Sara pov
Aku berjalan balik ke rumah sorang - sorang lepas berpisah dengan haechan sebab rumah dia dah sampai. Yang bagusnya rumah kami satu taman. Masa aku lalu dekat lorong tu..
Tiba - tiba aku terdengar orang mengaduh lepas kena tumbuk..
Aku melihat kejadian tersebut..
Wait... Figura tu macam kenal..
"Woi Ji Hansol yahh!!!!!" aku berlari kearah mereka lalu melihat budak yang dipukulnya. Eh ni bukan budak. Dia lagi tua dari aku..
"Kau buat apa kat sini sara lee!" jerit hansol..
"Kenapa kau pukul dia! Dia tak cari pasal pun kat kau ..!" marahku lalu mendapatkan dia..
Lebam juga lah dia pukul mamat ni..
"Ni last aku pukul kau sebelum aku berhenti pukul kau sebab permintaan awek aku!" jerit hansol lalu blah bersama kawan kawannya..
"Awak......" aku melihat nametagnya..Jung jaehyun
"Jaehyun oppa tak papa? Mari saya tolong" ujarku..
Dia seperti meraba sesuatu..
"Cermin mata..cermin mata" pintanya..
Segera mataku meliar mencari cermin matanya..
"Nah." hulurku.. Dia mengambil cermin matanya..
Sekali aku imbas muka mamat ni.. Tak pakai cermin mata bapak hensem gila hgdmdsdgkdkvkdkfkckd.. Tapi pakai cermin mata nampak cute sangat..
"Awak balik rumah saya dululah biar saya rawat luka ni" aku meletakkan lengan tangannya di belakang leherku untuk bantu dia bangun..
"Eh takpa..saya boleh rawat sendiri" tolakknya..
"Nonononno..awak kene dengar cakap saya.."
Skip
"Nah air coklat panas untuk awak" aku memberi coklat panas pada jaehyun setelah abis merawatnya...
"Terima kasih.." ujarnya..
"Sama - sama" balasku..
Aku merenung mukanya yang sibuk minum coklat panas tu..
"Kenapa dia pukul awak tadi..awak ada buat masalah ke?" tanyaku..
Dia berhenti dari aktiviti menghirupnya lalu memandangku dengan muka comel dia.. Asal muka cam jaena wehh hahaha adik beradik ke?
"Saya dah biasa kene buli dengan dia.." ucapnya..
Eh budak ni aku tanya lain dia jawap lain. Nasib baik kau comel kalau tak tapak kaki aku ni ha dah lama hinggap kat muka dia..
"Oh okay.." jawapku.. Tiba - tiba dia bangun..
"Saya kena balik..adik saya takde siapa nak jaga.." ucapnya lalu menggalas begnya.
Aku hanya mengikuti dari belakanh sahaja..
"Terima kasih sebab sudi tolong rawat saya..Sara" ucapnya lalu memakai kasut sekolahnya lalu berjalan balik bersama beg silangnya..
Aku hanya tersenyum dan menyandarkan badanku pada pintu. Aku pegang dadaku..
Dup dap dup dap..
"Oh my jaehyun you stole my heart auch sakitnya!" aku terus tutup pintu dan terus lari masuk bilik dan bersedia call dengan jaena..
"Weh jaena..adui aku ada story nak bagitau nanti..esok kat sekolah tau kat kantin..! Datang awal sikit!"
"Okok sara..esok eh aku tunggu.." jawap jaena..
Aku tutup panggilan dan berguling - guling atas katil..
"OMG OPPA JAEJAE!!" jeritku..
Tbc
YOU ARE READING
FLOWER BOY
Short StoryAku rasa tajuk takde kena mengena dengan story nya tapi aku peduli apa 😂