"Hmm kau nak apa?" tanyaku malas.. Hansol yang sedang membaca nota memandang kearahku..
Pfft...dia baca buku ke?
Dia menutup nota miliknya dan ditolak ketepi. Tangan aku dicapainya..
"Aku minta maaf.." bisiknya dan terus menarikku serta birbirku dan bibir miliknya melekap..
Pada awalnya aku rasa terbuai dengan perbuatannya. Tapi setelah wajah milik jaehyun yang tersenyum menyapa dalam fikiranku aku terus menolakknya jauh..
"Kau kenapa!? Gila ke!?" tempikku lalu menekup mulutku dengan mataku bergerak - gerak..
Dia memejamkan matanya..
"Aku buat bersebab sara..tadi jaena tengok mengintai kita disebalik pintu tu--" belum sempat dia menghabiskan ayatnya aku segera memalingkab kearah pintu tersebut..
"Dia dah pergi.." balas hansol nada bersahaja. Aku mengepal tangan kananku..
"Kau...kau baru je tambahkan masalah aku JI HANSOL!" mataku menikam kearahnya..
"Aku buat semua ni bersebab sara! Dia curang! Dia curang dengan aku!"
"Bila! Bila masa dia curang!" pintasku..
"Guanlin! Boyfriend dia!"
"Guanlin dah lama mati! Tu kembar dia! Huanlin!" hansol terpana..
"Tapi kenapa dia..mengaku dia--"
"Thats the point hansol! Jaena tak tahu tu kembar dia guanlin! Jaemin sepupu jaena dapat tahu dan terus bagitahu aku..tapi jaemin tak berani nak bagitahu jaena sebab huanlin sentiasa bersama jaena! Dia nak rampas jaena!" hansol terkedu..aku menghela nafas berat..
"Aku ada banyak masalah sekarang ni dan kau pula makin menambahkan masalah aku..jaehyun sunbae sah tak percaya dengan aku..Aku kene paksa balik canada. Jaena tak peduli lagi dengan aku..dia benci aku hansol..dia dah benci..aku..aku tahu nak pujuk macam mana lagi..." aku terus menangis..
Hansol merapatkan badannya dan segera memeluk aku..
"Aku minta maaf..aku..aku tak tahu.."
"Bodoh betul aku ni.."
Skip
Rehat..
Dewan Terbuka
Haechan Pov
"Kalau kau nak tambahkan followers..kau kena hipster macam aku.." kata jaemin sambil mengflipkan rambutnya.. Aku buat muka..
"Ey...odo odo je kau ni..aku tak hipster naik je followers kat ig. Bro be yourself lah.." terkedu jaemin dibuatnya.. Tiba - tiba aku terdengar..
"Haechan...tsk tskk" jaena datang kearah kami sambil tersedu sedan dia menangis..
"Jae..jaena?"
Tbc
Maaf aebab la hiatus.. Ngeh ngeh...
YOU ARE READING
FLOWER BOY
Short StoryAku rasa tajuk takde kena mengena dengan story nya tapi aku peduli apa 😂