaena tersenyum sinis.. Aku dah tak sedap hati.
"Aku tak heran la kat dia. Setakat mamat acah gangster tu kau ambiklah. Banyak lagi budak hot hot beratur nak ajak aku couple.." balasnya kedengaran sangat sinis...
"Kau dah kenapa? Aku tak ada perasaan kt Hansol. Kau pun tau kan yang aku suka abang kau. Cuma abang kau sorang je yang aku sayang. Buat masa sekarang ni, Aku nak kau faham situasi aku please" rayuku..sekali lagi jaena smirked..
"Then? Ingat Aku kisah ke? Pergi matilah kau dengan hansol tu..aku tak hamak..abang aku pun tak akan pernah pandang betina macam kau..DASAR PERAMPAS!" balas Jaena lalu menarik tangannya dari genggaman aku.. Dia terus beredar dari koridor kelas untuk pergi ke tempat lain.. Aku yang baru je nak kejar terus tak jadi memandangkan bunyi loceng..
Manakala jaena hanya lari ke tandas untuk melepaskan rasa beban dan perit di hatinya dengan menangis..
Skip
3 hari berlalu..
Aku still tak dapat fokus belajar sebab risaukan jaena....
Dan
Jaehyun sunbae..
"Jaehyun sunbae!!!" panggilku sambil termengah - mengah kerana baru balik kelas pj dan terus berlari ke tingkat dimana ada perpustakaan. Port jaehyun selalu pergi bila rehat..
Jaehyun yang baru nak tanggalkan kasut untuk diletakkan di rak kasut terus memandang kearahku..
Aku mendapatkannya..
"Awak nak apa?" tanyanya dengan suara mendatar..
"Tolong pujuk jaena..saya dan hansol tak ada apa - ap--"
"Dahlah sara..saya tak nak campur hal awak dengan jaena. Saya ada benda lagi penting untuk dibuat daripada hadap hal remeh - temeh ni.." dia terus meninggalkan aku disitu.. Aku memejamkan mataku dan terus berlalu pergi daripada situ..
Trtt..
Aku terasa kocekku bergetar..
Jaena hanya menjeling kecil. Aku keluarkan telefon milikku dengan cover boek punya biar cikgu tak perasan..
Ada mesej..
Hansol?
Hansol:
Sara pergi rooftop jap..Aku nak jumpa kau.. Ada hal.."Madam..saya nak ke tandas sebentar.." setelah dapat persetujuan daripada cikgu aku terus keluar..
Tak lama kemudian..
"Madam..saya nak teman sara.." pinta jaena..
Haechan dan guanlin serta jaemin mula pelik dengan jaena.. Yelah mereka tahu yang jaena dan sara sedang mode bergaduh..
Jaena keluar mencari sara.. Niat dia nak tengok sara pergi mana.. Sebab dia ternampak nama hansol dan rooftop..
Tbc
YOU ARE READING
FLOWER BOY
Short StoryAku rasa tajuk takde kena mengena dengan story nya tapi aku peduli apa 😂