Jaena pov
2 minggu berlalu..
"Hmmm mana hansol ni..dah lama tak text ke call ke..ig pun tetiba takleh tengok macam kene blok..kat bio ig dah takde nama aku. Kenapa dia ni?" aku membebel dekat haechan dan seulgi sunbae dekat warung nenekhipster..
"Mungkin dia busy kut..sunbae tengok dia sekarang makin sibuk belajar je..yuta dengan johnny pun dia dah tak macam belangkas.." ujar sunbae seulgi sebelum haechan memintas..
"Ntah kau ni tenuk..dia busy final exam akan datang..kau pe tau..tau nak kacau aku nak date je.." haechan yang sedang mengajar seulgi sunbae addmath grade 11 membebel.. Aku terus memuncung..
Hak aloh yolah yolah...
Aku bangun
"Sila lah dating saya berambus dulu kbye.." aku terus tinggalkan mereka berdua di warung nenekhipster tersebut sebelum terserempak dengan hansol bersama sara menaiki superbike milik hansol yang membelah jalanraya....
Aku mengerutkan dahi..
"Sejak bila mereka jadi gang ni?"
Skip
"Sara tak datang lagi ke?" aku menghempas beg galasku di atas meja.. Haechan dan guanlin memandang kearahku kerana aku duduk di hadapan haechan..
"Haah. Dia mc..sakit.." kata haechan.
Mc?? Semalam kemain atas motor dengan hansol.. Hmphhh! Dasar nak rampas hansol dari aku..!
Aku memggenggam tanganku. Guanlin yang ternampak hanya menyiniskan bibirnya..
Sara pov
Aku lengkap berpakaian pengantin. Muka aku muram. Mianhae jaena. Aku terpaksa sangat - sangat....
"Sara..paderi dan pengantin lelaki dan tunggu.." kata mak andam..
"Hmm.."
Skip
Aku bergerak kehadapan perlahan disamping appa yang menemani. Taeil oppa entah kemana. Sesat gamaknya..
Hmm..
Kini aku dah sampai depan paderi dan hansol..
"Sudah bersedia?" tanya paderi.. Hansol mendahului mengangguk daripadaku..
"Ji hansol..adakah awak menerima....."
"Saya setuju.." ucapnya sambil memandang anak mataku..
Aku menjelingnya..
"Lee Sara..adakah awak sudi menerima....." aku skip sebab malas nak taip hahaha..
"Sa...s..saya teri...ma".
Skip
Jaena pov
"Mana awak ni hansol?.." aku menghempas telefon bimbitku di atas katil.. Aku menipiskan bibirku..
Dindong..
Aku memberi respon terhadap bunyi loceng rumah... Kemudian aku menuruni tangga diikuti abang yang baru keluar dari dapur...
Kami berpandangan seketika sebelum kami berdua bersama - sama bukak pintu..
"Ya...ada..ap"
"Jaehyun hyung!!!! Jaena gemok!!!!!" jerit seseorang sebelum memeluk kami...
"Eh jaemin! Kenapa buat perangai! Sini!" marah auntie na...
Jaemin membuat muka monyok lalu melepaskan kami..
"Auntie na kenapa datang tak bagitau..klau tak boleh saje kami jemput di airport.." kata jaehyun..
"Betultu.." sokongku..
"Alah..kami dah lama sampai sini..tapi duduk di jeju sebab ada urusan..ni ada lagi waktu cuti bolehlah auntie datang menjenguk kamu berdua disamping jaemin menjadi pelajar pertukaran sementara.." aku memeluk auntie kerana rindu dah lama tak jumpa.... .
Jaemin berpeluk tubuh..
"Aku kau tak nak peluk.."
"AH TAKNAK AKU KAU BUSUK.."
Auntie na dan abang ketawa melihat gelagat kami berdua..
Tbc
YOU ARE READING
FLOWER BOY
ContoAku rasa tajuk takde kena mengena dengan story nya tapi aku peduli apa 😂