"Awak buli jaehyun lagi kan!" aku bercekak pinggang. Hansol buat bodoh.."Awak letak darah dekat loker dia! Kan!?" dia still buat donnow main tepon dia..
Aku menghirup nafas dan hembus sambil memejam mata. Berat sangat benda yang aku tengah hadap ni. Sampai dada aku mula sesak. Aku membuka mata melihat hansol...
"Kita stranger untuk sementara." kataku dan baru je nak blah tanganku direntapnya...
"Apa ni jaena?" katanya seperti mahu marah..
"Saya tak rasa yang awak sayang saya hansol. Saya rasa macam tunggul awak tahu tunggul? Kalau betul awak sayang saya tolong dengar cakap saya..sebelum awak hilang saya.." kataku lalu blah..
Hansol hanya berdecit..
"Tak guna kau jaehyun..apasal jaena suka sangat bela kau! Fine aku akan mula slow slow tak buli kau...fine!" hansol menendang sofa yang berada di rooftop tu..
Aku berjalan masuk ke kelas. Ternyata sara dengan haechan berbual - bual sebelum mereka nampak aku dan mula menegur..
"Datang lambat. Nasib cikgu tak masuk lagi" kata sara..
"Haah betultu" sokong haechan..
Aku abaikan mereka dan mula duduk lalu mendapatkan mereka..
"Harini lepak koop jelah. Haechan aku nak minta kau tolong bersihkan loker jaehyun boleh? Aku belanja makan nanti.."
"Asal loker jaehyun?"
"Hansol buli dia lagi..kalini letak darah..kau kan tak mabuk darah..aku nak tolong tapi mabuk darah pulak.."
"Ok no hall..kau tak belanja pun takpa jaena.." ucap haechan
"Takpa aku belanja.."
"Wait wait..sapa jaehyun?" tanya sara..
"Ala dia tua setahun dari kita..selaku kena buli dengan hansol si pembuli besar kat sekolah ni.." sara membuntangkan matanya.
"Kau tengah cakap pasal ji hansol ke?" tanyanya
"Haah.."
"Dia tu sepupu aku.." katanya..
"Kitorang tahulah..sebab hansol tu sepupu jeno jugak" bebel haechan..
Skip
Kring!!!!!!
"Jom rehat!" jerit haechan..
Aku hanya berdiam diri sambil mengemas buku.. Sumpah mood melayang sebab si tenuk hansol tu..
Sampai je kat depan pintu kelas aku nampak hansol n the gang kat koridor kelas kitorang..
"Eh asal dorang kat situ? Kelas dorang blok lain" kata sara..
"Tulah.." sahut haechan..
Hansol yang perati aku pun aku buat bodoh lalu tarik sara dengan haechan..
"Jum koperasi"
Masa tengah pilih jajan.. Tiba - tiba bahuku dicuit oleh seseorang..
"Eh ten oppa" dia tersenyum memaparkan barusan gigi dia yang super cantik tu..
Aset dia tu..
"Jaena nak apa? Biar ten oppa amikkan..and biar oppa belanjaa.." sara dengan haechan dah tersengih - sengih..
Aku memandang mereka dengan pandangan yang tajam..
"Ten series ke apa nak belanja?"
"Alah bukan selalu.."
"Tapi kau selalu belanja.."dia hanya tayang senyum kambing dan amik jajan masuk dalm plastik lalu ke kaunter.. Pastu dia datang balik kat kami..
"Nah..my treat.."
"Thanks ten!"
Tbc
YOU ARE READING
FLOWER BOY
NouvellesAku rasa tajuk takde kena mengena dengan story nya tapi aku peduli apa 😂