"Kau buat apa? Laparke?" aku mendekatinya yang berada di depan peti sejuk..
Dia memandangku.. Lalu menganggukkan kepala..
"Aku nak masak. Tapi barang dah habis..aku lupa nak beli tadi.." ujarnya aku menutup peti ais seraya mengeluh...
"Hmm cer tengok apa je yang ada.." ujarku.
"Ada ramen je.."
"MASAK RAMEN JELAH HALAMAKKKKKKKKKK"
Skip.
Lepas makan.. Dia ajak aku siapkan homework. Dah siap homework, dalam pukul 3 setengah tu dia ajak aku lepak tengok tv..
"Jaena?" panggilnya.. Aku yang syok tengok drama kat tv tu terus melirikkan mata kepadanya...
"Hmmm?" sahutku..
"Boleh tak aku.." dia menggaru kepala belakang dia dan buat muka acah malu malu kucing..
"Apanya?" tanyaku lagi..
Dia melarikan matanya dan meneruskan menonton drama dikaca televisyen.. Aku buat muka tenuk aku tanya memyampah..
"Cakap jelah..nak apa?"
"Takpalahh.." balasnya..
"ALA CAKAP JELAH NAK APA UHM!!!" ok kalini mulut aku kene cekup dengan tapak tangan guanlin!
Nasib bau sabun tangan dia ni tau tak!
"Aku nak kau ribakan kepala aku lepastu main rambut aku lepastu aku nak luahkan isi hati aku boleh tak.." ucapnya dengan laju..
Aku terpana..
Sara pov
Aku dengan haechan melepak dekat 7e bila tak dapat cari jaena.
"Weh..kau srslah tak tau rumah guanlin?" tanyaku..
Haechan memgangguk....
"Aku dah tanya sampai kat line budak budaknya pun taktau rumah dia. Guanlin tu pendiam sikit.."
"Location..?"
"Dia tutup" kami teruskan risau pasal jaena sebelum ternampak crush aku dvbfnhsn masuk dalam 7e ni..
"Eh korang tak balik ke?" adui hensemnya dengan baju warna biru pekat.. Aduii aduii..
"Jakgi balik la hyung.." jawap haechan. Sebelum dia..
"Hm! Hyung!..saya baru perasan hyung follow saya kat ig..patutlah naik 5k follow saya.." jawap haechan..
BAPAK DIA 5K?
AKU BARU ADA 9K FOLLOWERS TAPI LEPAS CRUSH AKA ENCIK JODOH NI FOLLOW AKU TERUS JADI 17K
and kami berbual sampai terlupa pasal jaena..
Tbc
YOU ARE READING
FLOWER BOY
Short StoryAku rasa tajuk takde kena mengena dengan story nya tapi aku peduli apa 😂