PART 7

33 2 0
                                    

Jaena pov

Lepas aku jumpa dengan hansol aku terus balik kelas sebab loceng rehat dah tamat. Masa - masa tu jugaklah ada hamba Allah ni main lari - lari pastu terlanggar aku then dia sambung lari balik.

Eh musibatnya perangai.. Aku rasa kaki aku tak jejak lantai simen koridor ni. Tapi asal rasa tak sakit?  Rasa aku dipegang seseorang..

Matanya dipejam cepat - cepat dicelikkan. Membuntang mata aku bila depan mata aku sekarang ni huang renjun. Salah sorang pengawas hot kat sekolah ni..

Pejam..

Celik..

Pejam..

Celik..

"Awak.....tak apa-apa?" tanyanya sopan..

Aku menggelengkan kepala...

Aku melihat kaeadaan kami..

Ok dia tengah rangkul pinggang aku ke ni?

%%;&&//*%*-"&+%!!!!!

Renjun yang macam paham - paham je terus melepaskan rangkulannya dan mengusap batang lehernya..

"Erm ..maaf" pintanya..

"Eh tak apa..lagipun thanks. Selamatkan saya..erm saya masuk kelas dulu?" segera aku meninggalkan dia..

"E..eh..barang awak.." baru je dia nak panggil aku dah masuk kelas. Dia menipiskan bibirnya..

Kotak bersaiz sederhana kecil dicapai..

Aku yang baru masuk seperti lari dari sesuatu dipandang pelik oleh sara dan haechan..

"Jap kau ni kenapa?" tsnya haechan..

"Tadi aku jumpa hansol..dia bagi hadiah..eh? Jap..mana hadiah tu.." aku dah garu kepala..

Aku teringat kejadian tadi hadiah tu jatuh.. Dan

Ttok!  Ttok!  Renjun masuk kedalam kelas bersama ditangannya terdapat hadiah pemberian hansol..

"Awak tertinggal ni.." ucap renjun lalu dia hulurkan benda tu.

Aku senyum kekok.

"Erm thanks!"

"Gwaechana..saya balik kelas dulu. Annyeong.."

Skip

Sara pov

Aku yang baru nak terlena lepas siapkan homework terus terbantut niat tu selepas namaku dipanggil oleh omma..

"Ye omma! Nak apa..?"

"Bunga lavender dekat ruang tamu tu dah layu..tolong belikan yang baru..duit atas meja sebelah televisyen.."

"Ok!"

Punyalah jalan - jalan cari kedai bunga. Akhirnya aku sampai satu kedai bunga yang boleh tahan cantik..

Jung Florists..

Aku masuk...

"Annyeong.." sapaku pada tuan kedai ni mana ntah dia. Tiada sahutan daripada mereka.. Aku mengangkat bahu dan pergi tengok suasana kedai..

"Banyak bunga..cantik.." pujiku..

"Cik datang nak beli bunga ke?" eh.. Suara tu..

Macam kenal..

Perlahan - lahan aku memusingkan badanku kearahnya..

Matanya membesar.. Begitu juga aku.. Suasana sedikit awkward gila masa ni.. Tiba - tiba dia berdehemm untuk hilangkan suasana beku yang melarat kat sini.. .

"Awak..sara? Nak beli bunga ke?" tanyanya..

Fuhh suara bikin jantung nak meletup ni haih alahhhai!

Aku hanya mengangguk..

"Oh..bunga apa?"

"Love..eh! Lavender! Ha ye! Lavender!" aku tahan malu je ni aduhh..

"Ohh hahaha mari ikut saya" dia punya eyesmiled weh.. Melting babun!

Aku pun ikut je dia pergi cari bunga lavender..

"Ni..kedai awak punya ke?" dia mengangguk kecil..

"Patutlah ramai panggil awak mat bunga..Tuan kedai bunga rupanya.." dia hanya senyum kecil..

"Kedai ni sajalah tempat saya dapatkan pendapatan.." ujarnya..

Ok aku rasa macam segan pula dengan dia..

"Oh haha emm"

"Bunga lavender dah nak abis..huh nasib awak cepat sara..kat sini memang stok bunga lavender selalu habis" ucapnya sambil membawa bunga itu kedepan dan mula membungkus..

"Ohh ya..",jawapku..

"Nah..saya belanja.." dia menghulurkan bungkusan bunga tersebut..

"Eh ta..pi.." dia menggelengkan kepalanya..

"Gwaechana..ni tanda saya nak ucapkan terima kasih sebab sudi merawat saya haritu" dia senyum lagi weh!  Baru perasan dia ada lesung pipit dekat pipi kiri dia..

"Ok baiklah..terima kasih..bagi free" ucapku lalu kelam kabut keluar dari kedai bunga tu..

Dia hanya tersenyum melihat keadaan aku sambil duduk dan mencapai pen untuk sambung homework dia yang tergendala..

Tiba - tiba dia disapa..

"Siapa tu?" tanya adiknya jaena..

"Sara..kawan adik. Dia datang nak beli bunga.."

"Ommo! Nasib tak keluar dari bilik stor tadi..sibuk kemas sikit..ni nak sembur bunga ni" dia mengangkat satu penyembur untuk kekalksn kesegaran pada bunga tersebut..

"Balik nanti..tak payah masak lah.." ujar jaehyun..

"Kenapa?" tanya jaena..

"Kita beli makanan bungkus lepastu lepak dekat sungai han nak?"

"Wuii..mestilah nak!"

"Ok cepat siram bunga..lepastu kita balik mandi then keluar.."

"Aye aye kapten!"

Jaehyun hanya ketawa kecil melihat gelagat adiknya..

Kau jelah selalu gembira hari - hari aku adik...

Tbc

FLOWER BOYWhere stories live. Discover now