Sara pov
Aku terbangun.. Terasa berpinar je kepala ni. Kepala dipegang.. Tiba - tiba aku melihat sekeliling...
"Eh? Mana ni?" tanyaku dan..
"Kau dekat neraka hahahaha auch!! Jaena!" haechan mengaduh sakit dibelakang badannya kerana ditendang jaena dari luar bilik. Means haechan tadi dekat pintu.
"Ha...padan muka engko membabeng je kerjanya kan?" jaena memberi kata - kata pedas buat haechan sebelum dia meletakkan bungkusan plastik berisi apa entah di atas meja sebelah katil aku duduk ni. Dia melihat aku.
"Dah bangun? Hmm mesti kau lapar ni aku ada bawakkan bubur."
"Sejak bila ada bubur dekat sekola-"
"Jaehyun sunbae mintak makcik kantin yang minat dia tu buatkan bubur ayam ni. Kejap lagi dia datang. Haechan..tugas kau sekarang teman sara sampai jaehyun sunbae datang..aku kene jumpa hansol dekat kantin.." ujarnya lalu blah dari situ..
Jaena tak sayang aku sadlifeu..
"Minah ni kerja nak mengarah aku je..Taulah budak hot eecececeyy. Weh sara..username ig ko apa? Aku nak follow.." haechan dah keluarkan tepon dia dah..
"Haechan..sara tu sakit jangan kacau dia. Dia makan pun belum lagi.." sapa jaehyun di luar pintu secara tiba - tiba..
"Hahahaha hyung..ok tugas saya dah selesai..hyung saya nak pergi dulu.." haechan bangun dari tempat duduk dan blah.. Jaehyun pula ganti tempat duduk yang diduduki haechan..
"Dah ok?" tanya jaehyun..
Aku melarikan pandangan aku dari melihat dia. Aku main - main selimut untuk elak tengok muka dia. Dia buat muka pelik.
"Kenapa tak nak tengok muka saya? Ada sesuatu ke?" dia mula membelek mukanya. Segera aku menggelengkan kepala..
"Dahtu?"
"Malu..erm" dia ketawa halus..
Suara dia adudui gugur iman yang aku bina selama 18 tahun ni..
"Sara lapar? Mari saya suapkan" dia mula mencapai bungkusan yang jaena bawak tadi.
Setelah penutup bekas dibuka sudi dicapai lalu dicedok buburnya dan disua pada bibirku..
"Sunbae ni sweet kan?" tanyaku..
Jaehyun hanya senyum kecil tanpa balas apa - apa. Tangannya masih ligat menyuapku..
Macam husband suap bini dia makan je ehek ehek.
Eh control diri you sara..
Skip
Hansol pov
Masa aku nak on the away ke kantin nak jumpa dengan jaena. Tiba - tiba aku terdengar budak perempuan menjerit dari belakang blok yang dah lama tak guna tu. Jadi aku decide nak check kejap.
"Hansol tu tak layak dapat awak jaena. Saya dah lama minat dekat awak sejak awak belum kapel dengan dia lagi." ujar kun sambil mengunci badan jaena di dinding blok tu
"Awak tak ada hak nak tentukan saya perlu bersama siapa.." tegah jaena..dia mengeliat untuk melepaskam dirinya dari kun..
"Tinggalkan hansol dan kita bersama. Senang bukan?" baru je aku nak pergi situ nak bagi penumbuk dekat muka kun yang tak berapa nak hensem tu terus tak jadi sebab..
"Saya sayang hansol seadanya. Even dia tu kaki pembuli tapi saya sayang dia sebab itu bukan diri dia yang sebenar. Awak tak kenal hansol macam mana jangan sesuka hati nak judge orang dari luaran je! Awak ingat saya tak tahu ke awak tengah relay senyap - senyap dengan sejeong? Dah lepaskan saya!" jaena cuba untuk lepaskan diri...
Segera aku pergi kearah mereka dan menepuk bahu kun..
"Sebelum muka kau pecah baik kau blah. Jangan kacau jaena lagi atau aku akan bagitau sejeong kau buat hal. Aku tahu kau guna sejeong sebab nak kesenangan kan? Blah!" Kun merengus sebelum hilang dari pandangan kami.
Jaena memeluk aku..
"Thanks..tsk" aku balas peluk dia dan aku rasa baju aku dah nak basah banyak terus aku leraikan pelukan..
Aku lap lebihan air mata dia..
Aku senyum kecil..
"Jangan nangis lah..awek hansol kene savage" ucapku..
"Awak ni!" dia memukul dadaku sebab terasa aku usik dia. Memang aku usik pon..
"Kita ke kantin ke sekarang..?" sambungnya..
Aku menggeleng dan duduk di situ..
"Duduk lepak sini jelah.." ucapku..
Dia duduk sebelah aku dan mendapatkan tangan kananku untuk dipeluk.. Kepalanya dibaringkan pada dadaku..
"Hansol.."
"Hmm" dia menguis - nguis tanganku..
"Jangan buli orang lagi boleh? Saya tak suka bakal suami saya membuli orang." aku ketawa kecil..
"Ok aku janji tak buli orang dah. Bukan apa..buli orang tu kerja part time.."
"Bukan dapat duit pun.." ujarnya.. Aku cium rambutnya..
"Yelah sayang oi.."
"Cuba berbaik dengan jaehyun sunbae? Please?"
"Aku cuba.."
Skip
Jaehyun pov
Aku baring atas katil setelah pulang dari hantar sara balik rumah. Dia ada jugak pelawa aku makan tengah hari kat rumah dia.. Nak cepat jaga kedai tu..
Tiba - tiba poket sekolah terasa bergegar jadi aku keluarkan dan tengok mesej yang baru masuk..
"Adik balik lambat pukul 4 macam tu..date dengan hansol..boleh kan abang jaga kedai sorang - sorang.."
Aku senyum kecil..
Dah lama dia tak date dengan boyfriend dia tu. Biarlah dia.. Nanti kempunan pulak budak tu..
Aku menaip..
"Boleh..hati - hati.."
Sent!
Aky terus bangun dan pergi mandi.
Kesian kak yomi jaga kedai sorang - sorang tu..
Tbc
YOU ARE READING
FLOWER BOY
Short StoryAku rasa tajuk takde kena mengena dengan story nya tapi aku peduli apa 😂