Jaena pov
Aku berlalu ke kaunter lalu aku disapa oleh head librariann...
Qian kun..
"Hye jaena..nak pergi mana?" tanyanya..
"Jumpa hansol ." kataku lalu ingin berlalu tetapi kun dengan cekap menahanku dengan mencapai lenganku..
Pada masa yang sama juga jaehyun yang berada di luar pintu library ternampak hal tersebut.. Tetapi dia hanya menahan dirinya lalu masuk kedalam library seperti tiada apa - apa kaitan antara jaehyun dengan jaena..
Mata milik jaena hanya meleret melihat kearah jaehyun sebelum dia memandang kun ya g sedang memegang lengan miliknya semula...
"Awak nak apa kun?"
"Awak masih bertahan dengan hansol tu? Tolonglah jaena. Putus dengan dia dan mari bersama saya. Saya lebih baik daripada dia" jaena melepaskan pegangan kun pada lengannya seraya berkata..
"Tolonglah kun..berhenti berharap pada saya." aku terus blah dari situ....
Perit betul jadi budak lawo ni hahaha
Kbye..
Sara pov
"Kenapa kun pegang tangan dia?" tanya aku..
"Kalau kau nak tahu..kun hyung tu dah lama minat jaena tu..dari tahun lepas..tapi jaena kan hansol punya. " wait?
Hansol?
JAENA AWEK HANSOL?
"Jaena awek hansol asal aku taktahu.."
"Lah dia tak bagitau ka?" aku hanya menggelengkan kepala..
"Dia ada sebab lah tu tak nak bagitahu kau.." kata haechann.
"Sebab apa pulak.?"
"Sebab dia malas ha tu je.."
Aku rasa nak baling buku ensiklopedia sains dekat muka dia ni je haa..
Tiba - tiba mataku tertancap pada oh my gosh my sweetheart. Aku buat muka jumpa bidadara. Haechan dah macam..
Ape benda sia betina nih?
"Wehh" aku cuit bahu haechan..
"Ape benda? Aku nak study ni" haechan cuba malas nak layan aku. Tapi aku peduli apa hahahahagaaa. Aku tetap paksa dia..
"Dia tu crush aku hakhak" gedikku..
Haechan balas dengan muka sememeh dia.."Respon kau tu tak berguna lah haechan.." aku ketuk dia pakai buku yang aku dari tadi dah capai....
"Weh tak ni masalahnya sekarang ni macam kau sorang je haa crush kat dia? Kau tahu tak budak perempuan kat skolah ni semua suka kat dia.." ni lagi respon tak guna..
Dia buat harapan aku punah weh! Punah..
"Lagi satu..better kau jauhkan diri kau dari dia sebelum hansol buli kau..jaehyun hyung ni selalu kena buli..tapi aku salute dia sebab masih bertahan dekat sekolah ni..dah berapa ramai budak pindah sebab hansol hyung.." aku memandang jaehyun sekilas.. Dia sibuk menyelak buku kemudian tulis sesuatu pada buku latihan mungkin..
"And last..sebab jaena dengan hansol hyung asyik gado sebab jaehyun hyung lah..jaena tak suka hansol buli budak lebih lebih lagi jaehyun. Aku pun taktahu apa special sangat jaehyun hyung ni dalam hidup jaena..fuh..kalau aku jadi jaena. Better aku pilih kun yang ada ciri boyfriend material dari hansol tu .. Eh kau tahu tak pengawas nama huang renjun tu suka dekat jaena. Fui jeles aku ramai betul budak hot minat jaena ni..dia tanam susuk ke kat muka sampai semua nak berebut dia..set set hensem pulak tu..haritu mark hyung si setiausaha pengawas pun tertangkap cintan sekejap dengan jaena. Habis gadoh teruk hansol dengan mark hyung. Tapi sekarang mark hyung dah ada awek..tapi aku taktaulah kau kenal ke tak.."
Babey betul haechan ni dari tadi membebel tak abis naik cair taik telinga ni..
"Mark kapel dengan sapa?"
"Awek dia takda dekat sini buat sementara..dia wakil sekolah main squash..dekat brazil."
Membuntang mataku..
Whut? Brazil.. Fuh da lama tak pi brazil..
"Chann..jaehyun tu takde family ke?"
"Ntah weh..dia ni macam misteri nusantara betul. Pernah la jugak aku follow dia last last dia lesap. Kekadang terpikir juga aku kalau jaehyun hyung ni manusia ke hantu.." haechan hanya menggeleng kepalanya..
Tbc
YOU ARE READING
FLOWER BOY
Historia CortaAku rasa tajuk takde kena mengena dengan story nya tapi aku peduli apa 😂